MuscleMeat

Zwaar maar waar (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ansu

Novice
Lid geworden
30 nov 2018
Berichten
20
Waardering
2
Lengte
1m97
Massa
118kg
Vetpercentage
30%
Hi guys,

Aller eerst zal ik me even voorstellen.
Nieuw op dit forum, nickname Ansu, 25 jaar, 197cm lang en 135kg en sport bij een trieste Basic Fit :D
Ik wil graag een gezond levensstijl en gewicht bereiken. Ik ben al gestopt met roken en nu ligt mijn focus op mijn lichaam.

Ik ben nu zo'n 5 maanden actief aan het sporten en aan het letten op mijn voeding.
Mijn voeding bestaat uit zo'n 2200cal per dag en ik train rond de 2-3x per week waar ik squats, biceps, triceps chest en schouder oefeningen doe en dit opvolg met 20 minuten cardio. (meestal crosstrainer)

Ik begon op 137kg en begeef me nu op een lichaam gewicht van 135kg.
Ik heb ook het idee dat ik wel sterker word en ik boek progressie met mijn gewichten in de training maar ik verlies geen gewicht.

Daarom ben ik benieuwd of jullie mij tips kunnen geven voor vetverlies.
Hier mijn dieet (bron: XXLNutrition, aangepast naar mezelf en in engels, sorry :p )
Dieet.jpeg


Ben benieuwd wat ik van jullie kan leren!

Groetjes!
 
Bedankt Vieze jij!
 
Welkom!

No offence, maar als je al 5 maanden traint en "het idee hebt dat je sterker wordt" dan gaat er iets niet helemaal goed. Als 2200 KCals per dag ongeveer je onderhoud is dan val je niet af en moet je KCals verder omlaag brengen. Al lijkt dit me erg sterk, want echt veel KCals zijn dit niet.
 
Kun je je trainingsschema is wat meer specificeren? Ik denk dat je hier nog wel wat winst kan behalen...
 
Bedankt voor het verwelkomen!
Ik had berekend dat mijn onderhoud zo rond de 2700 cal zit. hier ben ik 500 onder gaan zitten.
Al die supplementen zijn denk ik vooral voor mentale betrokkenheid. Ik ben er van bewust dat ik ze niet nodig heb en de voedingstoffen gewoon uit voeding kan halen.
Het helpt me echter wel gemotiveerd te blijven.
 
Mijn training ziet er als volgt uit:

  • 10 min. warm fietsen
  • 4x 12 reps front squats met 20kg schijf.
  • 4x 10 reps 25kg DB chest presses.
  • 4x 20 reps 20kg triceps pushdown (zeer traag en gecontroleerd in verband met pols blessure)
  • 4x 10 reps 10kg Ez BB Bicep Curls
  • 4x 12 reps 50kg Lat pulldown
  • 20 min crosstrainer
 
Bedankt voor het verwelkomen!
Ik had berekend dat mijn onderhoud zo rond de 2700 cal zit. hier ben ik 500 onder gaan zitten.
Al die supplementen zijn denk ik vooral voor mentale betrokkenheid. Ik ben er van bewust dat ik ze niet nodig heb en de voedingstoffen gewoon uit voeding kan halen.
Het helpt me echter wel gemotiveerd te blijven.

Ik had je onderhoud (Volgens de standaarden, die niet altijd kloppen) ook berekend en 2700 betreft in rust... Je gaat nu op 2200 zitten en daar gaat je sporten dus nog vanaf! Als je precies doet wat je zegt, en je doet dit al 5 maanden klopt er iets niet helemaal.

Je schema is wel vrij eenvoudig en mist heel wat essentiele onderdelen!

Hoe vaak ben je bereidt te gaan sporten in de week?
Heb je, naast je pols, meer lichamelijke klachten?
Hoe zwaar zijn momenteel de oefeningen die je doet? Van 0-100% van je kracht...
Hoe voel je je de dag(en) na het sporten?
 
Ik moet er zowieso bij zeggen dat ik voorheen wel dagen had waar ik in de avond nog 150g zoute pretzels weg at, @390kcal per 100g. Hierdoor zijn er dagen geweest waar ik tegen maintenance aan zit. Echter heb ik dit nu de laatste weken vervangen voor 50g Beef Jerky @120 kcal.
 
Wat drink je zoal? :bierbang:
 
Ik had je onderhoud (Volgens de standaarden, die niet altijd kloppen) ook berekend en 2700 betreft in rust... Je gaat nu op 2200 zitten en daar gaat je sporten dus nog vanaf! Als je precies doet wat je zegt, en je doet dit al 5 maanden klopt er iets niet helemaal.

Je schema is wel vrij eenvoudig en mist heel wat essentiele onderdelen!

Hoe vaak ben je bereidt te gaan sporten in de week?
Heb je, naast je pols, meer lichamelijke klachten?
Hoe zwaar zijn momenteel de oefeningen die je doet? Van 0-100% van je kracht...
Hoe voel je je de dag(en) na het sporten?


Ik sport nu 3 keer per week. Ma, Wo, Vrij en ik overweeg om een 4e dag puur cardio te doen.
Ik heb naast mijn pols blessure vermoedelijk slechte knieën. Ik beperk mijn squats hierom tot 2x per week gezien ik mijn knieën eigenlijk altijd voel branden nog dagen na de training.
Dit neemt geleidelijk af, maar verdwijnt eigenlijk nooit. Ik ben van plan om van het merk SBD sleeves te kopen. Ben benieuwd of dit verschil maakt.

Procent van mijn kracht tijdens trainen ligt denk ik op 70%.
Squats zou ik nu zwaarder kunnen doen.
Vooral mijn chest presses doe ik op 80-90% van mijn kracht tot failure op mijn laatste set.
Triceps zou ik lager inschatten. 60% ofzo. Ik verzuur eerder dan dat ik geen kracht meer heb zeg maar.
Na het trainen voel ik op mijn knieën na overigens top!
 
Procent van mijn kracht tijdens trainen ligt denk ik op 70%.
Squats zou ik nu zwaarder kunnen doen.
Vooral mijn chest presses doe ik op 80-90% van mijn kracht tot failure op mijn laatste set.
Triceps zou ik lager inschatten. 60% ofzo. Ik verzuur eerder dan dat ik geen kracht meer heb zeg maar.
Na het trainen voel ik op mijn knieën na overigens top!

Niet bepaald ideaal allemaal, lees dit topic eens door:

https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/
 
Ga ik zeker op het gemakje doorlezen!
Bedankt!

Post hier gerust je nieuw bedachte schema aan de hand van de informatie die je hebt gelezen.
Je motivatie lijkt goed te zijn, je aanpak moet hierbij aansluiten. Dan moet je zeker snelle vooruitgang kunnen boeken. Succes!
 
135 KG huidig gewicht op 2200 kcal per dag en niet / nauwelijks afvallen = TE veel eten
Maw : je cheat vrij veel en vermeld het niet ( niet voor ons maar je bedonderd jezelf )
 
Als je precies doet wat je zegt, en je doet dit al 5 maanden klopt er iets niet helemaal.

Ik probeerde het iets netter te verwoorden... :eating:
 
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
lees ook deze even door.
Je voeding kan wss ook nog wel wat aanpassingen gebruiken.
Je eet nu zelfs onder je BMR als je echt 2200 kcal eet.
Je BMR is wat je nodig hebt in rust. Zonder activiteit.

Er zit ook een spreadsheet bij. Daar kan je je onderhoud in berekenen en voedingsschema's zelf maken.
Een beetje tijd hierin investeren zal je ook veel helpen en kunnen motiveren.
 
Bedankt Marina!
Ik heb deze informatie al eens eerder doorgenomen.
De eiwitten per KG bereken je aan de hand van je vet vrije massa klopt dat?
De excel sheet werkt niet helemaal lekker met mijn Mac dus deze heb ik niet in gebruik.
 
Back
Naar boven