Fitness Seller

*zucht* daar gaat ie dan

nice_man

Cool Novice
Waardering
0
ga 1 deze weken toch maar naar het ziekenhuis om een afspraak te maken met de arts die mijn liesbreuk gaat fixen... Sinds ik mijn benen train komt de breuk steeds meer naar buiten. ik zie er best tegen op. Mijn vraag: zijn er mensen hier op het board ook al geopereerd geweest voor een liesbreuk? Hoe lang is het herstel, hoe lang mag je niet trainen? Je kan toch wel je bovenlichaam redelijk snel weer trainen lijkt me? Ik zie het totaal niet zitten om 1,5 maand niks te doen :( .

Nog nooit liesbreuk gehad, maar iemand die bij ons op fitness traint, heeft da ook moeten laten doen, was denk ik 3-4maand out daardoor.

Hij zei zelf da hem zijn bovenlijf zelfs ni kon trainen daardoor. Ge weet het natuurlijk ni tot ge het zelf voorhebt, maar ik zou het mij toch ni kunnen laten of 't moet echt onverdraaglijk zeer doen...

• Topic Starter Topic Starter
O**M**F**G 3 a 4 maand!!!?!!!?!! jahhh dogggg, 2 week had ik gedacht!! oh nee ik wil niet meer :( . ow als het echt 3 a 4 maand duurt.... wat een demotivatie.
ik vraag wel aan die arts of ie er wat extra plakband opplakt :P

me pa heeft het een jaartje terug ook gehad en weet nog wel dat hij behoorlijk lang er nog last van had gehad zou idd zeker rond die tijd zitten vrees ik..maar zal trouwens ook bij iedreen anders zijn maargoed reken er toch maar gauw 3 a 4 maanden voor ja.

nice_man zei:
ga 1 deze weken toch maar naar het ziekenhuis om een afspraak te maken met de arts die mijn liesbreuk gaat fixen... Sinds ik mijn benen train komt de breuk steeds meer naar buiten. ik zie er best tegen op. Mijn vraag: zijn er mensen hier op het board ook al geopereerd geweest voor een liesbreuk? Hoe lang is het herstel, hoe lang mag je niet trainen? Je kan toch wel je bovenlichaam redelijk snel weer trainen lijkt me? Ik zie het totaal niet zitten om 1,5 maand niks te doen :( .

ey nice man, effe vraagje, ik loop zelf ook met pijn in me lies
en ik vrees ook voor een liesbreuk.
wat voel je als je rent ? ik voel dan een soort spier in de weg zitten.

nou ik heb er helemaal nix geen last van, heb hem ook al mijn hele leven, dokter zei altijd, als je er geen last van heb hoef je er niks aan te doen. En misschien dat ik toch maar ff wacht nog.

Maar ff op je vraag ingaande, het zit niet echt bij je lies hoor, het is een bobbeltje die doorkomt op je onderbuik indien er druk op komt te staan.

ahaa, dan heb je mijn onzekerheid bij deze weg genomen :thumbs:

ik ga wel effe naar de dokter, want ik kan niet rennen :(

Ik ben ook een paar jaar geleden aan een liesbeuk geopereerd. Ik hoefde geen 3,4 maanden te wachten met trainen. Misschien is de manier waarop ze het gat dichten ook belangrijk. Ze kunnen er een gaasje overheen leggen of gewoon het gat dichthechten geloof ik.
Ik had er de 1e paar dagen behoorlijk last van i.i.g. Kon amper opstaan.
Vraag het aan de chirurg of huisarts.

@maniac
hoe lang heb jij stil gezeten dan?

Weet het niet precies meer. Weet wel dat ik een tijdje bepaalde beenoefeningen meer gedaan heb. Oefeningen als de Legpress en squat waar je je buikspieren ook bij gebruikt.
Veel apparaatoefeningen kun je gewoon doen.

Je moet weefsel laten herstellen en ik ben bank dat je op z'n korts toch 6 weken moet wachten. In die tussentijd kan je na een week al weer zachtjes aan beginnen, maar voluit hardcore style >6 weken....

En ik zou je maar laten helpen eraan. Niet wachten doen. Je kan er op den duur nare pijnklachten van krijgen en je darmen kunnen ook naar buiten gedrukt worden....

Terug
Naar boven