Fitness Seller

Zoveelste vraagje over cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Prutser

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 nov 2002
Berichten
15
Waardering
0
Ik ben nu sinds eind maart aan het cutten nadat ik hiervoor ruim drie maanden flink aan het bulken ben geweest en dus een aantal kilootjes zwaarder ben geworden tot ruim 96.5 kg. Maar natuurlijk ook het nodige vet op mijn buik waar ik dus nu van af wil.

Ik heb me tijdens het bulken flink ingelezen via diverse threads hier en voor mezelf een plannetje gemaakt. Maar nu bijna vier weken verder begin ik toch te twijfelen of ik op de goede weg zit en hoe ik nu verder moet.

Ik ben dus mijn calorie inname gedurende deze afgelopen vier weken per week omlaag gaan brengen (eiwitten uiteraard omhoog), zonder cardio. Tot ongeveer vorige week merkte ik daar echt wat van.
Voor de spiegel een beetje maar meer op de weegschaal, niet schrikbarend maar d'r zijn toch twee kilo vanaf.
Deze laatste week niet echt meer wat gemerkt, zeker in de spiegel niet en dat gaat je frustreren natuurlijk. Ik zelf denk nu doordat ik de afgelopen dagen dat ik vrij was niet (helemaal) aan mijn eetschema heb gehouden, maar minder heb gegeten dan ik zou moeten. Dat ik dus nu stil sta, d.w.z. dat mijn lichaams verbranding op een laag pitje is komen te staan omdat het lichaam even minder eten binnen kreeg.

Mijn vraag aan jullie is nu hebben jullie zoiets ook meegemaakt en hoe ga je dit nu aanpakken.
Even weer wat meer gaan eten om de verbranding weer omhoog te gooien of nu het eten zo houden en d'r laten we zeggen beginnen met twee keer in de week cardio bij gaan doen.

Alle suggesties zijn welkom. Bedankt alvast
 
post je eetschema... zo kunnen we je nog niet echt goed helpen.

wat je zou kunnen doen is zorgen dat je toch minimaal 3 liter water drinkt. en miss toch een beetje cardio gaan doen...

wat je zou kunnen doen om mee te beginnen is per week:
2x 20 min rennen op loopband met ong 8 km/h
en idd je eiwitinname verhogen...
 
Ok hieronder mijn eetschema op dit moment.

06.00 : Bordje brinta zonder suiker
Proteine shake

08.00 : 1x Bruine boterham met gebakken ei

10.00 : 2x Bruine boterham met gebakken ei

12.00 : 2x Bruine boterham met kipfilet
3x gekookte ei
250 ml halfvolle melk

14.00 : 1x Bruine boterham met gebakken ei of
kipfilet

16.00 : Indien ik ga trainen
3x Bruine boterham met gebakken ei en
kipfilet

18.30 : Na trainen
Proteine shake

19.00 : Warme maaltijd, groente, rijst, kip,
salade met tonijn....etc.

20.30 : 500ml kwark of magere yoghurt

22.00 : Slapen

Gedurende de hele dag iets van 3 liter water.


Ik hoop dat jullie a.d.v. bovenstaand schema + mijn vorige post kunnen aangeven wat ik moet veranderen om weer vooruit te kome. D.w.z. in het omlaag brengen van mijn vetpercentage.
Zou ik het schema nog verder omlaag moeten brengen qua calorien....of andere ideeen.
 
is die 500ml kwark magere kwark?

gebakken eieren? koken is beter, of anders tonijn/kalkoenborstfilet op brood

zorg ervoor dat je niet teveel eierdooiers neemt

voor oa. ov's : neem lijnzaadolie
 
Ik neem nu inmiddels s'morgens en s'avonds een eetlepel lijnzaadolie en drink ook al genoeg water op een dag.

Ben nu ongeveer 5 weken bezig en van 96.5 kg gezakt naar 91.5 kg. Dus er zit wel degelijk beweging in maar niet zoals ik dat wil. Ik merk er namelijk nog niet echt veel van als ik in de spiegel kijk en dus baart me dat zorgen. Ik denk dus dat ik voornamelijk spiermassa kwijt ben geraakt.
Heb inmiddels de eitwitten nog wat meer proberen omhoog te gooien.

Ben ook nu begonnen met cardio, 3x in de week 30 min. op een hartslag van 130.

Kan er toch nog iemand mij tips geven wat te doen om toch over te gaan op vet verbranding.

Wat doe ik fout dat het vet er maar niet af wil ?

Het begint aardig frustrerend te worden namelijk als ik iedere keer weer op de weegschaal zie dat er wat af is en dat als je in de spiegel kijkt je niet echt een resultaat ziet.
 
hmm ik denk dat je qua calorien nog wel wat lager kan hoor ,ik vind persoonlijk dat je nogal veel brood eet ..
en ik zou toch de eiwitten wat hoger gooien als je denkt dat je spiermassa aan het verliezen bent ..
en beter neem je na de training eerst effe wat snelle suikers ...is ook belangrijk ..

good luck
 
Dus brood eruit gooien of vervangen door iets anders ?

Tot hoeveel calorien zou je kunnen zakken, ik dacht zelf dat je boven de 2500 moest blijven.

Ik had al om 10.00 uur 1 bruine boterham vervangen door een proteine shake.

Zou ik voor het naar bed gaan 500ml kwark nemen i.p.v. de 250ml of wordt dat teveel ?
 
nee, die 500gr kwark kan wel... Wordt zeker niet te veel.
 
Ok ik ben nu inmiddels bijna 7 weken bezig en heb mijn eetschema iets aangepast omdat ik te snel gewicht, massa dus waarschijnlijk, aan het verliezen was.
Ik ben nu bijna twee weken met onderstaand eetschema aan de gang en mijn gewicht is nu ongeveer gelijk gebleven.

06.00 : Bordje brinta zonder suiker
250 ml magere kwark (11 gr eiwit/100ml)
Proteine shake

08.00 : 1x Bruine boterham met tonijn

10.00 : Proteine shake

12.00 : 2x Bruine boterham met kipfilet
2x gekookte ei
250 ml halfvolle melk

14.00 : 1x Bruine boterham met tonijn

16.00 : Indien ik ga trainen
3x Bruine boterham( 1 tonijn 2 kipfilet)

18.30 : Na trainen
Proteine shake

19.00 : Warme maaltijd, groente, rijst, kip,
salade met tonijn....etc.

20.30 : 500ml magere kwark
1 eetlepel lijnzaadolie

22.00 : Slapen

Gedurende de hele dag iets van 3 liter water.
Drie keer per week 35 min cardio, hardlopen.


Wat kan aan dit eetschema nog verbeteren of ziet dit er goed uit en moet ik het meer zoeken in (nog) meer cardio.
Dit omdat ik nu gelukkig wel ongeveer op hetzelfde gewicht blijf, maar de vetverbranding wil nog niet goed lukken.

Is het beter soms om de tweede proteine shake, die van 10.00 uur om te wisselen met de boterham tonijn van 14.00 uur ?

Enige tips wat ik nu kan gaan doen ?
 
beter om je proteine shake om te ruilen met je ontbijt van 6:00. Smorgens heb je die snelle eiwitten nodig.

en wat dextrose na je training pakken. je spieren hebben direct na de training simplexe koolhydraten nodig.

1 gr dextrose per kg lichaamsgewicht.

lijnzaadolie zou ik smiddags pakken. niet savonds, je hebt die vetten dan niet zoveel nodig als smiddags.
 
Is heel moeilijk om tips te geven als je niet aangeeft hoeveel cal. je eet en welke verhoudingen.
 
en niet te vergeten je doel!! wil je 10 a 12% worden of echt droog!!!!!
 
Als je goed leest zie je dat ik bij het ontbijt van 06.00 uur al een proteine shake inneem.

Ik heb ik veel cutschema's hier zien staan dat men lijnzaaolie inneemt bij de laatste maaltijd voor het slapen gaan.

De verhouding van m'n inname komen d'r an. Heb ik hier nu niet voorhanden.

Mijn doel is om m'n vetpercentage richting de 10% te krijgen. Dat moet toch mogelijk zijn zonder extreem te gaan dieeten. Ik schat dat ik nu ongeveer op 15% a 16% zit.
Het moet toch door in de spiegel te kijken zichtbaar zijn of ik resultaat boek, en dat zie ik nu namelijk niet. Heb dus het idee dat ik stil sta.
 
Er zijn formules om je cal. gebruik te berekenen. Er zijn er verschillende. Als ik jouw was zou ik daarmee aan de gang gaan. er een paar nemen en kijken waar je ongeveer uitkomt. maak dan een dieet dat daar net onder zit. begin maar met een 60-20-20 of 50-30-20 verdeling.. dan ga je kijken over een paar weken of het effect heeft, zo niet dan kan je nog iets zakke in je totaalcal. werkt dat niet dan sleutelen aan de hoeveelheid kh, vetten en eiwitten en verdeling van je maaltijden.. evt. 1 of 2 keer per week alvast wat cardio invoeren, 30 min.
 
Originally posted by Prutser
Ben nu ongeveer 5 weken bezig en van 96.5 kg gezakt naar 91.5 kg. Dus er zit wel degelijk beweging in maar niet zoals ik dat wil. Ik merk er namelijk nog niet echt veel van als ik in de spiegel kijk en dus baart me dat zorgen. Ik denk dus dat ik voornamelijk spiermassa kwijt ben geraakt.
Maak je geen zorgen, spiermassa gaat niet zo snel weg. Misschien ben je wel wat kwijtgeraakt, maar zeker niet voornamelijk spieren.

Ik merkte in het begin ook weinig in de spiegel, dat komt wel wanneer het vet% zo laag is dat je beetje vormen gaat zien van bijv. abs. Maak anders een foto, en over een paar weken weer... dan is het verschil beter te zien dan dat je elke dag in de spiegel kijkt, dit gaat zo geleidelijk; merk je weinig van. succes!
 
Als je richting keto wilt gaan is dit misschien iets voor je?
Een reken-webstek waar je laat uitrekenen hoeveel kcal je mag eten en hoeveel van wat..

[Link niet meer beschikbaar]

Vuistregel voor lijnen aan de hand van Amerikaanse richtlijnen : 10-12 x 2,2 (conversie pond - kg) x lich gew. in kg.
Voor vrouwen tegen 10, voor mannen tegen 12. Maar ik heb van Lyle McDonald (mijn ketogoeroe) vernomen dat hij zelfs naar 8x2,2 gaat zakken omdat hij afgezien van wat KT verder de hele dag achter de pc zit..

Je merkt dat je kacheltje op een lager peil is gekomen als je koude handen (en voeten) krijgt.. ik heb eig bijna altijd koude voeten, maar het verschil met de handen is duidelijk te merken... als ik net gegeten heb, werden ze warm.
Nu gebruik ik EC en het is het snelst te merken aan de handen, die worden lekker warm, zeker als ik daarna ga eten lijkt het net alsof ik ze aan de verwarming heb opgewarmd... heerlijk!

Espi, op en top koukleum

PS: o ja, dat eten: gebakken ei kan gerust, zou zelf iets meer variëren qua verschillende eiwitbronnen.. brood eruit mikken en dan meer ei nemen en ook vetinname evt iets omhoog als dat minder is dan 20% van je dieet..
Goed uitgangspunt is isocalorisch eten (33-33-33) of zelfs iets extremer met rond 20% kcal van KH in je dieet.
 
anders kan je de maaltijd om 8.00 verplaatsen naar 9,00 en dan zodoende heb je je maaltijd van 10.00 geskipt. de volgend eis dus wel om 12.00 en heb je eer 3 uur tussen ziten. neem sochtend idd lijnzaadolie en misschien een stacker of xenadrine

06.00 : Proteine shake
Bordje brinta zonder suiker
250 ml magere kwark (11 gr eiwit/100ml)
+lijnzadolie

09.00 : 1x Bruine boterham met tonijn

12.00 : 2x Bruine boterham met kipfilet
2x gekookte ei


14.00 : 1x Bruine boterham met tonijn

16.00 : Indien ik ga trainen
brinta of havermout inkwark of met tonijn

18.30 : Na trainen
Proteine shake +dextrose idd

19.00 : Warme maaltijd, groente, rijst, kip,
salade met tonijn....etc.

20.30 : 500ml magere kwark
1 eetlepel lijnzaadolie

22.00 : Slapen

ziet er beter uit denk ik en als je niet gaat trainen zou ik bij de maaltijd van 16.00 groente nemen ipv brinat
 
Alvast bedankt voor jullie reacties. Hierbij de verdeling van cal-kh-ei-vet zodat er wellicht wat gerichter advies gegeven kan worden, zoals Burn vroeg.

06.00 uur 350ml halfvolle melk met 40gr brinta
250ml franse kwark
proteine shake met 250ml halfvolle melk

700-68-75.5-10 (cal-ei-kh-vet)

09.00 uur 1 volkoren boterham tonijn

10.00 uur proteine shake met 400ml halfvolle melk

296-37-21-6

12.00 uur 2 volkoren boterham kipfile
2 gekookte eieren
250ml halfvolle melk

14.00 uur 1 volkoren boterham tonijn

16.00 uur Indien trainen
3 volkoren boterham tonijn/kipfilet

17.00 uur Trainen

18.30 uur Proteine shake met 300ml halfvolle melk

230-22.5-15-6

19.00 uur Warme maaltijd, groente, rijst, kipfilet
salade.

21.00 uur 500ml franse kwark
1 eetlepel lijnzaadolie

300-55.5-17.5-0

22.00 uur Slapen

Totaal dus iets van : 2700-280-182-62 (cal-ei-kh-vet)

Dit is ZONDER de lijnzaadolie.


Wat denken jullie van bovenstaand schema met als doel naar een vetpercentage van 10% of daar net onder. Drink de hele dag 3l water en doe nu 3x per week 35 min cardio.

Moet de verdeling anders of er nog meer uitlaten, bijv. 1 volkoren boterham om 08.00 uur ?
 
als je nu die eetleopel lijnzaadolie van 's avonds bij je proteineshake doet van 10 uur. Ik denk dat je zo wel naar de 10 % zou moeten kunnen gaan als je consequent bent je kan dan nog iedere week net iets gaan sparen op de koolh. maar niet onder de 2400 gaan. en je cardio dan misschien nog iets omhoog doen.
ik weet niet hoe lang je er over wilt doen.....
 
Maar waarom dan geen lijnzaadolie savonds?

neem zelf bij mn ontbijt 1 eetlepel en savonds bij mn laatte maaltijd 1 eetlepel bij bijv alleen kwark
 
Back
Naar boven