MuscleMeat

Zorgpremie weer omhoog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

pantrofl

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2009
Berichten
10.634
Waardering
1.066
De zorgpremie zal ook volgend jaar stijgen. Als eerste heeft verzekeraar DSW zijn premie voor 2011 bekendgemaakt en die is tien euro per maand hoger dan dit jaar.
Een basispakket bij DSW gaat 99,50 euro per maand kosten, een stijging van bijna tien euro. Binnenkort maken ook de andere zorgverzekeraars hun premie voor 2011 bekend. Verwacht wordt dat ook bij hen het basispakket zo'n tien euro duurder wordt.
De anticonceptiepil en de rollator vallen volgend jaar niet meer in het basispakket. Door nieuwe medicijnen en behandelmethoden neemt tegelijk het beroep op de verzekering weer toe. Directeur Chris Oomen van DSW verwacht dat zijn maatschappij voor iedere verzekerde volgend jaar veertig euro meer kwijt is.
Uit de hand

Volgens Oomen stijgen de premies mede doordat de overheid de kosten voor verzekeraars jarenlang te laag heeft ingeschat. Daardoor is een tekort ontstaan van 3,4 miljard euro in het zorgverzekeringsfonds van de overheid. "Daarvan wordt 2,5 miljard weggewerkt in de premieverhoging voor volgend jaar."
Daar komt nog bij dat De Nederlandsche Bank wil dat zorgverzekeraars een grotere financiële buffer opbouwen omdat ze meer risico lopen. Ook daardoor stijgt de premie. Oomen: "We moeten meer geld in kas hebben om schades te kunnen uitbetalen."
Kritischer

Dat verzekeraars meer moeten uitkeren terwijl er minder wordt vergoed, komt vooral door de vergrijzing, zegt voorzitter Rien Meijerink van de Raad voor Volksgezondheid en Zorg. Ouderen doen vaker een beroep op zorg. Meijerink denkt dat de kostenstijging uit de hand loopt als er niet wordt ingegrepen. "Over tien tot vijftien jaar is het niet meer te betalen."
De vraag naar zorg moet volgens Meijerink omlaag. "We willen dat verzekerden meer veranwoordelijkheid nemen en gezonder leven. Stoppen met roken bijvoorbeeld." Ook moeten de verzekeraars zich "meer maatschappelijk" opstellen door kritischer te zijn op de kwaliteit van de zorg, zegt Meijerink. "Geen zorg onder de maat accepteren. Kwaliteit leidt uiteindelijk tot lagere kosten."
Super weer..


Dit jaar elke maand 90 euro betalen en dan ongeluk krijgen op het werk om vervolgens zelf daar ook nog het hele bedrag van 150€ te moeten betalen. (Voor een beetje lijm). En nu kan je 10 euro per maand gaan bij betalen.
 
Eigen risico was al 165 euro en zal alleen maar omhoog gaan ben ik bang in de toekomst. Wel genieten hoor die marktwerking.
 
Dit komt niet als verrassing. Het is mij er meer aan gelegen dat er meer transparantie komt binnen de zorgverzekeraars.
 
Mooie is dat het pakket ook nog eens wordt uitgekleed. gaat de goede kant op. Slechtere zorg voor meer geld, zo hoort het ook.
 
Ach, iedereen moest toch betalen, of niet Eric?
 
Ach, iedereen moest toch betalen, of niet Eric?

Ik zeg toch dat ik het prima vind, 4000 euro per jaar totaal voor je zorg is best een schijntje. Moet je eens zien wat je er voor terug krijgt als je onverhoopt moet worden opgenomen.
 
Als je het niet kan betalen krijg je er ook niets voor terug hoor.
 
Als je het niet kan betalen krijg je er ook niets voor terug hoor.

Ach in NL krijg je zelfs nog zorg als je het niet kan betalen. Is in de VS ook wel anders.
 
Ach in NL krijg je zelfs nog zorg als je het niet kan betalen. Is in de VS ook wel anders.

Lang niet alle zorg.
Ik vraag me sowieso af hoeveel onverzekerden er zijn in NL.
 
Lang niet alle zorg.
Ik vraag me sowieso af hoeveel onverzekerden er zijn in NL.

Bijna 250.000, die links of rechtsom toch wel hun zorg krijgen. Op den duur gaan ze de schuldsanering in en dan kost het de gemeente en overheid nog meer geld.
 
Dat zijn er nog redelijk wat.
Maar we moeten oppassen dat we inderdaad niet de Amerikaanse kant op gaan. Want zie het zo gebeuren dat zodra er meer mensen zijn die de zorg niet kunnen betalen ziekenhuizen er op een gegeven moment ook de brui aan geven.
Maar goed, liberalisme uber alles.
 
Tja logisch natuurlijk. De vergrijzing en de stijging van de gemiddelde levensverwachting moet linksom of rechtsom toch ergens betaald van worden.

Wel raar dat men probeert te komen met een oplossing als het stoppen met roken. Het is toch allang bekend dat de kosten van rokers op medische zorg en de samenleving als geheel minder zijn dan niet-rokers.
 
In deze rechtse maatschappij moeten ze mij toch ook de keuze geven of ik wel of niet verzekerd wil zijn. We maken met marktwerking het hele sociale stelsel kapot maar houden wel nog steeds vast aan de linkse waarden dat iedereen verzekerd moet zijn.

Ben dan eerlijk en zorg er maar meteen voor dat alleen de rijken nog zorg kunnen betalen. Weten we tenminste waar we aan toe zijn.
 
:roflol:

Jullie zijn grappig
 
Grootverbruiker van aluminiumfolie zeker?
Begrijp je het weer niet kneus?

Wanneer zorg niet meer betaalbaar is kun je het beter afschaffen i.p.v. iedereen krom laten betalen voor een basis pakket wat steeds minder zorg bevat.
 
Het is idd schandalig en dan nog maar te bedenken dat ik (en vele anderen) zelden zorg nodig hebben en zoiezo de volle ****ing mep betalen.

Betaal nu 104 euro en krijg 60 euro toeslag.

De nieuwe situatie gaan we zoiezo 90 euro meer betalen.

Ik zit er streng aan te denken me zorgverzekering op te zeggen, maar dat is ook weer straf en beboetbaar.

Wat een klote systeem... Bomb it... slaughter the inferiors!!!
 
Terecht, zorg is niet gratis. Net alsof je je geld beter kan besteden.
 
Dat zijn er nog redelijk wat.
Maar we moeten oppassen dat we inderdaad niet de Amerikaanse kant op gaan. Want zie het zo gebeuren dat zodra er meer mensen zijn die de zorg niet kunnen betalen ziekenhuizen er op een gegeven moment ook de brui aan geven.
Maar goed, liberalisme uber alles.

Zo is dat! :D

Begon de ellende niet toen een X aantal jaren terug het systeem van verzekeren verandert werd?
 
Back
Naar boven