MuscleMeat

Zoveelste voedingsschema om te beoordelen....

Bezoekers in dit topic

Remixje

Novice
Lid geworden
6 mrt 2015
Berichten
3
Waardering
0
Massa
72kg
Beste DBB'ers,

Mijn excuses voor het de zoveelste zijn die om een beoordeling vraagt van zijn voedingsschema...
De afgelopen 5 maanden ben ik non stop bezig geweest met een split schema (training, dit aangezien ik thuis trainde en dus zo goed als niet anders kon, ben creatief geweest en kon de meeste oefeningen doen, alleen hield het gewicht mij op en was mijn enigste optie, de sportschool... Nu in de sportschool ben ik begonnen met een 5x5 schema, om, zoals mijn trainer zei: eerst klei te krijgen, zodat ik later kan gaan sculpturen...
Nu weet ik, zoals over het algemeen bekend, voeding is net zo belangrijk als training al dan niet misschien zelfs wel belangrijker... Het voedingsschema wat ik in gedachte had:

7:30 - 1 Whey shake en 4-5 boterhammen Hagelslag/pindakaas

tussen 10:30 en 17:00 nog eens 10 boterhammen, deze belegd met pindakaas en Nutella.

19:00 avond maaltijd, eten wat de pot schaft...

20:00 of soms iets later training, in ieder geval 1 uur tot 1,5 uur tussen avondeten en training.

Rond 21:30 100gram havermout, 40gram whey en melk, lekker in de mix.

En voor het slapen gaan 500gram magere kwark.


Zoals misschien al duidelijk is gaat het bij mij om een bulk schema, mijn vraag is, is dit een redelijk goed schema?


Mvg,
Remixje
 
Neem een stevig ontbijt, dus geen hagelslag shit. Neem de maaltijd van 21:30 uur ook als ontbijt, prima ontbijt. Kan je evt nog wat fruit door geen gooien. En doe die nutella ook maar aan de kant, beter iets van kaas 20+ of kipfilet.

En vermeld de totale kcals en macro's er ff bij.
 
Ah thanks! Ik heb het even allemaal omgezet naar een voedingsschema met kcal, eiwitten en koolhydraten. Heb daarbij ook je tips gebruikt!
Over het avond eten, dit is echt mijn minimale inname, ik heb namelijk spaghetti gepakt, en dan eerlijk verdeeld, dus dit kan iets meer zijn over het algemeen!
Klopt het dat mijn koolhydraten inname niet echt goed is?

Overigens neem ik in het weekend regelmatig 2 eieren met 5 plakjes kipfilet in de pan! :D

Schema_v01.png
 
4.500 kcal? u srs?

zet je ook test tren dbol erbij ofzo?
 
Vetten staan er niet bij vermeld.

Zorg voor:
- 2-2,5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht
- 1-1,5 gram vetten per kg lichaamsgewicht
- rest koolhydraten

420 gram koolhydraten kan prima. Ik weet niet of je schema klopt, maar 4500 kcals is wel erg veel op 72 kg. Ik eet zelf ook rond de 4500 kcals, maar ben dan ook 20 kg zwaarder.
 
ah hier het volledige schema met vetten.

Denk dat het dan wel aardig in de goede richting zit toch?
Alleen ja die kcal, denk dat dat ligt aan het aantal boterhammen, maar daar kan ik niet zo heel veel aan doen vrees ik, af en toe worden die 10 boterhammen ook 5 en worden die andere 5 vervangen door een avondmaal bij de lunch, dan zakt kcal waarschijnlijk al wel een stuk. Uiteraard gaat het avondeten dan ook gewoon door!

Schema_v01.png
 
Je hebt bijna 2 gr vet per kg, als je die mindert heb je ook al een deel kc minder.
 
40 gram whey poeder is ca. 160-170 kcal... je hebt nu de kcal waarde van 100 gram neergezet
 
ah hier het volledige schema met vetten.

Denk dat het dan wel aardig in de goede richting zit toch?
Alleen ja die kcal, denk dat dat ligt aan het aantal boterhammen, maar daar kan ik niet zo heel veel aan doen vrees ik, af en toe worden die 10 boterhammen ook 5 en worden die andere 5 vervangen door een avondmaal bij de lunch, dan zakt kcal waarschijnlijk al wel een stuk. Uiteraard gaat het avondeten dan ook gewoon door!

Reken het uit.. wat is anders het doel van een voedingschema.. :o
 
Back
Naar boven