Fitness Seller

Zonnebanken...

AnaboliC

Huge Freak
Elite Member
Waardering
3
Ik wil binnenkort beginnen met zonnebanken om in de winter niet te bleek te worden :cool: Hoe vaak en hoelang moet ik eigenlijk onder zo'n zonnebank liggen om een tint te krijgen, wil niet te bruin worden, want dat ziet er gaar uit in de winter als je van nature geen donkere huid hebt :eyebrow:

Als je een beetje goede zonnebank hebt zou ik 1x per week aanhouden om bruin te worden, 1x per 2 weken om bruin te blijven.
15min. voor 15min. achter. (in het begin niet langer dan 10min eronder, huid moet eerst wennen).

• Topic Starter Topic Starter
ok :thumb: kwou eigenlijk bij een zonnecentrum, kheb thuis niet echt de ruimte voor een zonnebank.

f*cking ecto zei:
ok :thumb: kwou eigenlijk bij een zonnecentrum, kheb thuis niet echt de ruimte voor een zonnebank.

oh :) nou bij een zonnecentrum hebben ze wel goede zonnebanken... daar zal 10min. om en om ook zeker wel genoeg zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Nou nog alleen kijken wat de prijzen zijn... :s

Doet de kleur van je huid ook iets met je fysiek?
Ga je hierdoor misschien wat voller of meer definitie door zien als je wat bruiner bent?

avg zei:
Ga je hierdoor misschien wat voller of meer definitie door zien als je wat bruiner bent?

Ja!

Dat is ook de reden dat al die BB zich bruin verven. Ik las ooit in de Men's Health :rolleyes: dat als je 1% bruiner wordt je 47% meer spier zag ofzo :p
Weet niet in hoeverre het klopt ofzo maar toch wel handig om te weten :)

avg zei:

wat RV zei, het geeft je een vollere look en je kan de lijnen, die je er strakker uit laten zien, beter zien..

besides, het is ook een esthetisch factor..

Heeft iemand hier misschien wat meer info over?
Of een voorbeeldje aan de hand van foto's zodat ik het verschil kan zien?

avg zei:

ja,hoe bruiner je bent hoe mooier je uitkomt(niet te overdreven natuurlijk)

Als jij denkt bruin te worden van 1x per week dan word je wel heeeeel snel bruin of gebruikt zelfbruiner oid.

Ik moest vorige winter 3x per week gaan om een kleurtje te krijgen. Toen het er eenmaal op zat nog steeds 2x per week.
Momenteel ga ik rond 1x per week om niet te veel te verfletsen en ook de scherpe overgang van bruin naar wit vel (fietsersarmen/benen) weg te laten gaan.
Maar.... er gaat niets boven de echte zon. Ik zal wel weer eens wat samenvattinkjes uit Protein Power Life Plan vertalen, want daarin staat o.a. dat zonnebanken het verkeerde soort UV-straling blokkeren. Ze houden de straling tegen die gezondheidsbevorderend (vit D vorming in de huid) is en laten de kankerverwekkende straling juist door.
Ze bevelen een dagelijks ECHT zonnebad aan, zelfs hartje winter (zij wonen zelf in Colorado).

Kortom: zonnebankje neem ik alleen uit ijdelheid en ook een beetje tegen winterdepressie. Eigenlijk zou je voor het laatste een sterke vol-spectrum-lamp moeten gebruiken, maar ja.. geen plek voor.
Dus... toch wel verrekte handig dat ik 40 min moet fietsen om in de sportschool te komen.. heb vorige 2 winters geen last van winterdepressie gehad (afgezien van de 2 wkn dat ik niet kon sporten wegens sluiting en ineens 6 kg aankwam).

Espi, altijd anti-KISS

Laatst bewerkt:
Ik ga zo om de 2 weken eens naar de zonnebank 15min soms om de 3 weken ... ik bruin wel redelijk snel en houd die kleur wel goed vast ...
Men ma zegt altijd dat ik een ezelsvel heb ... :D

Ik doe het dan ook gelijk espi tegen de winterdepressie, zoooo ontspannend een lekker warm zonnebankje ... 15 min slapen ... je voelt je gewoon herboren.

Greetz

Ik ga niet onder de zonnebank, ik vindt het bruin niet echt mooi en kan er de tijd niet voor nemen. en mijn mening is het is slecht voor je huid. Iedereen heeft met de winter niet zo'n bruine kleur dus hoef ik dat ook niet. Ik ga begin mei een weekje naar turkije om daar vast te bruinen voor de zomer das ook fijn.

Ik ga 1X in de week onder de zonnebank 40 minuten.
Bij de meeste sportscholen hebben ze wel goede zonnebanken.

Tot op zekere hoogte heb je gelijk.
De huid kleurt bruin om zich tegen zonnestraling te beschermen en vaak wordt die er ook sneller oud door, vnl. door uitdroging.

Aan de andere kant is (zoals ik al schreef) zonlicht , maar dan het echte, enorm belangrijk voor je geestelijk en lichamelijk welbevinden.

Helaas biedt de zonnebank nu precies het verkeerde soort licht.
Desondanks, ik vind het toch wel lekker die warmte en ook dat ik er wat bruiner van word.. miss ongezond maar alla, ik drink en rook niet en eet tegenwoordig ook hartstikke gezond, dus beetje ongezond bruinen kan er wel bij.

Espi

Je hebt ook groot gelijk iets ongezonds mag wel hahaha. bij mij is het een princippe kwestie geworden zodoende
bruin ze !

Feit is dat hoe meer je aan zonlicht wordt bloodgesteld hoe minder elastisch je huid wordt. Het is idd gezonder om bij wijze van spreken een wit lijk te zijn. Ik was echt een milky en toen ik afgelopen zomer bijgebruind was zag ik er gewoon 10 keer beter uit. Me buikspieren veranderden zo in 2 weken in een ripped six-pack. Ik besteed veel aandacht aan me abs, maar ik zag ze nauwelijks todat ik lekker bruin was. Het komt allemaal beter tot zijn recht.

Ga nooit onder de zonnebank, heb nog genoeg over van de zomer (blijft wel tot volgende zomer ;) ).

Maar als je van jezelf snel bruin wordt kan je het bij 1x per week laten, anders 2x per week.
Zou niet te vaak gaan, lijkt mij niet echt gezond voor je huid?

Terug
Naar boven