AndroidHealthClinic

*zucht* niet kunnen en mogen... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Katie-83

Novice
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
28
Waardering
2
Lengte
1m73
Dit is het resultaat na een aantal jaar niet kunnen en mogen sporten. Dodelijk ziek zijn. Hele zware medicatie. Heftige ziekenhuis opnames. Zware buikoperaties.

Ik ben pas net weer begonnen mijn conditie wat op te hogen en wat mn spieren te versterken, want daar was door bovenstaand weinig meer van over.

Mijn dieet is altijd erg minimaal geweest. (Mijn lichaam kent geen hongergevoel, ik heb zelfs sondevoeding gehad).

Wie er tips heeft om mijn buik zo min mogelijk overhangend te krijgen uiteindelijk en het liefst zo strak mogelijk (zie mijn litteken als 2x een verticale keizersnede). Mijn dijen zonder huidoverschot en mijn bovenarmen zonder dat ik eruit zie alsof ik 80 ben...)
En mijn heupen en kont net als mijn dijen. Slank etc. Ik val nu gemiddeld 500-700gr per week af. Sneller wil ik niet omdat ik mijn huid de kans wil geven.

Wees een beetje lief. Het heeft me heeeel veel moeite gekost om dit te posten. Ik heb zelf geen passpiegels in huis simpelweg om de reden: schaamte... (en de bijkomende gevoelens)

Ik was voor dit alles 57kg en gespierd en toned, mijn buik zat geen vetje aan of op. *zucht*

Ps:Jullie mogen raden wat ik weeg. Ik ben 173cm.

20170705_194906.jpg 20170705_195100.jpg 20170705_201419.jpg
 
Mag je al kracht zetten met je buik/core?
 
Wat voor een eet- en trainschema heb je?
 
Oke, maar het is niet zo dat er nog hechtingen los kunnen springen of wat dan ook...

Zo niet, dan zou ik denk ik gewoon simpel beginnen met Starting Strength of Stronglifts (standaard antwoord, maar zo kun je lekker wat kracht opbouwen, met een eenvoudig schema). En je niet te druk maken om wat was, je hebt nu dit.
 
Wat voor een eet- en trainschema heb je?

Geen vast schema nog. Ben nog aan het aftasten wat m'n lichaam aankan. Maar ik doe elke dag minimaal 30-45min wandelen (weet dat ik eerst uberhaupt niet kon lopen) en 30min lichte krachtoefeningen om mn spieren vast wat te trainen. Van squads tot leg raises, crunches, opdrukken tegen de muur, hip thrusts, nu nog zonder gewichten. Ik heb wat aan mn schouder gehad door een dom ongeluk met een balk dus dat mocht even niet, terwijl ik dat net begonnen was... dat wil ik volgende week weer gaan opstarten. Ik heb dumbells, kettlebells etc thuis.
 
Oke, maar het is niet zo dat er nog hechtingen los kunnen springen of wat dan ook...

Zo niet, dan zou ik denk ik gewoon simpel beginnen met Starting Strength of Stronglifts (standaard antwoord, maar zo kun je lekker wat kracht opbouwen, met een eenvoudig schema). En je niet te druk maken om wat was, je hebt nu dit.

Nee. December zijn die opgelost. Ik krijg volgende week nog een onderzoekje om te kijken of er niet een hechting per ongeluk is verdwaald inwendig... ivm bepaalde pijn die ik heb. Maar dan is die vastgenaait dus dat kan niet loskomen zo.

Maar geen concrete tips? Puur kracht opbouwen in simpel schema.
 
Oke, maar het is niet zo dat er nog hechtingen los kunnen springen of wat dan ook...

Zo niet, dan zou ik denk ik gewoon simpel beginnen met Starting Strength of Stronglifts (standaard antwoord, maar zo kun je lekker wat kracht opbouwen, met een eenvoudig schema). En je niet te druk maken om wat was, je hebt nu dit.

En ja. Wat was. Was mijn lichaam. Wat ik nu heb. Kan ik niet accepteren. Maakt me in en in verdrietig en depressief. En huilde ik vaak om. Er zijn veel nare dingen gebeurd rondom mijn ziekte. En dat wil ik achter me laten en daarom is het zo belangrijk voor me.
 
Jep, je kan dagelijks een uurtje rustig cardioen om wat extra kcals te verbranden natuurlijk. Als je het een beetje rustig aan doet (60% van je hr-max) zal het niet al te veel negatieve effecten hebben op je stronglifts of starting strength.

Qua eten, tja zorg dat je genoeg proteine binnenkrijgt (de heilige oorlog hoevel precies heb ik geen zin in, maar ergens tussen de 1.4-2.0 gr/kg/dag zou goed moeten zijn), je groentjes en fruit eet en laat de shit staan.

En ja. Wat was. Was mijn lichaam. Wat ik nu heb. Kan ik niet accepteren. Maakt me in en in verdrietig en depressief. En huilde ik vaak om. Er zijn veel nare dingen gebeurd rondom mijn ziekte. En dat wil ik achter me laten en daarom is het zo belangrijk voor me.
Dat begrijp ik en wil ik ook niet bagatelliseren. Daarom is een starting strength achtig schema , denk ik, goed voor je: je hebt, vooral in het begin, elke training progressie. En dat is motiverend.

Als ik opnieuw zou starten zou ik beginnen met Stronglifts (5x5) en als je op een oefening een paar keer bent vastgelopen ondanks dat je de deload cycles hebt doorlopen overgaan op 5x3 voor die oefening.
 
Laatst bewerkt:
Jep, je kan dagelijks een uurtje rustig cardioen om wat extra kcals te verbranden natuurlijk. Als je het een beetje rustig aan doet (60% van je hr-max) zal het niet al te veel negatieve effecten hebben je stronglifts.

Qua eten, tja zorg dat je genoeg proteine binnenkrijgt (de heilige oorlog hoevel precies heb ik geen zin in, maar ergens tussen de 1.4-2.0 gr/kg zou goed meoten zijn), je groentjes en fruit eet en laat de shit staan.

Dat spreekt voor zich. Eiwitten zijn belangrijk. Wat vind jij. Whey of isolaat? (Ik ben geen grote eter en anders kom ik er niet aan. Dus vul ik aan. Heb ik geen probleem mee). Shit heb ik altijd laten staan. Ik eet 1x in de zoveel tijd een stukje pizza of een patatje mee met mn vriend. En dat is het. Fruit en groente komt altijd goed.
 
Jep, je kan dagelijks een uurtje rustig cardioen om wat extra kcals te verbranden natuurlijk. Als je het een beetje rustig aan doet (60% van je hr-max) zal het niet al te veel negatieve effecten hebben op je stronglifts of starting strength.

Qua eten, tja zorg dat je genoeg proteine binnenkrijgt (de heilige oorlog hoevel precies heb ik geen zin in, maar ergens tussen de 1.4-2.0 gr/kg/dag zou goed moeten zijn), je groentjes en fruit eet en laat de shit staan.


Dat begrijp ik en wil ik ook niet bagatelliseren. Daarom is een starting strength achtig schema , denk ik, goed voor je: je hebt, vooral in het begin, elke training progressie. En dat is motiverend.

Als ik opnieuw zou starten zou ik beginnen met Stronglifts (5x5) en als je op een oefening een paar keer bent vastgelopen ondanks dat je de deload cycles hebt doorlopen overgaan op 5x3 voor die oefening.

Top. Ga ik doen. Thanks! To be continued!

Eventuele echte tips mbt het huid issue waar ik bang voor ben bij buik/benen/armen?
 
Wat vind jij. Whey of isolaat?

Moet je zelf weten, als je slecht reageert op 'gewone' whey, dan isolaat proberen (dat is wat verder gefilterd).

Anders gewoon whey concentraat. Is goedkoper en heeft een prima profiel.

Voorbeeld: Whey Temptation Bulk 4500g - de goedkoopste whey van Europa, 4.5KG concentraat a 60 euro,
whey isolaat, 15kg whey in een zak, 15 kilo isolaat a 250 euro. Dus zelfs in bulk is het voordeliger om concentraat te kopen. Er zit wel wat meer vet en lactose in, maar met die verschillen ga je echt de oorlog niet winnen.
 
Moet je zelf weten, als je slecht reageert op 'gewone' whey, dan isolaat proberen.

Anders gewoon whey concentraat. Is goedkoper en heeft een prima profiel.

Voorbeeld: Whey Temptation Bulk 4500g - de goedkoopste whey van Europa, 4.5KG concentraat a 60 euro,
whey isolaat, 15kg whey in een zak, 15 kilo isolaat a 250 euro. Dus zelfs in bulk is het voordeliger om concentraat te kopen.

Sodemieters wat een verschil zeg. Dat is zeker in bulk wel voordeliger dan. Thnx
 
Even voor de duidelijkheid: het concentraat kost minder dan 200 per 15 kilo, het isolaat 250 per 15. Als je het isolaat per 2 kilio koopt wordt het helemaal een verschil. 60 euro voor 4.5 kilo concentraat tegenover 90!!! voor 4.5 kilo isolaat.

Tenzij je echt op dat het niveau van een paar gram lactose/vet je supplementen moet gaan managen, zou ik lekker voor concentraat gaan (natural voor een hoger percentage eiwit t.o. smaakjes).
 
Laatst bewerkt:
Even voor de duidelijkheid: het concentraat kost minder dan 200 per 15 kilo, het isolaat 250 per 15. Als je het isolaat per 2 kilio koopt wordt het helemaal een verschil. 60 euro voor 4.5 kilo concentraat tegenover 90!!! voor 4.5 kilo isolaat.

Tenzij je echt op dat het niveau van een paar gram lactose/vet je supplementen moet gaan managen, zou ik lekker voor concentraat gaan (natural voor een hoger percentage eiwit t.o. smaakjes).

Ja ik las het ff verkeerd. Maar idd dan nog is het omrekenend best een groot verschil.
 
Ja, en dat verschil is het echt niet waard. Het aminozuurprofiel van het concentraat is (nagenoeg?) gelijk, dus laat je geen geld uit je portemonnee kloppen.


Eventuele echte tips mbt het huid issue waar ik bang voor ben bij buik/benen/armen?
Nee, naar mate je vet verliest/spiermassa opbouwt zal het strakker gaan ogen. Je kipfiletjes zullen minder worden, maar ik denk dat de striae op je buik wel enigszins zichtbaar zullen blijven.

Verder weet ik niet hoe oud je bent, maar ook je benen zullen strakker worden, hoewel ik nooit kan zeggen of je huid echt weer strak wordt. Overigens zie je bij atletes die behoorlijk fit zijn ook wel een iets van sinaasappelhuid. Daar hoef je je niet voor te schamen.
 
Ja ik las het ff verkeerd. Maar idd dan nog is het omrekenend best een groot verschil.

Ja, en dat verschil is het echt niet waard. Het aminozuurprofiel van het concentraat is (nagenoeg?) gelijk, dus laat je geen geld uit je portemonnee kloppen.


Eventuele echte tips mbt het huid issue waar ik bang voor ben bij buik/benen/armen?
Nee, naar mate je vet verliest/spiermassa opbouwt zal het strakker gaan ogen. Je 'kipfiletjes' zullen minder worden, maar ik denk dat de striae op je buik wel enigszins zichtbaar zullen blijven.

Verder weet ik niet hoe oud je bent, maar ook je benen zullen strakker worden, hoewel ik nooit kan zeggen of je huid echt weer strak wordt. Overigens zie je bij atletes die behoorlijk fit zijn ook wel een iets van sinaasappelhuid. Daar hoef je je niet voor te schamen.
 
Ja, en dat verschil is het echt niet waard. Het aminozuurprofiel van het concentraat is (nagenoeg?) gelijk, dus laat je geen geld uit je portemonnee kloppen.



Nee, naar mate je vet verliest/spiermassa opbouwt zal het strakker gaan ogen. Je kipfiletjes zullen minder worden, maar ik denk dat de striae op je buik wel enigszins zichtbaar zullen blijven.

Verder weet ik niet hoe oud je bent, maar ook je benen zullen strakker worden, hoewel ik nooit kan zeggen of je huid echt weer strak wordt. Overigens zie je bij atletes die behoorlijk fit zijn ook wel een iets van sinaasappelhuid. Daar hoef je je niet voor te schamen.

De striae interesseerd me niet. Het gaat mij erom dat mijn huid niet gaat hangen bij mn buik en benen. Zoals je dat ziet bij echte obese mensen die veel gewicht verliezen zeg maar... ik heb altijd best gespierde armen gehad en ook mijn triceps en ik hoop dat straks terug te kunnen trainen zodat ik weer mouwloze shirts aan kan zonder schaamte (wat ik nu dus ook niet doe uberhaupt)

Ik ben 33 overigens.
 
Het gaat mij erom dat mijn huid niet gaat hangen bij mn buik en benen.
Ik ben 33 overigens.
Dat kan ik je echt niet beloven, ik weet ook niet wat voor invloed dat litteken er op heeft. Volgens mij ben je niet echt heel erg obese en vrij jong, dus goede kans dat als je rustig de tijd neemt het weer aardig goed terechtkomt. En littekens zijn natuurlijk gewoon stoer ;)

Het belangrijkste is je schema consequent volgen. Als je pijn hebt waar je je operatie hebt gehad even beoordelen of je gas terug moet nemen, zo niet rustig door blijven bouwen.
Zorg er overigens wel voor dat je niet te diep cut, 500-600gr in een week verliezen klinkt heerlijk, maar weet wel dat dit voor een (aanzienlijk) deel spiermassa kan zijn, zeker als je vetpercentage daalt zal het deel wat je verbrandt uit spier een groter deel in beslag nemen. Pas hier dus mee op.

Meten met een ceintuur is overigens een betere manier om je progressie bij te houden. Bijvoorbeeld: vanmorgen woog ik een kilo meer dan gisteren, maar mn buikomtrek was een centimeter minder.
 
Ja, en dat verschil is het echt niet waard. Het aminozuurprofiel van het concentraat is (nagenoeg?) gelijk, dus laat je geen geld uit je portemonnee kloppen.



Nee, naar mate je vet verliest/spiermassa opbouwt zal het strakker gaan ogen. Je 'kipfiletjes' zullen minder worden, maar ik denk dat de striae op je buik wel enigszins zichtbaar zullen blijven.

Verder weet ik niet hoe oud je bent, maar ook je benen zullen strakker worden, hoewel ik nooit kan zeggen of je huid echt weer strak wordt. Overigens zie je bij atletes die behoorlijk fit zijn ook wel een iets van sinaasappelhuid. Daar hoef je je niet voor te schamen.

Het belangrijkste is je schema consequent volgen. Als je pijn hebt waar je je operatie hebt gehad even beoordelen of je gas terug moet nemen, zo niet rustig door blijven bouwen.
Zorg er overigens wel voor dat je niet te diep cut, 500-600gr in een week verliezen klinkt heerlijk, maar weet wel dat dit voor een (aanzienlijk) deel spiermassa kan zijn, zeker als je vetpercentage daalt zal het deel wat je verbrandt uit spier een groter deel in beslag nemen.

Meten met een ceintuur is een betere manier om je progressie bij te houden. Bijvoorbeeld: vanmorgen woog ik een kilo meer dan gisteren, maar mn buikomtrek was een centimeter minder.

Ik heb toevallig een meetlint gekocht (ja echt, bij de action). En wilde mijn progressie bijhouden in een schriftje. Maar ik merkte het ook aan mn kleding. En ik merk ook dat mijn conditie vooruitgaat en dat squatten steeds beter gaat. Dat tillen (ben net verhuisd dus ben nog met dozen bezig) steeds beter gaat en traplopen ook steeds beter en makkelijker gaat. En mijn buik bij de wond minder snel trekt bij oefeningen...

Ben licht optimistisch...
 
Back
Naar boven