XXL Nutrition

Zonnebank en fitness

Bezoekers in dit topic

IDiesel

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
19
Waardering
0
Tijdens een cursus voor beheerder van een zonnecenter werd mij verteld dat er artikels zijn die aantonen dat sport in combinatie met een zonnebank kuur de prestaties met 50 tot 100 % verhogen mede door de bestraling en vitamine D ... ook de stofwisseling zou verhogen enzo. Hier had ik geen weet van en heb zelf een zonnecenter als extra lol.

Zal het eens opzoeken en hier posten altijd handig om te weten dan je door een bruiner kleurtje een lager Bf kunt bereiken of meer zou kunnen liften...
 
zou ik ook beweren als ik beheerder van een zonnecenter was :thumbup:

zonnebankie is best lekker, maar kilo's spieren heb ik er niet van gekregen heheheh :D
 
Dan is het ook nog maar eens de vraag in hoe verre het wenselijk is om op deze manier je bf te verlagen met de risico's die verbonden zijn aan het overmatig gebruik van de zonnebank
 
Ik zonnebank ook regelmatig en moet eerlijk toegeven dat mijn gesteldheid stukken beter is wanneer ik dit doe. Vooral in de winterperiode, waar ik weinig daglicht krijg, raak ik snel moe en heb ik minder zin in van alles en nog wat. Ik twijfel hier dan ook niet aan.
 
Overmatig is nooit goed maar af en toe kan zeker geen kwaad om maar niet gezond te noemen...er zijn meer voordelen dan nadelen aan verbonden. Veel meer spieren ga je er idd niet van krijgen maar als het je prestaties met enkele % kan verhogen mooi meegenomen en die verhoogde stofwisseling zeker ^^

Wat krijg ik nog meer van de zon behalve een kleurtje?

Wij hebben zonlicht nodig om vitamine D3 te vormen dat van belang is voor een gezond bottenstelsel. Zonnebaden heeft dan ook een gunstig effect bij de behandeling van botontkalking (osteoperose).
Velen ondervinden verlichting van spierpijn en reumatische klachten na een kuur op de zonnebank. Ook zijn er aanwijzingen dat zonnebaden een gunstige werking heeft op stofwisseling, bloeddruk en cholesterolgehalte. Maar verreweg het grootste effect lijkt zonnestraling op onze gemoedstoestand te hebben: we worden er vrolijker en energieker van en het is een prima middel tegen stress en vermoeidheid!


http://www.vlaamse-zonneconsulenten.be/
Ze werken nog aan de site maar die wordt spoedig vernieuwd moet maar eens een kijkje nemen in de toekomst dan.
 
Klopt: negers zijn sterker en droger.
 
:roflol: Wat een crap.
 
En wat een leuke link seg ... lekker onafhankelijk zo'n site van de vereniging van uitbaters
van zonnecenters. En ze verklaren op het net dan zonnebanken niet ongezond is. Big surprise there ...

Desalniettemin pak ik ook wel eens graag een zonnebankje mee
 
En wat een leuke link seg ... lekker onafhankelijk zo'n site van de vereniging van uitbaters
van zonnecenters. En ze verklaren op het net dan zonnebanken niet ongezond is. Big surprise there ...

Desalniettemin pak ik ook wel eens graag een zonnebankje mee

Idd maar die hun statements zijn wel in samenspraak met mensen die er degelijks iet van kennen, dokters, dermatologen, etc ...

Anyway was maar ter info hé mensen :D
 
Er is ook zo'n lamp van philips, energylights, bruinen niet maar zorgen wel dat je beter in je vel zit.. ofzo :p
 
Is er bewezen dat je droger wordt van zonnenbanken?
 
Je wordt toch niet droger van zonnebanken?

Ik dacht wel dat je spieren meer tot uiting komen als je een donkerdere huid hebt.
 
Als je lekkerder traint, meer energie hebt en een stukje rust pakt onder de zonnebank dan denk ik dat het wel nut heeft. Droger worden? Ach, alle kleine beetjes helpen...

(een klein beetje)
 
Tijdens een cursus voor beheerder van een zonnecenter werd mij verteld dat er artikels zijn die aantonen dat sport in combinatie met een zonnebank kuur de prestaties met 50 tot 100 % verhogen mede door de bestraling en vitamine D ... ook de stofwisseling zou verhogen enzo. Hier had ik geen weet van en heb zelf een zonnecenter als extra lol.

Zal het eens opzoeken en hier posten altijd handig om te weten dan je door een bruiner kleurtje een lager Bf kunt bereiken of meer zou kunnen liften...

Meer kunnen liften of tillen louter door zonnebank, vergeet dat maar! Mocht je opzoek zijn naar enigszins gezondere (werkende) alternatieven voor verhoging van je metabolisme neem dan liever regelmatig een sauna en cafeïne of groene thee extract of neem aangepaste voeding. Wil je echte vitamine D ? Ga dan een keer in de echte zon staan en eet vette vis.

Ik raad je aan zonnebank te beperken tot een keer per maand, tenzij je er snel als een oude overrijpe peer wilt uitzien :-).
 
Meer kunnen liften of tillen louter door zonnebank, vergeet dat maar! Mocht je opzoek zijn naar enigszins gezondere (werkende) alternatieven voor verhoging van je metabolisme neem dan liever regelmatig een sauna en cafeïne of groene thee extract of neem aangepaste voeding. Wil je echte vitamine D ? Ga dan een keer in de echte zon staan en eet vette vis.

Ik raad je aan zonnebank te beperken tot een keer per maand, tenzij je er snel als een oude overrijpe peer wilt uitzien :-).

Als je een goede zonnebank neemt en niet te lang er onder gaat ga je er niet uit zien als een overrijpe peer :D
 
Als je een goede zonnebank neemt en niet te lang er onder gaat ga je er niet uit zien als een overrijpe peer :D

Wat is volgens jou niet te lang - volgens frequentie en tijd ?
 
Wat is volgens jou niet te lang - volgens frequentie en tijd ?

Je hebt zonnebanken met enkel UVB straling die snel bruinen maar geen positieve factoren geven, daarnaar ook UVA straling die wel + eigenschappen geven maar die bruinen trager en dieper dus moet je er langer onder ...

Zelf ga ik niet elke week, 2 soms 3 per maand is méér dan genoeg voor mij anders ben ik een neger :p
 
Ik heb idd wel eens artikelen gezien waarin gesteld werd dat buitentraining in zonlicht positief effect had op training en stofwisseling.

Ik denk alleen niet dat je dit zomaar kan overzetten naar het effect van een zonnebank.
 
dus als ik het goed begrijp is het niet het kleurtje dat de spieren meer opvallen maar echt de vitamine D ?
 
Back
Naar boven