XXL Nutrition

zou dit een domme keuze zijn

Bezoekers in dit topic

fantasy1402

Cool Novice
Lid geworden
18 mrt 2012
Berichten
86
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
102kg
hallo,
Net even aan het chatten met betersport.nl die mij dit compleet toestel voorstellen https://www.betersport.nl/focus-fitness-functional-trainer-monster.html

Moet zeggen ziet er wel vet uit , kan je echt alles mee, smith- half rack, lat pulley, cable cross etc....
Een gelijkaardig toestel verkopen ze bij fitness seller maar het dubbele van de prijs !
Keuzes, keuzes ?
Mvg
Oli
 
Als ik je een advies mag geven op ervaring gebaseerd trakteer jezelf dan op een eenvoudige, maar degelijke powercage.
Een olympische barbell, schijven en een robuuste verstelbare bank.

Dat is al wat je nodig hebt voor een complete en rendabele workout!
 
Is een hoop geld. Als je nu de rack, lat pulley etc. los koopt. Ben je dan niet goedkoper uit? 226 cm hoogte moet je ook maar ruimte voor hebben.
 
Ik heb ook beide met elkaar vergeleken. Ben uiteindelijk voor de Focus Fitness Monster gegaan en heb er echt geen spijt van. Top apparaat, heel compleet en mega stabiel! Aanrader.

De halterschijven kan ik gewoon voor squatten ed gebruiken. Had er ook nog een aantal liggen;)
 
Ik heb geen ervaring met dat toestel maar ik wil wel even reageren op de vergelijking die je maakt met onze Monster Full-Functional Gym. Je noemt de toestellen gelijkaardig en dat is misschien zo qua grootste functionaliteiten maar niet in kwaliteit.

Onze Monster Gym weegt bijvoorbeeld alleen al 450 kg tegenover 185 kg van het toestel uit jouw link. Buiten dat er bij de Monster Gym al 200 kg (!) stapelgewichten zijn inbegrepen, is er dus ook nog eens 65 kg meer staal verwerkt in het frame. Dat zegt natuurlijk ook wat over de kwaliteit en stabiliteit van het toestel. En dan heb ik het nog niet over andere onderdelen en kleine details zoals het aantal hoogteposities etc.

Voor thuisgebruik en als je een beperkt budget hebt is dit toestel wellicht wel interessant gezien de lagere prijs. Wat betreft het gebruik van zo'n multistation dien je de keuze echter voor jezelf te maken. De meesten, zeker op dit forum, trainen liever met een power rack en vrije gewichten (ook mijn voorkeur) maar gezien de grote vraag naar onze Monster Full-Functional Gym zijn er ook genoeg mensen die de voorkeur geven aan een multistation. In ons geval zijn dat niet alleen thuisgebruikers maar ook veel fysiotherapeuten en personal trainers die met veel clienten werken (waaronder beginners). Dan zijn de gewichtstapels erg handig.
 
Laatst bewerkt:
voor die prijs heb je de beste powercage en een hoop gewichten en een bankje. Dus wat Eleiko zegt.
 
Ik heb geen ervaring met dat toestel maar ik wil wel even reageren op de vergelijking die je maakt met onze Monster Full-Functional Gym. Je noemt de toestellen gelijkaardig en dat is misschien zo qua grootste functionaliteiten maar niet in kwaliteit. Onze Monster Gym weegt bijvoorbeeld alleen al 450 kg tegenover 185 kg van het toestel uit jouw link. Buiten dat er bij de Monster Gym al 200 kg (!) stapelgewichten zijn inbegrepen, is er dus ook nog eens 65 kg meer staal verwerkt in het frame. Dat zegt natuurlijk ook wat over de kwaliteit en stabiliteit van het toestel. En dan heb ik het nog niet over andere onderdelen en kleine details zoals het aantal hoogteposities etc. Voor thuisgebruik en als je een beperkt budget hebt is dit toestel wellicht wel interessant gezien de lagere prijs. Wat betreft het gebruik van zo'n multistation dien je de keuze echter voor jezelf te maken. De meesten, zeker op dit forum, trainen liever met een power rack en vrije gewichten (ook mijn voorkeur) maar gezien de grote vraag naar onze Monster Full-Functional Gym zijn er ook genoeg mensen die de voorkeur geven aan een multistation. In ons geval zijn dat niet alleen thuisgebruikers maar ook veel fysiotherapeuten en personal trainers die met veel clienten werken (waaronder beginners). Dan zijn de gewichtstapels erg handig.

Je hebt wel gelijk , jullie toestel zal steviger zijn, maar zal toch voor aparte power rack gaan !
 
maar wil wel een powerrack met een lat pulley eraan met steekgewichten (plafond is 2m50 ! opgelet voor hoogte voor chin-ups)
en een crossover wil ik ook alleen mag die niet breder zijn dan 2m50
 
Ik lees dit forum nu al enkele maanden, tijd voor een account zodat ik ook kan reageren.

Ik zou in plaat van zo'n alles in een apparaat kiezen voor is los pulley station en een half rack. een vriend van mij heeft de Unit 5 echt een top ding.
[Link niet meer beschikbaar]

qua squat of half rack denk ik dat het weinig uit maakt
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

Komt volgens mij allemaal uit de zelfde fabriek alleen een andere bus verf open getrokken.
 
maar wil wel een powerrack met een lat pulley eraan met steekgewichten (plafond is 2m50 ! opgelet voor hoogte voor chin-ups)
en een crossover wil ik ook alleen mag die niet breder zijn dan 2m50

Uiteraard moet je zelf een keus maken (en afrekenen), maar je kan jezelf ook afvragen wat de meerwaarde is van die extra's. Lat pull down vs pull up en een crossover is eigenlijk flauwekul.
 
He Eleiko,

Jou zie ik ook vaak voorbij komen op de forum, jij bent toch Admin? dan zou je dus kunnen zien aan Ip of er verband is.

Maar Nee, vind het gewoon leuk om me vaak in discussies te mengen. Vind het wel apart dat er hier zo gigantisch Pro Fitnessseller wordt gereageerd.

Dit terwijl hun apparaten vaak behoorlijk overeen komen met die van andere sites Zoals Betersport.nl Helisport.nl muscle-power.nl en http://gorillasports.nl/ (allemaal dezelfde fabriek)

Ik krijg juist vaak de indruk dat er een connectie tussen jou en Fitnessseller zit end at deze forum niet neutraal is. neemt niet weg dat ik het een handige site vind om veel tips op te vinden. Uiteraard zal ik eerder voor BeterSport kiezen omdat nik zelf uit Venlo kom en daar alles makkelijk kan ophalen.


P.s Voor de oplettende kijker grote kans dat dit bericht verwijdert wordt. Of dat Eleiko zijn eigen berichte gewoon aanpast.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het advies hierboven van harte nemen. Lat Pull en Crossover zijn leuke oefeningen maar pure luxe, daar ga je ook heel veel extra voor betalen. Met een rek, bankje en gewichten kom je echt al heel ver. Beetje marktplaats af zoeken en wat koopjes op de kop slaan, dan kan je zeker een hele mooie home gym bouwen :)
 
pfff zou je het op den duur nog weten :-)
Ook zie ik hier veel pro en contra full cage dus vs half rack, half rack meer bewegingsvrijheid maar spotters miss te kort,
cage zit je ingesloten met je barbell , moeilijk als beginneling een keuze te maken
 
pfff zou je het op den duur nog weten :-)
Ook zie ik hier veel pro en contra full cage dus vs half rack, half rack meer bewegingsvrijheid maar spotters miss te kort,
cage zit je ingesloten met je barbell , moeilijk als beginneling een keuze te maken
Yep, snap ik helemaal. Als beginneling moet je jezelf ook afvragen of je ineens bijna 2000 euro wilt investeren in zo'n aparaat. Als je bijv. een half jaar lid bent bij een gym, kost je misschien max 200 euro en heb je een stuk meer ervaring, kun je er achter komen of zo'n investering zeker de moeite waard zou zijn.

Aangezien ik ook genoeg mensen hier voorbij heb zien komen die heel veel gekocht hebben, maar na een half jaar motivatie verloren en dus met dure spullen zaten. Als je nog geen ervaring in de krachtsport hebt, zou ik zeker niet zomaar een heel rek kopen zoals dit.

Zodra je een enige tijd actief in de gym bent, merk je dat je voornamelijk veel oefeningen gaat doen en kunt doen met een barbell. Zeker de basisoefeningen van krachtsport zijn daar eigenlijk altijd mee gemoeid. Vandaar je absoluut een losse stang + gewichten moet hebben :) Ik denk dat je ons advies dan ook veel beter zult begrijpen.
 
pfff zou je het op den duur nog weten :-)
moeilijk als beginneling een keuze te maken

Daarom krijg je ook advies van personen die ook ooit beginneling zijn geweest en je voor een mogelijke miskoop willen behoeden.

Een powercage is het meest veilige (ivm met eventueel omvallen van jezelf) en daar kan je alles in doen, in principe hoeft de barbell er nooit uit.

Een half rack is een goede optie, maar dan wel met lange spotters. Ik heb spotters van 75 cm en korter zou ik ze niet willen.

Verder kan je met een powercage of half rack, een universele bank en een barbell met schijven echt alle spiergroepen optimaal trainen. Meer heb je niet nodig, misschien in de toekomst een mooie dumbbell set!
 
Yep, snap ik helemaal. Als beginneling moet je jezelf ook afvragen of je ineens bijna 2000 euro wilt investeren in zo'n aparaat. Als je bijv. een half jaar lid bent bij een gym, kost je misschien max 200 euro en heb je een stuk meer ervaring, kun je er achter komen of zo'n investering zeker de moeite waard zou zijn. Aangezien ik ook genoeg mensen hier voorbij heb zien komen die heel veel gekocht hebben, maar na een half jaar motivatie verloren en dus met dure spullen zaten. Als je nog geen ervaring in de krachtsport hebt, zou ik zeker niet zomaar een heel rek kopen zoals dit. Zodra je een enige tijd actief in de gym bent, merk je dat je voornamelijk veel oefeningen gaat doen en kunt doen met een barbell. Zeker de basisoefeningen van krachtsport zijn daar eigenlijk altijd mee gemoeid. Vandaar je absoluut een losse stang + gewichten moet hebben :) Ik denk dat je ons advies dan ook veel beter zult begrijpen.

Ik heb vroeger wel al enkele maanden in gym geweest, anderzijds is er hier niet ver van een gym met top materiaal , voor elke spiergroep een toptoestel van technogym, eens je dit gewoon bent en je zet thuis een gym op is als overschakelen van een Porsche naar een ...... als je begrijpt wat ik bedoel :-)
 
Ik heb vroeger wel al enkele maanden in gym geweest, anderzijds is er hier niet ver van een gym met top materiaal , voor elke spiergroep een toptoestel van technogym, eens je dit gewoon bent en je zet thuis een gym op is als overschakelen van een Porsche naar een ...... als je begrijpt wat ik bedoel :-)

Maar dan wel afhankelijk zijn van anderen om te rijden in andermans Porsche terwijl je eigen baas bent over je Volkswagen Golf :)

Neem nou als voorbeeld je rug. Wat denk je meer te bereiken met een lat pulley als je in je powercage met verschillende grepen (wijd, smal, onderhands, bovenhands) kunt optrekken en met je barbell bent over rows te doen?

Of wat is de meerwaarde van een crossover als je kunt bankdrukken (wijd, smal), incline press en kunt dippen?
 
dit bedoelde ik juist dat ik liever in mijn golf blijf :-)
ik zou te snel wennen aan al die luxe toestellen !
 
Back
Naar boven