MuscleMeat

Zou dit een goede schema zijn?

  • Topic starter T-Rex
  • Startdatum
  • Reacties 7
  • Weergaven 556
  • Volgers 4

Bezoekers in dit topic

T-Rex

Cool Novice
Lid geworden
6 jul 2019
Berichten
48
Waardering
6
Lengte
1m70
Massa
93kg
Ga deze schema doen, mijn vraag is zou het goed zijn voor mijn doelen of liefst iets anders
Dieet is zijn voor aan het nemen maar wil nu met zekerheid mijn training aanpakken

Dit is het schema

Upper/Lower/Off/Pull/Push/Legs/Off and repeat

Upper Day
Bench Press - 4 sets - 8 reps
Barbell Row - 4 sets - 8 reps
Military Press - 3 sets - 9,8,8 reps
Wide-grip Pulldowns or Pullups - 3 sets - 10 reps
Barbell Curl/Skullcrushers - 3 supersets - 10 reps each
Straight-arm Pulldowns/Facepulls - 3 supersets - 14,13,13 reps each

Lower Day
Back Squat - 4 sets - 8 reps
Romanian DL - 3 sets - 10 reps
Lying Leg Press- 3 sets - 10 reps
Lying Leg Curls - 3 sets - 30 reps
Single-leg Leg Press - 3 sets - 12,12,11 reps
Abs/Calves Superset - 3 sets each - 14,14,13 reps each

Pull Day
Barbell Row - 4 sets - 8 reps
Wide-grip Pulldowns or Pullups - 3 sets - 10 reps
T-bar, Cable or DB Rows - 3 sets - 10 reps
Close-grip Puldowns - 3 sets - 12,12,11 reps
Straight-arm Pulldowns/Facepulls - 3 supersets - 14,13,13 reps each
Barbell shrugs - 4 sets - 14,14,13,13 (2x bar voor me, 2x achter me)
Barbell Curls - 3 sets - 10 reps
Hammer Curls, Cable or DB - 3 sets - 12,12,11 reps


Push Day
Bench Press - 4 sets - 8 reps
Military Press - 3 sets - 9,8,8 reps
Incline DB Press - 3 sets - 10 reps
Cable Crossovers - 3 sets - 14,13,13 reps
Lateral Raises - 3 sets - 10 reps
Skullcrushers - 3 sets - 10 reps
Overhead Cable Extensions - 3 sets - 12,12,11 reps

Leg Day
Back Squat - 4 sets - 8 reps
Romanian DL - 3 sets - 10 reps
Leg Press - 3 sets - 10 reps
Leg Extensions/Leg Curls - 3 supersets - 12,12,11 reps each
Abs/Calves Superset - 3 sets each - 14,13,14 reps each

Ben aan het denken om evt sommige iso oefeningen te wisselen om de 2 maanden ofzo voor een andere aanpak maar de compounds zo te laten.
Mijn doel, vetverlies (94kg, 110.5cm navelomtrek, 28% bf denk ik) en mijn spieren goed te laten werken (aesthetic looks maar eerst mijn vet aanpakken)
Zou 2 tot 4x cardio doen, trappen 15 minuten aan snelheid 8. Of geen cardio zolang mijn deficit goed is.

Nu is dit een goede start? Heb vroeger veel FB gedaan dus zie dit niet zitten, gewichten normaal x training omhoog maar zit met nog een lichte herstel aan mijn schouder/elleboog dus ga gewoon met de gewichten wat licht doen tot dat het volledig opgelost / pijnloos is

Dacht ook aan een Bro-Split maar denk 2x mijn spier aanpakken best is nu en met de PPL heb ik wat isolaties dat ik doe. Maar hoor graag jullie mening hier in.
Kan 5x tot 6x trainen dus daarmee dat ik de deze wou doen maar ja, dacht van ga dit best eerst posten en zien wat jullie hiervan denken. Het komt van de americaanse site, van ene TheViking1992, hij is daar blijkbaar wat bekend
 
Bump
 
Waarom niet een bewezen beginnersschema ?
Ik zou bijv kiezen voor te starten met 5x5 SL ( eventueel met was assistance oefeningen zoals dips, pull-ups enz )

Dit is voor een "beginner" too much als ik het zo lees
 
Waarom niet een bewezen beginnersschema ?
Ik zou bijv kiezen voor te starten met 5x5 SL ( eventueel met was assistance oefeningen zoals dips, pull-ups enz )

Dit is voor een "beginner" too much als ik het zo lees
Heb lang met SL gewerkt en ook een ander FB zie dit echter niet meer zitten. Wil me gewoon op hypertrophie focussen en kan de volume. Heb vroeger aan 70kg bench 60kg rows, 100kg squats en 140 DLs (nu zwaar lager door mijn blessure en "goals")
 
Mis vooral verschillen in reps/intensiteit tussen de 2 sessies per oefening?

Snap de combinatie van upper/lower/ppl ook niet zo, als je 6x kunt ligt 2xppl of 3xu/l toch meer voor de hand?
 
Mis vooral verschillen in reps/intensiteit tussen de 2 sessies per oefening?

Snap de combinatie van upper/lower/ppl ook niet zo, als je 6x kunt ligt 2xppl of 3xu/l toch meer voor de hand?

Hoe zou ik zo een schema opbouwen dan? Zowel ppl als misschien 3x ub/lb?

Ik weet door in de americaanse te lezen dat hij zei ppl deed ie niet omdat dat meestal voor heel geavanceerde atleten zijn. En betere resultaten behield met zijn klanten op de ub/lb+ppl. Alles is beginner/intermidiate bij hem maar ja wou het snel hier vragen, de iso in ppl vond ik nog interesant daarom dat ik aan de die dacht
 
Hoe zou ik zo een schema opbouwen dan? Zowel ppl als misschien 3x ub/lb?
Hetzelfde als in deze (of welk schema je wil) alleen dan niet de 2 indelingen van u/l en ppl combineren in een week maar welke van de 2 je wilt doen gewoon door de week blijven herhalen. Bij die herhaling van de dagen dan andere intensiteit of andere prioriteiten.

Ik weet door in de americaanse te lezen dat hij zei ppl deed ie niet omdat dat meestal voor heel geavanceerde atleten zijn. En betere resultaten behield met zijn klanten op de ub/lb+ppl. Alles is beginner/intermidiate bij hem maar ja wou het snel hier vragen, de iso in ppl vond ik nog interesant daarom dat ik aan de die dacht
Hoe gevorderd je bent bepaald meer hoe je progressie kunt toepassen en hoeveel prioriteit je een oefening moet geven om nog vooruitgang te maken. Ik mis ook een progressiemethode in deze?

Bij PPL past inderdaad in dezelfde tijd meer isolatie. Jou prioriteiten en agenda zijn meer bepalend dan hoe sterk je al bent.
 
Back
Naar boven