AndroidHealthClinic

zwaar k*t incline bench (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

nilsjei1234

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
1.580
Waardering
0
zwaar kut incline bench

ik deed eerst hele tijd incline bench in smith machine ( 67,5 kg x 8 ofzo)

nu doe ik hem los en kan ik maar 40 kg 10 keer..
dit zuigt zwaar in vergelijking met mijn normale bankdrukken van 70 x 10 kg..

Iemand een idee om dit euvel op te lossen?
 
Ik denk dat je eerst aan de oefening moet wennen. Je spieren zijn gewend in een bepaalde lijn te bewegen, nu je los bankdrukt moet je je veel meer concentreren om de stang in balans te houden en de oefening correct uit te voeren.
En incline is nou eenmaal een stuk zwaarder dan plat bankdrukker.
 
Yep, met Yuri eens.
Je moet nu de balans van het gewicht zelf doen en dat kost meer kracht. Gewoon doorgaan met los drukken, je zult zien dat je snel vorderingen gaat maken.
 
Los drukken vereist meer stabilisatie en coordinatie van de spieren die meehelpen met de beweging dan wanneer je het op een machine zou doen. Dumbbells vergen weer nog meer coordinatie, balans en stabilisatie.

Maak je niet zo druk om het gewicht maar concentreer meer op het voelen van de te trainen spier dan het drukken van een indrukwekkend gewicht.
 
Weet iemand trouwens wat de verhouding is voor plat en schuin bankdrukken? Ik wil 'm misschien aan mijn programma toevoegen maar heb 'm dus nog nooit gedaan.
Ik eindig mijn huidige opzet van 5x5 sets met een luttele 35 kg voor plat bankdrukken. Wat kan je dan verwachten voor schuin drukken?
En, ik heb 2 opties ervoor. Er is een opstelling met platte bank en schuine armen (waar ik nu de shrugs mee doe) en een schuinstaande bank en conventionele staaf (en dan nog natuurlijk is er de Smith die je ook kunt gebruiken.
Welke voldoet het best?

Espi
 
Ik doe standaard altijd eerst plat dbpress of bp, dan incline
maar op een gegeven moment wordt me plat beter en stabiliseerd / verslechterd me incline bench.
Draai het dan gewoon om, eerst incline en dan plat --> resultaat bij mij: incline ging beter en plat zelfde progressie als eerst :)
Dus doe voorlopig ff incline als eerst zodat je er met frisse spieren aan begint en niet met vermoeide spieren die aan een oefeningen moeten wennen!
 
Originally posted by bestoldschool
Los drukken vereist meer stabilisatie en coordinatie van de spieren die meehelpen met de beweging dan wanneer je het op een machine zou doen. Dumbbells vergen weer nog meer coordinatie, balans en stabilisatie.

Maak je niet zo druk om het gewicht maar concentreer meer op het voelen van de te trainen spier dan het drukken van een indrukwekkend gewicht.
Bump, wie maalt er nu om die paar kilo's meer? Focus liever op wat je met dit gewicht kan doen voor groei. Bouw langzaam op en je word automatisch sterker.
 
Ik ben schuin sterker als vlak!
Scheelt niet zo heel veel, en ik begin schuin,dus daar zit het hem misschien ook wel in.
Maar pak hem ook op smith machine. Voelt gewoon veiliger en meer op mijn borst.
Als ik hem los pak heb ik toch het idee dat mijn schouders en triceps meer doen als bij de smith machine.
 
Originally posted by RichardV
Ik ben schuin sterker als vlak!
Scheelt niet zo heel veel, en ik begin schuin,dus daar zit het hem misschien ook wel in.
Maar pak hem ook op smith machine. Voelt gewoon veiliger en meer op mijn borst.
Als ik hem los pak heb ik toch het idee dat mijn schouders en triceps meer doen als bij de smith machine.

ja ik voel mijn schouders los ook duidelijk..
 
ik ook! vraag is echter pak jem ook goed mee met de smith? kwa groei? ik wil dit ook proberen, want na inlcine bench zijn ook me schouders en tric. naar de klote!
 
Originally posted by KaLe
ik ook! vraag is echter pak jem ook goed mee met de smith? kwa groei? ik wil dit ook proberen, want na inlcine bench zijn ook me schouders en tric. naar de klote!

Omdat je niet zo veel hoeft te corrigeren kun je je beter richten op je borstspieren.
Borstspieren zijn altijd mijn zwakke punt geweest, maar voordat ik met de smith machine trainde was het helemaal niks.:(
 
Re: zwaar kut incline bench

Originally posted by nilsjei1234
ik deed eerst hele tijd incline bench in smith machine ( 67,5 kg x 8 ofzo)

nu doe ik hem los en kan ik maar 40 kg 10 keer..
dit zuigt zwaar in vergelijking met mijn normale bankdrukken van 70 x 10 kg..

Iemand een idee om dit euvel op te lossen?

Meer trainen met losse gewichten en de smith machine laten voor de pussies die hun gewrichten willen vernielen voor hun 30ste. Tja, wat wil je dat we zeggen, dat het maar een foutje in de uitvoering is ? Helaas, de smith machine, behalve dan nefast te zijn voor je ellebogen en polsen, schakelt alle stabilisatie componenten uit. Die zijn nu, in vergelijking erg zwak en je zult wat tijd moeten investeren om die weer op peil te brengen.
 
Originally posted by RichardV
Ik ben schuin sterker als vlak!
Scheelt niet zo heel veel, en ik begin schuin,dus daar zit het hem misschien ook wel in.
Maar pak hem ook op smith machine. Voelt gewoon veiliger en meer op mijn borst.
Als ik hem los pak heb ik toch het idee dat mijn schouders en triceps meer doen als bij de smith machine.

Foutje. Als je je niet veilig voelt gebruik dan een spotter, een smith machine voor pressen is een ware hel voor polsen en ellebogen. Respecteert niet de natuurlijke bewegingsbaan.

Uiteraard ben je schuin sterker, is in de eerste plaats een schouder oefening met de pars clavicularis van de pectoralis major als voornaamste hulpspier.

Maar daarom juist dat je hem niet eerst moet trainen, want dan train je eigenlijk je schouders. Begin vlak, dan heeft de pars clavicularis al wat werk gedaan, en is hij voorvermoeid voor de schuine press.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven