MuscleMeat

zwaar > licht....licht > zwaar

Bezoekers in dit topic

DikkeArmen

Advanced Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
906
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
87kg
Vetpercentage
14%
ben met een nieuw schema begonnen en ik vroeg me af wat is beter om van zwaar naar licht of van licht naar zwaar om massa te winnen mijn setjes zien er als volgt uit 10,8,6 en mss nog een setje van 4 erbij. graag jullie mening
 
zelf vind ik, opbouwen lekkerder dan afbouwen, of gewoon 5x5 of 3x8 met zelfde gewicht kan je ook doen
 
Bij afbouwen heb je het voordeel dat je je zwaarste sets kunt doen als je nog fris bent. (wel opwarmen uiteraard). Andersom zal toch enige mate van vermoeidheid je beperken in het gewicht dat je kunt hanteren.

eerst zwaar dus.
 
beste van 2 werelden nemen ;)

ik doe bv
inclined DB chest press 12 10 8 6
declined DB chest press 6 8 10 12
 
zelf vind ik, opbouwen lekkerder dan afbouwen, of gewoon 5x5 of 3x8 met zelfde gewicht kan je ook doen

dat was mijn vorige schema 5x5 zelfde gewicht

Bij afbouwen heb je het voordeel dat je je zwaarste sets kunt doen als je nog fris bent. (wel opwarmen uiteraard). Andersom zal toch enige mate van vermoeidheid je beperken in het gewicht dat je kunt hanteren.

eerst zwaar dus.

En idd daar dacht ik ook al aan want bij de eerste zware setje hh kan je nog explosief uitstoten en lager in gewicht kan je dat nog steeds dus meer voordeel als je eerst zwaar begint:cool:

beste van 2 werelden nemen ;)
ik doe bv
inclined DB chest press 12 10 8 6
declined DB chest press 6 8 10 12

ja dat zal ook nog kunnenn maar dat doek dan wel weer in een ander schema

thanx to all :D
 
Back
Naar boven