XXL Nutrition

Zoranos need to bulk log

Bezoekers in dit topic

Zoranos

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
7 jul 2015
Berichten
1.029
Waardering
251
Lengte
1m82
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Goedeavond mensen ik heb ook maar besloten te loggen.
In een periode van zo'n anderhalf jaar met maag/darm klachten te kampen en nog steeds ben ik heel erg afgevallen...zware constipatie(soms na 1 hap duizelig/koude rillingen/slik kauw problemen sinds kort etc) waardoor gewrichtklachten,eetstoornis en een heel laag testeron(gebruik nu androgel) + ik zit nog in behandeling bij dokter en internist die er ook nog niet uitzijn.

Mijn gewicht is belachelijk omlaag gegaan naar 56 kilogram(paar weken terug rond de 60) en ik schaam me er een beetje voor om dit topic te plaatsen op mijn gewicht maar toch doe ik het.

-gewicht 56 kilo
-1.82 meter
-rond de 8% lichaamsvet

TRAINING:
Ik train niet echt op een vast schema,ookal zouden de meesten het 5x5 aanraden maar ik train eigenlijk waar ik zin in heb

VOEDING:
Een paar maanden terug had ik geen moeite met 2500-3000 kcal,nu heb ik al moeite met rond de 2000 kcal...ik probeer wat hoger in vet te zitten na mijn trainingen omdat dat makkelijker weg te krijgen is en toch zo meer kcal binnen te krijgen.

Alvast bedankt voor het lezen.

Mvg.Zoranos!
 
Laatst bewerkt:
Training vandaag:

5x8 leg extension
5x8 Barbell row
4x10 bench press
3x15 standing shoulder fly
3x12 cable push down
3x12 seated hammer curl

Voeding vandaag:

1 - 150 gram havermout - 30 gram whey - 200 gram aardbeien - 10 gram cacao poeder (750 kcal +/-)
2 - Post workout 35 gram whey - 1 banaan (300 kcal +/-)
3 - 200 gram wilde zalmfilet jumbo - 300 gram spinazie - 150 gram 0% fage griekse yoghurt + 20 gram rozijnen + een shake van 300ml almond milk-20 gram cacao99%-200 gram aardbeien ( 600 kcal +/-)
4 - straks voor het slapen 500 gram kwark + 30 gram pindakaas + 10 gram macadamianoten ( 600 kcal +/- )

Totaal 2250(probeer het langzaam weer op te schroeven)

Koolhydraten: 201 - Eiwitten 190 - Vet 62

 
Ik ken je achtergrond niet, maat doe je er op dit moment niet beter aan om voornamelijk compound oefeningen te doen? Dus leg extension vervangen door squats en de laatste 3 oefeningen ook door iets anders.
 
Ik ken je achtergrond niet, maat doe je er op dit moment niet beter aan om voornamelijk compound oefeningen te doen? Dus leg extension vervangen door squats en de laatste 3 oefeningen ook door iets anders.
Last van Mn linker knie door de verstopping klachten, en een hamstringblessure... leg press gaat wel opzich.
 
In. :)

Balen dat je weer zo afgevallen bent. :(

Heb je nu vnl moeite met eten ivm je eetstoornis of echt alleen het lichamelijk? Of combi?
Welke voeding kan je wel goed verdragen?

Goed dat je het oppakt. Misschien kan dit log je wel verder helpen! Succes! de volhouder wint he!
 
In. :)

Balen dat je weer zo afgevallen bent. :(

Heb je nu vnl moeite met eten ivm je eetstoornis of echt alleen het lichamelijk? Of combi?
Welke voeding kan je wel goed verdragen?

Goed dat je het oppakt. Misschien kan dit log je wel verder helpen! Succes! de volhouder wint he!
Lichamelijk..laatste tijd veel moeite met kauwen slikken,hele vage klachten nog steeds...soms na het eten kan ik echt niet meer lopen..echt verschrikkelijk.
Bedankt Marina
 
Ok voeding vandaag met pijn en moeite:

1.100 gram aardbeien - 80 gram havermout - 20 gram kellog's all bran - 10 gram lindt cacao 99% - 30 gram whey
2.30 gram whey - 1 banaan
3.200 gram kogelbiefstuk - 300 gram uien - 20ml chilisaus - 150 gram 0% griekse yoghurt - 30 gram dadels + een shake van 300ml almond dream milk - 100 gram avocado - 15 gram blooker cacao poeder
4. 500 gram + 30 gram pindakaas

Totaal: 2132 kcal

Koolhydraten:201 - vet:65 - eiwit:184
 
Eet je zo "vreemd" omdat iets anders echt niet gaat? Ik bedoel o.a. dat ruim 1kg aardbeien en 300 gram uien niet iets is dat de meesten op een dag eten.
 
Eet je zo "vreemd" omdat iets anders echt niet gaat? Ik bedoel o.a. dat ruim 1kg aardbeien en 300 gram uien niet iets is dat de meesten op een dag eten.
Het is honderd gram aardbeien, en die uien leek me een goed idee bij de biefstuk .. verder wat is er zo vreemd?
 
Waarom eet je niet wat meer vetten? Dan heb je al snel wat meer kcal. Zelf zit ik ruim boven de 200 gram vetten en dat gaat een stuk makkelijker met je kcal halen.

Als je zoveel problemen hebt met voeding... waarom dan havermout en niet wat lichterverteerbaars zoals rijstpoeder?
Waarom 0% vet griekse yoghurt? Pak gewoon de volle variant met 10%

Uien zijn ook niet echt handig in die mate als je al last hebt met maag en darmen. Wekt gassen op en vaak verteringsproblemen.
Probeer licht verteerbare groentes te pakken. Gekookte wortel bijvoorbeeld.

Aardappelpuree wil ook makkellijker wegeten. KLontje roomboter erdoor. Zijn goede vetten.

Maaltijd 2 alleen wat whey? Waarom niet rijstpoeder erdoorheen doen? Drink je ook zo weg en is licht verteerbaar.

Maaltijd 4 is neem ik aan kwark? Veel zuivel is ook niet echt een aanrader met maag/darm problemen.

desnoods neem je af en toe een hap pindakaas tussendoor.

Denk ook eens aan zacht gekookte eieren. Is lekker licht en eet makkelijk weg.
 
De reden van de havermout is voor de power voor het trainen, maaltijd 2 is de post workout met een banaan. Ik zit zo rond de 60 vet is best genoeg toch op 57 kilo? De pindakaas bewaar ik voor de kwark later... probeer langzaam de kcal op te schroeven, Naja ook met drinken heb ik last van Mn hals en strot.. dokter en internist loopt nog... ondertussen moet ik de hele dag door weer bezig zijn met Mn voeding wat ook best vermoeiend is.. maar dat is dan maar zo op mijn gewicht. Bedankt voor je advies Marina.
 
Maar ipv havermout kan je ook prima rijstpoeder nemen. Ook prima carbs en direct power.
Na je training kan je wel wat meer gebruiken dan wat whey en een banaantje... zeker als je aan MOET komen!
Het is MINIMAAL 1 gr vet per kg lichaamsgewicht! Vind je het lastig om meer vetten te eten?
Waarom de pindakaas bewaren? Je kan toch overdag nog een paar happen pakken? Als dat je wel smaakt en dat gaat wel goed naar binnen.
Wat maakt je zo huiverig meer vetten te pakken? Ik ben rond de 40 kg nu (helaas... :( ) maar eet ruim 200 gram vetten... daar is niets mis mee. Je hebt je kcal hard nodig! Dus voer die vetten op. Dat is de eenvoudigste manier en als dat wel gaat waarom niet?

Hier ook de hele dag ermee bezig hoor.. en mijn gewicht is ook echt kritisch... Ben er op het moment nog een tikje beroerder aan toe qua gewicht dan jij nu zit.... maar als je echt aan moet komen ga je op zoek naar oplossingen die wel gaan. Je kan met jouw gewicht ook nutridrink vergoed krijgen. Eenvoudig snel wat kcal en drinkbaar. Het is vermoeiend op een veel te laag gewicht zo bezig te zijn.
Maar als het echt zo vermoeiend is dan misschien overwegen wat meer rond onderhoud te gaan trainen en goed te kijken wat je wel van voeding kan hebben.

Anders als je meer wil weten.. Pm maar hoor. Ik help graag. :)
 
Dacht eerlijk gezegd al aan je eerdere posts dat je ook mentaal moeite had met eten.
Super dat je hier eerlijk over bent en alle succes toegewenst.

Kan je niet een of meerdere maaltijden van te voren maken,
Dan weet je sws al dat je die kcal binnenkrijgt
 
En voor dat anderen gaan zeggen dat je raar eet, wees hier bewust van en probeer dit als je er aan toe bent aan te passen, maar met een eetprobleem is alles wat je eet al een stap de goede richting in.
 
Dacht eerlijk gezegd al aan je eerdere posts dat je ook mentaal moeite had met eten.
Super dat je hier eerlijk over bent en alle succes toegewenst.

Kan je niet een of meerdere maaltijden van te voren maken,
Dan weet je sws al dat je die kcal binnenkrijgt
Bedankt man
 
Zet je voedingsschema aan de kant en eet minder clean zou ik zeggen. Je hebt vooral mentaal moeite met eten. I have been there.

Het is een kwestie van je verstand aan de kant zetten en niet eten, maar VRETEN.
Dus geen kwarkjes en dat soort dingen, maar meer simpele calorien. Eet gerust een frikadel broodje bijv. en heb geen vrees voor een extra lepel pindakaas.
Succes! Mocht je meer specifiek advies of hulp nodig hebben, dan kan je mij altijd contacteren natuurlijk.
 
Training vandaag : legg extensions,bent over row,pulldowns,bench press,pullover,seated shoulder press,standing shoulder flys,rope pushdown,dumbell curls.
Zet je voedingsschema aan de kant en eet minder clean zou ik zeggen. Je hebt vooral mentaal moeite met eten. I have been there.

Het is een kwestie van je verstand aan de kant zetten en niet eten, maar VRETEN.
Dus geen kwarkjes en dat soort dingen, maar meer simpele calorien. Eet gerust een frikadel broodje bijv. en heb geen vrees voor een extra lepel pindakaas.
Succes! Mocht je meer specifiek advies of hulp nodig hebben, dan kan je mij altijd contacteren natuurlijk.
bedankt man!!
 
Laatst bewerkt:
Ja door het nieuwe probleem (slokdarmspasme/vernauwing) krijg ik juist geen dingen als frikandellen weg,liefst geprakt/vloeibaar voedsel voorlopig.

Voeding vandaag:

1.100 gram havermout - 30 gram whey - 1 banaan
2.Post workout 40 gram whey
3.100 gram risotto - 350 gram broccoli - 200 gram kabeljauw
4. 2 eieren-1 avocado-300 gram spinazie-300 gram griekse yoghurt-150 gram aardbeien
5.500 gram kwark-30 gram mixed nut butter

Totaal:2527 kcal

Koolhydraten : 233 - Vet: 64 - Eiwit: 242
 
Waarom zo belachelijk veel eiwitten? Je hebt aan de helft al genoeg. Ik zou eerder wat meer vetten en koolhydraten nemen.
 
Hey man ik woog een jaar geleden ook ongeveer 58kg op 1m80. Ben nu in januari begonnen met krachttraining op 61kg en zit nu op ongeveer 69kg al. Ik weet dus wel een beetje hoe je je voelt in verband met schamen voor je gewicht maar eetstoornissen heb ik geen ervaring mee. Toch ga ik hier mee volgen en wens ik je veel succes!
 
Back
Naar boven