Fitness Seller

Zou DHEA helpen tegen sides bij Winstrol only of Anavar only? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

vetteswa

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
14 feb 2013
Berichten
301
Waardering
2
Lengte
1m70
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Ik heb gelezen dat winstrol en anavar de cortisollevels doen stijgen.
Bovendien aromatiseren ze allebei niet.

Nu vroeg ik mij af of het niet zinvol is om bijv. 100 à 200 mg DHEA toe voegen aan een kuurtje van winstrol of anavar (only).
Reden hiervoor:
- DHEA wordt ook wel het antistresshormoon genoemd
- DHEA kan omzetten in het testosteron, maar ook in oestrogenen (oestron en oestradiol)

Of mijn tweede reden goed is, weet ik zelf ook niet eerlijk gezegd. Maar er is toch een evenwicht nodig tussen
androgenen en oestrogenen? DHEA vormt om naar beiden, terwijl anavar en winstrol enkel androgeen werken.
IK ga ervan uit dat DHEA op dit vlak geen opmerkelijk voordeel biedt, maar ook zeker geen nadelen?


Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover. Ben niet van plan om onmiddellijk te gebruiken, maar wil wel veel kennis opdoen.
 
Test erbij zetten en klaar.
 
Dhea is wel het anticortisol hormoon maar dat winstrol en/of anavar cortisol doet stijgen, zegt mij niks.
 
Dhea is wel het anticortisol hormoon maar dat winstrol en/of anavar cortisol doet stijgen, zegt mij niks.



http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/winstrol-cortisol-207642/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/winstrol-cafeine-253536/




Hier staat nog wat over Anavar, wie kan goed engels en weet ook nog wat van AAS? Ik geraak er niet aan uit...

There is no evidence in the literature that oxandrolone interacts with the progesterone receptor, but it is likely that oxandrolone has significant anti-cortisol effects (4). Oxandrolone increases nitrogen retention both through the anabolic effect of activating androgen receptor but also through antagonism of the catabolic effects of cortisol (4,5,6). Cortisol is the major stress hormone produced by the body and one of its actions is to break down muscle tissue to produce glucose during times of stress.

...

Oxandrolone increases free and bound cortisol levels, most likely due to its actions as a cortisol receptor antagonist (7). Additionally, oxandrolone decreases thyroid binding globulin concentrations pretty severely with large increases in thyroxine-binding prealbumin resulting in increased T3 uptake (7).
 
Ik heb gelezen dat winstrol en anavar de cortisollevels doen stijgen.
Bovendien aromatiseren ze allebei niet.

Nu vroeg ik mij af of het niet zinvol is om bijv. 100 à 200 mg DHEA toe voegen aan een kuurtje van winstrol of anavar (only).
Reden hiervoor:
- DHEA wordt ook wel het antistresshormoon genoemd
- DHEA kan omzetten in het testosteron, maar ook in oestrogenen (oestron en oestradiol)

Of mijn tweede reden goed is, weet ik zelf ook niet eerlijk gezegd. Maar er is toch een evenwicht nodig tussen
androgenen en oestrogenen? DHEA vormt om naar beiden, terwijl anavar en winstrol enkel androgeen werken.
IK ga ervan uit dat DHEA op dit vlak geen opmerkelijk voordeel biedt, maar ook zeker geen nadelen?


Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover. Ben niet van plan om onmiddellijk te gebruiken, maar wil wel veel kennis opdoen.
Je versimplificeert hier het e.e.a. DHEA is een substraat voor de enzymen 17beta-HSD en 3beta-HSD, die respectievelijk de producten androstenediol en androstenedion geven. Vervolgens wordt pas testosteron gevormd. De pathway van DHEA -> androstenedion -> testosteron is hierbij dominant (gecatalyseerd door 3beta-HSD en gevolgd door 17beta-HSD). Alleszins leunt de vorming van testosteron dus op de activiteit van beide enzymen en vindt dit eigenlijk alleen significant plaats in de testes (en in beperkte mate in de bijnieren). Voor de expressie van 17beta-HSD is cAMP signalering in de testes nodig, of in andere woorden, activatie van de LH receptor. Dus sowieso gaat DHEA ansich tijdens een kuur GEEN testosteron geven. Vervolgens kan testosteron, as usual, geconverteerd worden naar oestradiol (dit is niet speciaal aan DHEA oid., dit is gewoon inherent aan testosteron, DHEA is een intermediate in de steroidogenese). Merk op dat bij het gebrek aan 17b-HSD expressie er meer androstenedion geconverteerd zal worden naar oestron (immers meer substraat).

Daarnaast zijn AAS in de regel 'anti-glucocorticoid'. Zeer hoge concentraties van AAS zorgen voor flink wat dissociatie van glucocorticoiden voor de GR, en wat waarschijnlijk een belangrijkere rol speelt, is dat er aardig wat heterodimeren van de GR met de AR worden gevormd (heterodimeren zijn inactief), en er concurrentie op transcriptioneel niveau gaat plaatsvinden tussen de AR en GR (squelching). Alleszins wordt er consequent een 'anti-glucocorticoid' effect gemeten.

Wel nog de kanttekening dat er wat haken en ogen aanzitten m.b.t. LAGS in enkele celtypen (zie o.a.: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18430567), hier ben ik wat minder bekend mee en weet Big Cat een stuk meer over.

Alleszins lijkt DHEA suppletie mij een zinloze oefening.
 
Laatst bewerkt:
Je versimplificeert hier het e.e.a. DHEA is een substraat voor de enzymen 17beta-HSD en 3beta-HSD, die respectievelijk de producten androstenediol en androstenedion geven. Vervolgens wordt pas testosteron gevormd. De pathway van DHEA -> androstenedion -> testosteron is hierbij dominant (gecatalyseerd door 3beta-HSD en gevolgd door 17beta-HSD). Alleszins leunt de vorming van testosteron dus op de activiteit van beide enzymen en vindt dit eigenlijk alleen significant plaats in de testes (en in beperkte mate in de bijnieren). Voor de expressie van 17beta-HSD is cAMP signalering in de testes nodig, of in andere woorden, activatie van de LH receptor. Dus sowieso gaat DHEA ansich tijdens een kuur GEEN testosteron geven. Vervolgens kan testosteron, as usual, geconverteerd worden naar oestradiol (dit is niet speciaal aan DHEA oid., dit is gewoon inherent aan testosteron, DHEA is een intermediate in de steroidogenese). Merk op dat bij het gebrek aan 17b-HSD expressie er meer androstenedion geconverteerd zal worden naar oestron (immers meer substraat).

Daarnaast zijn AAS in de regel 'anti-glucocorticoid'. Zeer hoge concentraties van AAS zorgen voor flink wat dissociatie van glucocorticoiden voor de GR, en wat waarschijnlijk een belangrijkere rol speelt, is dat er aardig wat heterodimeren van de GR met de AR worden gevormd (heterodimeren zijn inactief), en er concurrentie op transcriptioneel niveau gaat plaatsvinden tussen de AR en GR (squelching). Alleszins wordt er consequent een 'anti-glucocorticoid' effect gemeten.

Wel nog de kanttekening dat er wat haken en ogen aanzitten m.b.t. LAGS in enkele celtypen (zie o.a.: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18430567), hier ben ik wat minder bekend mee en weet Big Cat een stuk meer over.

Alleszins lijkt DHEA suppletie mij een zinloze oefening.


Dus in eenvoudige taal:

DHEA is (zowel voor-, tijdens-, na- of volledig apart van een kuur) vrij zinloos.
Het levert geen merkbare positieve effecten, maar ook geen merkbare sides ?

Heb je dan een ander vrij 'veilig' alternatief dat het bodybuilden kan behelpen (voor massa en/of vetverlies) ?
Ik vind creatine, pre-workouts en andere supps net iets te licht, maar ik ben wil ook geen 500mg test zetten...

Heb jij raad (voor in de TOEKOMST, als ik 21 ben én wat extra gains heb) ?

Ik dacht aan:
- 30 mg anavar gedurende 4 weken, met creatine, taurine, caffeiïne en grapefruit (voor synergie, sides en betere opname van de var)
zonder nakuur, maar wel nolva achter de hand houden voor als het toch nodig blijkt.

--> Baadt minder dan 500mg test, maar schaadt ook minder ... De kans op neveneffecten is verwaarloosbaar klein, behalve wat hoofdpijn of zo...
Winstrol wil ik ook niet nemen, omdat ik nu al vaak gewrichtspijn heb.
 
Laatst bewerkt:
Van die mensen die zich zorgen gaan maken om de sides bij 30 mg anavar....
 
Dus in eenvoudige taal:

DHEA is (zowel voor-, tijdens-, na- of volledig apart van een kuur) vrij zinloos.
Het levert geen merkbare positieve effecten, maar ook geen merkbare sides ?

Heb je dan een ander vrij 'veilig' alternatief dat het bodybuilden kan behelpen (voor massa en/of vetverlies) ?
Ik vind creatine, pre-workouts en andere supps net iets te licht, maar ik ben wil ook geen 500mg test zetten...

Heb jij raad (voor in de TOEKOMST, als ik 21 ben én wat extra gains heb) ?

Ik dacht aan:
- 30 mg anavar gedurende 4 weken, met creatine, taurine, caffeiïne en grapefruit (voor synergie, sides en betere opname van de var)
zonder nakuur, maar wel nolva achter de hand houden voor als het toch nodig blijkt.

--> Baadt minder dan 500mg test, maar schaadt ook minder ... De kans op neveneffecten is verwaarloosbaar klein, behalve wat hoofdpijn of zo...
Winstrol wil ik ook niet nemen, omdat ik nu al vaak gewrichtspijn heb.
Zou dan toch nog eens wat beter inlezen als ik jou was.
 
Het is überhaupt nogal kansloos om te kuren met 30mg var voor 4 weken.
 
Het is überhaupt nogal kansloos om te kuren met 30mg var voor 4 weken.

Ja, dat snap ik. Verwacht niet meer dan 1 à 2 kg winst, ofwel iets droger worden.
Verwacht wel een beetje krachtgains en vooral betere trainingen.

Heeft iemand dan een beter alternatief (zoals hetgeen ik daarnet vroeg),?
Ik vind het gewoon allemaal zo ingewikkeld.
Ik lees me nochtans al heel lang in.

Alle AAS hebben mogelijke nevenwerkingen, maar HOE groot is de kans écht?
Bijv.: op de bijsluiter van rilatine staat een hele waslijst met nevenwerkingen. Enkele kennissen van me die
rilatine nemen, merken hier niets van!

Nu vraag ik me af: hoe groot is de kans op welke bijwerking, bijvoorbeeld dan bij:
- anavar op 50 mg, 6 weken lang
- test e 250 of 500
- epistane 40 mg, 4 weken
- ...
Ik weet dat dit niet te zeggen valt, men zegt altijd 'persoons en kuurgebonden'. Maar, spreken we over 1/5 of 1/10 000 ? Dat is wel een groot verschil, snap je wat ik bedoel?
 
Jij en HorusV zouden eens PM's moeten uitwisselen als ik het zo lees :roflol:
 
Ja, dat snap ik. Verwacht niet meer dan 1 à 2 kg winst, ofwel iets droger worden.
Verwacht wel een beetje krachtgains en vooral betere trainingen.

Heeft iemand dan een beter alternatief (zoals hetgeen ik daarnet vroeg),?
Ik vind het gewoon allemaal zo ingewikkeld.
Ik lees me nochtans al heel lang in.

Alle AAS hebben mogelijke nevenwerkingen, maar HOE groot is de kans écht?
Bijv.: op de bijsluiter van rilatine staat een hele waslijst met nevenwerkingen. Enkele kennissen van me die
rilatine nemen, merken hier niets van!

Nu vraag ik me af: hoe groot is de kans op welke bijwerking, bijvoorbeeld dan bij:
- anavar op 50 mg, 6 weken lang
- test e 250 of 500
- epistane 40 mg, 4 weken
- ...
Ik weet dat dit niet te zeggen valt, men zegt altijd 'persoons en kuurgebonden'. Maar, spreken we over 1/5 of 1/10 000 ? Dat is wel een groot verschil, snap je wat ik bedoel?

Gast als je je zo druk gaat lopen maken om bijwerkingen van anavar of Test op 250 mg, ga dan gewoon lekker niet kuren.
 
:headbang:Ik moet jullie gelijk geven. Minder bullshit dan maar...

Wk 1 - 6: 50 mg var
Wk 7 - 10: 20 mg nolva
 
Pro-stano op 1000 mg. per dag zorgt ervoor dat je je minder vercracked voelt tijdens orals-only ;) Beste optie is uiteraard direct voor injects gaan en al die brol laten liggen ;)
 
Back
Naar boven