Fitness Seller

Zowat iedere dag 2 uur in de sportschool.

  • Topic starter J.
  • Startdatum
  • Reacties 8
  • Weergaven 1K
  • Volgers 4

Bezoekers in dit topic

J.

Cool Novice
Lid geworden
11 mei 2021
Berichten
52
Waardering
7
Lengte
1m80
Massa
73kg
Hallo,

Ik lees op internet dat je het beste 10 tot 15 sets moet doen per spiergroep per week voor effectief spieropbouw.
Houd dit in dat ik bijvoorbeeld 15 sets voor mijn onderkant chest moet doen, en 15 sets voor mijn bovenkant chest enz?

Hopelijk dat iemand mij wijzer kan maken.

Met vriendelijke groet,

J.
 
Hallo,

Ik lees op internet dat je het beste 10 tot 15 sets moet doen per spiergroep per week voor effectief spieropbouw.
Houd dit in dat ik bijvoorbeeld 15 sets voor mijn onderkant chest moet doen, en 15 sets voor mijn bovenkant chest enz?

Hopelijk dat iemand mij wijzer kan maken.

Met vriendelijke groet,

J.

Nee chest is 1 spier groep zowel onder kant als bovenkant, plus je kan je borst niet zo isoleren dat je echt alleen de bovenkant of onderkant alleen aanspreekt
 
Hoe zit dat met bijv. armen?
Daar zou je dan eigenlijk ook 10-15 setjes per week voor pakken maar in meeste schema's red je dat niet. Is 't dan genoeg dat je het bijv via een bench press meepakt?
 
Hoe zit dat met bijv. armen?
Daar zou je dan eigenlijk ook 10-15 setjes per week voor pakken maar in meeste schema's red je dat niet. Is 't dan genoeg dat je het bijv via een bench press meepakt?
10-15 is een richtlijn, zolang je progressive overload toepast en elke week een rep of iets zwaarder kan pakken en je draait 9 setjes per week zal je echt wel groeien.
3x3 (voor 1 x pw (9 totaal)) 2x3 (voor 2x3x pw (12x totaal)) (fullbody bijv 3x pw 3 sets (9x totaal)
Plus je armen worden inderdaad gestimuleerd. dus je gebruikt de spieren wel maar als je de oefening correct uitvoert ontlast je ze zoveel mogelijk.

bijvoorbeeld met pulls echt vanuit de elle bogen trekken.
 
Hallo,

Ik lees op internet dat je het beste 10 tot 15 sets moet doen per spiergroep per week voor effectief spieropbouw.
Houd dit in dat ik bijvoorbeeld 15 sets voor mijn onderkant chest moet doen, en 15 sets voor mijn bovenkant chest enz?

Hopelijk dat iemand mij wijzer kan maken.

Met vriendelijke groet,

J.
Je leest op internet alles wat je maar wil lezen. Volg een schema dat zich bewezen heeft, als je meer ervaring krijgt leer je wat voor jou beter werkt.
Er is hier genoeg te vinden om jaren vooruit te kunnen, vragen stellen kan altijd.
Om concreet antwoord te geven, als je een schema als starting strength of greyskull volgt doe je 4,5 setje bankdrukken per week (9 setjes per twee weken) en daar groei je ook prima mee.
 
Je leest op internet alles wat je maar wil lezen. Volg een schema dat zich bewezen heeft, als je meer ervaring krijgt leer je wat voor jou beter werkt.
Er is hier genoeg te vinden om jaren vooruit te kunnen, vragen stellen kan altijd.
Om concreet antwoord te geven, als je een schema als starting strength of greyskull volgt doe je 4,5 setje bankdrukken per week (9 setjes per twee weken) en daar groei je ook prima mee.
^^
Ik doe nu 5/3/1 BBB en doe maar 12-15 setjes voor chest(8setjes bench en 6setjes dips.) Werkt beter bij mij dan 20 wat ik eerst deed. Je moet gewoon een schema doen die gemaakt is en niet zelf klooien in het begin.
 
Het is een richtlijn per spier groep.
Bijvoorbeeld 5 oefeningen rug voor 3 sets. Of 4 oefeningen en 4 sets etc.
 
Ik doe maar 9 per week omdat ik de training tussen werk en de school van m'n kinderen zet en dat werkt prima eigenlijk. Zolang je maar correct je oefeningen doet en niet op automatische piloot alles afwerkt komt het goed.
 
Ik doe maar 9 per week omdat ik de training tussen werk en de school van m'n kinderen zet en dat werkt prima eigenlijk. Zolang je maar correct je oefeningen doet en niet op automatische piloot alles afwerkt komt het goed.
Kwaliteit>kwantiteit
 
Back
Naar boven