AndroidHealthClinic

Stelling Zonnepanelen of niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ThaWasteland

Enormous Athlete
Elite Member
Lid geworden
28 mei 2014
Berichten
40.355
Waardering
64.415
Lengte
1m85
Massa
93kg
Aangezien ik ga verbouwen als het morgen goed gaat.

Zonnepanelen nemen of niet?
Eerst wou ik het niet maar twijfel nu toch wel.

Iemand tips?

Niet doen! Of juist wel en ......
 
Solar edge omvormers zijn de eerste tijd niet leverbaar zover ik weet. Op dit moment is de vraag na zonnepanelen extreem hoog. Maar zelf denk ik nog steeds dat het geen verkeerde investering is zou wel overwegen er een airco bij te nemen als je geen warmtepomp hebt zodat je elektrisch kunt koelen en verwarmen. Heb Toevallig nog 3 maand geleden thuis panelen op het dak gelegd net op tijd zegmaar had zelf na bestellen de complete set binnen een dag al thuis geleverd gekregen:p zal trouwens niet teveel overcapaciteit nemen aangezien opslaan niet rendabel is en teruglevering vanaf volgend jaar elk jaar word afgebouwt.
 
Wil inderdaad airco beneden en ga van gas naar inductie.

Jij hebt geen opslag voor het stroom?
 
Wil inderdaad airco beneden en ga van gas naar inductie.

Jij hebt geen opslag voor het stroom?
Nee is op dit moment ook nog totaal niet aantrekkelijk. Je betaald zo 10k voor een accu van 10kwh vandaar dat je beter zelf zoveel mogelijk moet gaan benutten en indd inductie is ook een goeie.
 
Nee is op dit moment ook nog totaal niet aantrekkelijk. Je betaald zo 10k voor een accu van 10kwh vandaar dat je beter zelf zoveel mogelijk moet gaan benutten en indd inductie is ook een goeie.
Ok thxs dat zijn best wel wat knaken 😅
 
Ja, het rendement op zonnepanelen is 15% procent, dat krijg je op geen enkele andere investering.

Straks als het salderen er af gaat zal het iets minder worden, maar nog steeds veel meer dan wat de bank je geeft of wat het extra kost aan hypotheek.
 
Hier 30 zonnepalen van 320 wp. Flink overschot maar met wsh 2 elektrische auto’s over enkele jaren zul je wat moeten
 
Als je er op dit moment over nadenkt moet je het zeker doen, als je het geld niet op je rekening hebt staan loont het om te kijken of je gemeente een duurzaamheidslening aanbiedt, de hypotheekrente is flink gestegen dus die zal altijd hoger zijn. Ook als je het geld het is zo’n lening nog een aantrekkelijke optie.

Leg aan de adviseur voor dat je historisch verbruik lager is dan wat je nodig zult hebben doordat je een airco gaat plaatsen en op inductie gaat koken.

Spullen worden schaars, maar er zijn genoeg partijen die alles nog vlot kunnen leveren. Ik had op 14 april het eerste gesprek en op 28 juni wordt alles geplaatst.
 
Je kunt beter de boel goed isoleren en zorgen dat je buren goed stoken. Ik was vorig jaar 30 euro per maand kwijt aan energie. M'n bejaarde buurvrouw was vroeger een dikkerdje en nu ze afgevallen is heeft ze het altijd koud :D
 
Aangezien ik ga verbouwen als het morgen goed gaat.

Zonnepanelen nemen of niet?
Eerst wou ik het niet maar twijfel nu toch wel.

Iemand tips?

Niet doen! Of juist wel en ......
Dat is wel heel bekaaid.
Hoeveel panelen wil/kun je plaatsen ?
Houd wel rekening met ~6j terugverdientermijn. Ik zou zeggen de gunstige zijde vol knallen
 
Dat is wel heel bekaaid.
Hoeveel panelen wil/kun je plaatsen ?
Houd wel rekening met ~6j terugverdientermijn. Ik zou zeggen de gunstige zijde vol knallen
Schuin dak Oost/West dus daar heb ik wel geluk mee.

Blijf hier nog wel even wonen dus dat komt goed.

vntl zou zeggen man van weinig woorden 😛
 
Beetje afhankelijk van je wijk. Als veel buren het al hebben, is 't misschien raadzaam om te checken of net het wel aankan met mooi weer.
 
Beetje afhankelijk van je wijk. Als veel buren het al hebben, is 't misschien raadzaam om te checken of net het wel aankan met mooi weer.
Nee een buurman een blok verder heeft het voor zover ik gezien heb. Onze blok niemand.
 
Bij mij komen ze de 31e plaatsen. 10 panelen, batterij van 5kw en omvormer. Heel benieuwd, ik hou jullie op de hoogte.
 
Ze komen bij mij binnenkort 11 panelen plaatsen van 450 Wp per stuk, plat dak Z/ZW georiënteerd dus erg gunstig. Begin april akkoord gegeven en zou circa 8-10 weken levertijd op zitten. Binnenkort maar eens even informeren wanneer ze denken te komen, want heb zo'n vermoeden met alle tekorten dat het zomaar langer kan gaan worden.
 
1652965725680.png
 
Wat een droomlokatie.
 
Vaak zie je op die gastanks van dat typische lelijke alg op de onderzijde
 
  • Like
Waarderingen: mat
Vaak zie je op die gastanks van dat typische lelijke alg op de onderzijde
Kan ze gewoon laten begraven, zie je niks meer.

Ik zou gewoon een diesel aggregaatje nemen. Fuck het klimaat (en je portemonee).
Of gewoon lekker gaan stoken, het liefst met vochtig hout.
 
Als je straks geen knaken meer krijgt voor het terugleveren moet je steeds gaan opletten dat je al je apparaten overdag aan hebt, right ?
Mijn vrouw draait de wasjes meestal savonds omdat ze overdag niet thuis is.

Zat er ook over na te denken, maar begon steeds meer te twijfelen.
 
Back
Naar boven