Fitness Seller

Stelling Zonnepanelen of niet (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

cpi-gas-en-electriciteit.jpeg

Lijkt mij voldoende motivatie om zonnepanelen te willen. Er zijn denk ik maar weinig investeringen waar het rendement zo hoog van is. Al zou het mij niet verbazen als de installatieprijs en materiaalprijs het laatste jaar omhoog is geschoten :roflol:

Verder zit je indien de saldeerregeling op zijn eind is met een west-Oost positie wel aardig. Op den duur komt niemand met zonnepanelen onder een thuisbatterij uit voor de dagelijkse dingetjes( al verwacht ik dat ze tegen die tijd wel goed betaalbaar zijn en een investering het dan wel waard is)

Opbrengst hier over april:
Screenshot_20220530-215952_Enlighten.jpg
 
Laatst bewerkt:
Woon je in Nederland of België? Want ik heb wel eens begrepen dat de kelders in België erg goed geïsoleerd zijn...dus mss daarin gaan wonen
Nederland
 
Ik kan eindelijk de app openen en de opbrengst van mijn zonnepanelen bekijken.
Zo’n 26kWh per dag. :thumb:
26CBCA17-A8ED-42BE-B93A-8B27D04082F4.png
 
Vind zonnepanelen echt retelelijk. Alleen al daarom zou ik er nooit nemen.
 
En in de winter?
Lager, maar dan nog kom ik wel boven mijn jaarverbruik uit. De berekening gaf een verwachte jaaropbrengst van 6300 kWh. Deze eerste 22 dagen van juli hebben ze 616 kWh uur opgewekt met gisteren met slecht weer maar 61 kWh.
 
Laatst bewerkt:
Vind zonnepanelen echt retelelijk. Alleen al daarom zou ik er nooit nemen.
Ik ook, maar ik moet ver in mijn achtertuin staan wil ik ze kunnen zien.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Lager, maar dan nog kom ik we boven mijn jaarverbruik uit. De berekening gaf een verwachte jaaropbrengst van 6300 kWh. Deze eerste 22 dagen van juli hebben ze 616 kWh uur opgewekt met gisteren met slecht weer maar 61 kWh.
Maar enige schatting wat die dingen opleveren in de wintermaanden?
 
Maar enige schatting wat die dingen opleveren in de wintermaanden?
Dat is (nu) niet echt relevant, aan het einde van het jaar wordt je opbrengst van je verbruik afgetrokken en pas dan wordt de tekening opgemaakt. De hoogste opbrengst heb je op een heldere koude winterdag omdat zonnepanelen rond de 20°C het meest efficiënt werken en ze ‘s zomers in de volle zon makkelijk over de 50°C heen gaan.
 
Dat is (nu) niet echt relevant, aan het einde van het jaar wordt je opbrengst van je verbruik afgetrokken en pas dan wordt de tekening opgemaakt.
Ok maar welke energieprijs betaal je dan? Die van de zomer? De winter? Gemiddelde? Uitgaande van een variabel contract. Of heb je met zonnepanelen geen variabel contract?
De hoogste opbrengst heb je op een heldere koude winterdag omdat zonnepanelen rond de 20°C het meest efficiënt werken en ze ‘s zomers in de volle zon makkelijk over de 50°C heen gaan.
Ja dat zou best kunnen, klinkt logisch. Maar hoeveel heldere winterdagen zijn er? Het is ook niet zo lang licht in de winter.

Lijkt mij zeer stug dat je in de winter meer opbrengst heb maandelijks dan in de zomer.
 
Ok maar welke energieprijs betaal je dan? Die van de zomer? De winter? Gemiddelde? Uitgaande van een variabel contract. Of heb je met zonnepanelen geen variabel contract?
Geen idee hoe dat werkt, ik heb ook geen idee hoe een variabel contract werkt.
Ja dat zou best kunnen, klinkt logisch. Maar hoeveel heldere winterdagen zijn er? Het is ook niet zo lang licht in de winter.

Lijkt mij zeer stug dat je in de winter meer opbrengst heb maandelijks dan in de zomer.
Daar heb je gelijk in, dit is de verwachting.
Schermafbeelding 2022-07-22 om 21.36.39.png
 
Geen idee hoe dat werkt, ik heb ook geen idee hoe een variabel contract
Ik bedoel daarmee, heb je je energieprijs vast laten leggen voor een aantal jaar? Of is het variabel elke maand?
 
Ik heb nu bijna 2 jaar geleden de prijs voor 3 jaar vastgezet, ik heb nooit een variabel contract gehad.
Ik heb nog 1 jaar mijn contract. Laatst hebben ze mijn maandelijkse lasten verlaagd naar 65€ 🤣. Heb hem nu verhoogd teruggezet op 100 ipv 90 wat ik eerst had. Hopelijk is er volgend jaar gewoon weer Russisch gas ✌️🤞
 
Back
Naar boven