XXL Nutrition

Zon intenser tijdens Roaccutane kuur

Bezoekers in dit topic

Enzyme

Zwalgertozer
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
11 jan 2007
Berichten
8.046
Waardering
141
Voor Roa users op het forum..

Ik gebruik sinds 23-11-07 Roaccutane en al die tijd nog niet in de zon geweest sinds die tijd scheen hij ook amper.Vandaag veel buiten wandelen door stad langs de IJsel ect.
Ik ben iemand die normaal gesproken hitte heel goed kan verdragen maar vandaag voelde de hitte van de zon zo veel intenser aan als alle andere zomers in mijn hele leven.
Ik weet dat je met Roa niet in de zon moet gaan zitten ook niet gedaan wel wandelen met een T-shirt aan maar de kuur doe je ook (althans mij wel) de zon extreemer aanvoelen als dat hij daadwerkelijk schijnt imo.


Ervaren(de) jullie dat ook zo als ik dat vandaag gedaan heb ?
 
Kick....
 
Yes, zon is ook erg schadelijk als je Roa gebruikt. Voor zowel je huid als je ogen is het niet goed om lang in de zon te zijn.

Toen ik Roa gebruikte kon ik een aantal weken echt amper in het zonlicht kijken. Kan me nog wel herinneren dat ik op een zonnige dag af en toe beschutting moest zoeken omdat ik geen zonnebril bij me had, erg vervelend. Altijd zonnebril mee dus.
 
Ja, ik zit ook aan de ROA. Van mijn ogen heb ik geen last. De dokter had me er wel voor gewaarschuwd dat je sneller kan verbranden Je doet dus best de volgende keer zonnecreme aan.
 
Maar ben niet verbrand of zo (nog niet) maar de zon voelt gewoon zo tering intens aan...en het is nog niet eens zomer...
Dat wordt nog wat straks....:D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Zei de derma trouwens nog wat over de combi BB en Roa?
Zijn er suplementen die je niet meer mag gebruiken?
En kan dit de groei belemmeren?
 
Het is geen antibiotica dus spiergroei houd het niet tegen wel is mijn stofwisseling wat langzamer zet eerder vet aan."zo lijkt"

Sups die ik nu wel standaard gebruik tijdens de kuur :

X-tend
CLA
Multi (geen A)
 
Gewoon erg goed oppassen met zon lijkt me, ben je wel klaar met je Roa voor de zomer echt in kickt Enzyme?
 
Gewoon erg goed oppassen met zon lijkt me, ben je wel klaar met je Roa voor de zomer echt in kickt Enzyme?

Een halfjaar na je Roa kuur mag je volgens mij nog steeds niet zonnen.:(
Dat spul/gif blijft nog een hele tijd in je bloed zitten.
 
Een halfjaar na je Roa kuur mag je volgens mij nog steeds niet zonnen.:(
Dat spul/gif blijft nog een hele tijd in je bloed zitten.

Op hoeveel mg zat je toen? :(
Ikzelf neem 20mg/dag, mijn roa kuur is gedaan tegen het begin van de zomervakantie. De dokter zei enkel dat ik me goed moest insmeren voor het zonnen...
 
Gewoon erg goed oppassen met zon lijkt me, ben je wel klaar met je Roa voor de zomer echt in kickt Enzyme?

Als ik uit ga van 6 maanden wel....maar mischien worden het de er wel 8 :(
 
Op hoeveel mg zat je toen? :(
Ikzelf neem 20mg/dag, mijn roa kuur is gedaan tegen het begin van de zomervakantie. De dokter zei enkel dat ik me goed moest insmeren voor het zonnen...

zou voor de zekerheid een sunblocker nemen of factor 30 of 50 (zoals voor kids )
 
Heb het alleen gebruikt in de winter dus kan er niets over zeggen.
 
Oke...nou wees blij. :)
 
Op hoeveel mg zat je toen? :(
Ikzelf neem 20mg/dag, mijn roa kuur is gedaan tegen het begin van de zomervakantie. De dokter zei enkel dat ik me goed moest insmeren voor het zonnen...

Als ik het me goed herinner moest ik 60mg per dag nemen. 20mg is niet zoveel. Als ik jou was zou ik je dermo vragen om een hogere dosis. Je mag volgens mij 1mg per kg bw. Jij weegt toch 86kg? Zou als ik jou was om 80mg per dag vragen. De bijwerkingen zullen iets toenemen, maar op deze manier ben je er sneller vanaf.

Denk er wel aan dat je op het eind van de kuur minstens 120mg per kg lichaamsgewicht moet hebben gehad. Als je minder dan deze hoeveelheid in je bloed hebt gehad heb je een hele grote kans dat je volgend jaar weer aan de Roa zit. Deze hoeveelheid is gewoon nodig, anders zal de acne weer terugkomen later.

Een simpel sommetje voor jouw gewicht.
86kg X 120mg /20mg-per-dag = 516 dagen
Als jij je dosis niet verhoogt moet je meer als een jaar aan dit spul:eek:

Alle Dermo willen je voor de zomervakantie van de Roa af. Mijn Dermo wou dit ook, nog voordat ik mijn 120mg/per bw had gehad. Had haar dan ook gezegd dat ik gewoon wou doorgaan.
 
zou voor de zekerheid een sunblocker nemen of factor 30 of 50 (zoals voor kids )

Is zeker aan te raden. Vichy 50+ is een van de beste.

Begin trouwens ook op tijd met je lippen in te smeren als je droge lippen hebt.
Als die eenmaal kapot zijn hersteld dit erg langzaam. Gelukkig zelf erg weinig last van gehad, maar genoeg drama's rond dit thema gelezen.
 
Is het niet zo dat als je roa gebruikt je speciale zonnebrandcremes moet gebruiken? dat vertelde de dermatoloog mij. ik gebruik het nu niet meer maar heb er vorig jaar en 2 jaar geleden nooit last van gehad eigenlijk.
 
Is het niet zo dat als je roa gebruikt je speciale zonnebrandcremes moet gebruiken? dat vertelde de dermatoloog mij. ik gebruik het nu niet meer maar heb er vorig jaar en 2 jaar geleden nooit last van gehad eigenlijk.

Ik heb 15 mei weer een afspraak met de mijne...zal er zeker naar vragen want verbrand levend nu.
Ik nu dan ook op de 80mg ga straks naar 60 denk ik.
 
zit op 30 mg ben zelf rond de 64 kg

ik hoor nu mensen die op 80 mg zitten
niet normaal hoe veel
heb nu met de tweede dag bezig
heb nog nergens last van:D
maar dat zou nog wel komen
 
Is het niet zo dat als je roa gebruikt je speciale zonnebrandcremes moet gebruiken? dat vertelde de dermatoloog mij. ik gebruik het nu niet meer maar heb er vorig jaar en 2 jaar geleden nooit last van gehad eigenlijk.

Zo ver ik weet zijn er geen 'speciale' zonnebrandcremes.Factor 50 is het hoogste wat je kan krijgen qua bescherming,vervang de zonnebrandcreme wel op tijd(zijn maar kort houdbaar,kijk achter op de verpakking).

Meeste zonnebrandcremes hebben minstens een half uur nodig voordat het echt werkt.Door zweet/water etc.wordt het vaak minder betrouwbaar,goed blijven smeren.
 
Back
Naar boven