XXL Nutrition

Peiling Zullen we kunstmatige intelligentie de baas blijven?

Zullen we Artie onder controle kunnen houden?


  • Totaal stemmers
    10
  • Deze peiling zal sluiten: .

Bezoekers in dit topic

Arminius

Epic Ruler
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 jul 2005
Berichten
72.460
Waardering
38.226
't Is niet per se de bedoeling een ellelange discussie te starten. De vraag is simpel, en wie niet antwoord hangt de doodstraf (i.e. vierdelen) boven het hoofd, zullen we de controle over artificiële intelligentie blijven behouden in de toekomst?

1621693868267.png


Ik kan tientallen Elon Musk video's posten. Dat laat ik echter, enigszins uit luiheid, met plezier over aan jullie.
 
Laatst bewerkt:
Denk het niet, AI reageert via logica, de mens meestal niet. Logica>willekeurige beslissingen.
 
Definieer "controle".

In principe is alle AI door mensen ontwikkeld, dus ja. Alles wat fout kan gaan, gebeurt dan ook door menselijke fouten of slechte intenties van ontwikkelaars...
 
Op het moment dat AI zichzelf verder gaat ontwikkelen raken we die controle deels kwijt. Voornamelijk omdat wij de technologische vooruitgang dan niet meer kunnen bijbenen. Computers kunnen immers sneller en efficiënter leren en data opslaan dan mensen. We worden dan genoodzaakt zelf half-robot te worden, bionisch.

The point of singularity. Zijn interessante docu's over te vinden.

Skynet zou ik mij geen zorgen over maken.
 
Laatst bewerkt:
Ligt eraan of we veiligheden weten in te bouwen, of 'dumb it down' tot menselijk niveau. Goed topic, AI en de mogelijke gevolgen voor onze soort wordt veel te weinig besproken.
 
Waarom moeten "we" de controle over AI behouden? Het ideaal is net perfecte integratie, dus dan is er geen klassiek "we" of "AI"...
 
Waarom moeten "we" de controle over AI behouden? Het ideaal is net perfecte integratie, dus dan is er geen klassiek "we" of "AI"...
Wie zijn “we” in dit geval, of tegen die tijd?
 
Wie zijn “we” in dit geval, of tegen die tijd?
Een syncretisch geheel van AI/robotica en lichamelijk mens.

Imo heel het AI/mensheid gedoe is essentialistische onzin gevoed door films aan mensen die AI niet begrijpen en/of teveel naar populaire mongolen als Musk luisteren.
Best raar gezien veel science fiction boeken het al snapten 50 jaar geleden. Al zit je ook met de Kurzweil-rage die gelukkig steeds lachwekkender wordt.
 
Ik ben de reïncarnatie van Terminator en kom jullie allemaal slopen. Hasta la vista, baby.
 
  • Haha
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven