Fitness Seller

Zou ik NU yohimbine gaan gebruiken of kan ik beter wachten?

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Van mijn broer heb ik gehoord dat de yohimbine HCL binnen is gekomen kort na mijn vertrek naar de Middellandse Zee (12 april). Ik ga er vandaag naar toe...

Nu weet ik nog niet of ik het gelijk wil gaan gebruiken!

Zaterdag 10 mei rijd ik een 400km brevet. Daar dat zich in Frankrijk afspeelt (nabij Lille is start) verwacht ik net als afgelopen zondag vanaf Tournai nogal wat korte steile hellinkjes, waar ik veel intervallen op zal rijden (te kort om naar kleine blad terug te schakelen, dus veel stampen en trekken). Totaaltijd zal rond 23-25 uur liggen (met plm 20-22 uur pure fietstijd).

Is het verstandig om voor zo'n extreme tocht Y te gebruiken?
Ik vermoed dat bij de 300km en ook in de heuvelige 3 fietsdagen ervoor met zoveel heuvelwerk mijn adrenaline zo gestimuleerd is, dat dit de oorzaak is mijn langdurige slapeloosheid.

Ik heb nu al meer dan een week achter elkaar slecht of zelfs 4 dagen helemaal NIET geslapen...

Advies is welkom!

Aan de andere kant zou die 400 km wel perfect zijn om extra vet op probleemgebieden kwijt te raken!

Ff off-topic , heb mijn fiets 1 kg doen afslanken door voordrager te verwijderen en smallere bandjes (25 mm ipv 30mm op MTB-randonneur) te monteren... is mooi meegenomen.

Espi, begint zenuwachtig te worden
 
beet offtopic.

MTB/Randonneur?hoezo geen racefiets?

-bijkomend voordeel van die smallere banden is dat je minder rolweerstand hebt
-als je een recht stuur hebt, monteer er dan bar-ends op, zodat je meerdere houdingen kan aannemen
-werk met SPD(R) pedalen zodat je ook je hamstrings kan gebruiken om kracht te leveren

oh ja, hou je rug recht met een lichte holling er in en dus niet gebogen gaan zitten.

mocht je dit allemaal al weten, dan heb ik niets gezegd ;)
 
Laatst bewerkt:
Wil je Y tijdens de tocht gebruiken, of (de dagen) ervoor?
 
Naar burn: tijdens de tocht

Naar scighera: tja, ik ben als vakantiefietser begonnen. In 1996 lange-afstandstochten gaan rijden en die 24-uurs TT is gedaan, ja echt waar, met een Peugeot hybride van de plank die gewoon 16 kg zwaar was..
Mijn randonneur is combinatie vakantiefiets/randonneur, daarom wilde ik per sé geen triathlon-fiets (571mm). Wegens mijn lengte is voor 559mm (=MTB) wielen gekozen, anders krijg je teenoverlap als je de bovenbuis op gepaste maat-lengte wilt krijgen.
Er zijn nu ook 25mm racebandjes voor (helaas wel wat te lange binnenbanden omdat die ook op 571mm wielen=TT passen).
Omdat ik al 10 jaar RSI heb, is het racestuur er wel gelijk vanaf gehaald en ik rijd met een vlinderstuur rond. Heeft 4 verschillende zitposities: voor, achter, zijkant en aero-TT , laatste gebruik ik het meeste.. prettig vooral omdat op PBP echte tri-sturen verboden zijn...

Heb SPD gehad, kreeg kniepijn, daarna gewoon platte pedalen in 1999 gebruikt (ja ook tijdens PBP). Toen ik mijn race-vouwfiets aanschafte bleek die niet tegen 'vierkant' trappen te kunnen (te veel deining) en ben naar Speedplay Frogs overgestapt. Bijkomend voordeel is dat die maar rond 250 gram per pedaal wegen... Fiets weegt nu rond 13 kg (was 14 en eerder 15 , toen nog spatbord en standaard). Als ik niet zo paranoide was, zou ik evt nog het AXA-slot kunnen verwijderen, maar dat doe ik dus niet... fiets heeft me 4000 gulden gekost en inmiddels ruim 8000 gulden als je alle onderhoud en vervangen/toegevoegde onderdelen bijtelt. Andere extra gewichten zijn: SON naafdynamo met halogeen licht, LEDjes op Tubus-stalen drager achterop, rackpack achterop en stuurtas voorop met voedsel, water en reparatiespullen... ergo, een randonneur is een heel snell fietstoerist. Sommigen nemen zelfs een fototoestel mee onderweg (en ik was vergeten het te verwijderen uit de stuurtas maar te gehaast om foto's te nemen)

Maar nu ff weer terug on-topic. De tocht is zaterdag al, het is nu do en ik ga hooguit vanavond naar broerlief, dus ik kan pas vrijdag op zijn vroegst ermee aan de slag.. vandaar dat ik er huiverig voor ben omdat ik niet weet welke neven-effecten het heeft en ik me ten tweede niet kan veroorloven die 400km niet te halen (anders moet ik volgend weekend WEER aan de bak of anders 2x een 600km rijden... en daar heb ik er nog maar 1 van de 2 gehaald.

Espi
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik als ik jou was het risico niet nemen. en pas na de tocht ermee beginnen. Ieder persoon is anders en reageert anders op een stof.
 
Als je echt intensief gaat sporten kan het zijn dat je er problemen mee gaat krijgen. Je krijgt dan hetzelfde effect als de combi E en Y. Ook neem ik aan dat je wel koolhydraten eet tijdens de tocht? Dan is Y al helemaal af te raden. Met welk doel wil je het nemen? Om af te vallen, of als 'boost'?

Ook is er 1 regel waar je eigenlijk nooit van af moet wijken. Je moet altijd eerst iets uitproberen voordat je het toepast in 'wedstrijdverband'.
 
OK.. zal het maar niet gaan gebruiken dan. Te kort dag. Wel voor erna.
Ik ga idd KH gebruiken, ik ben niet gek nee. Dacht dat het alleen vlak erna niet met KH gecombineerd moest worden ivm insuline-piek (die yohimbine afremt of onwerkzaam maakt?).

En gezien mijn slapeloosheid na ernstige inspanningen zoals toerfietsen in bergen of dit soort geintjes, is zelfs 1 tablet E met C per dag al genoeg.. ik doe al geen oog meer dicht van 1 kopje koffie als ik zo aan de gang ben.. (anderzijds lag ik te Italië 1 week in KH-coma toen ik niets bijzonders aan lichaamsbeweging deed).

Espi
 
Back
Naar boven