Tja, zoveel hoofden zoveel zinnen.. ik weet wel dat ik er horendol van werd om de abtronic of hoe dat ding ook mag heten 100x te moeten gebruiken om wat te voelen.. maar ik deed 'm dan ook niet goed. Je moet de buikspieren dus aanspannen.
Overigens ben ik nogal bang voor gewone buikspieroefeningen vanaf de vloer (crunches ?) omdat ik chronisch RSI heb (nek,schouders) Maar vreemd genoeg (of juist niet vreemd?) blijken bijv. mijn schouders minder snel pijn te doen sinds ik met KT begonnen ben.. dus dat kan wellicht voor gewone ongewogen buikspiertraining ook opgaan..

Dat zei tenminste de instructeur op de sportschool, dat je nek er aan went, zolang je maar naar het plafond blijft kijken moet het goed gaan..
Wellicht afwisselen misschien? De ene keer een heleboel herhalingen, de andere keer heel zwaar gaan? Bij ons op de sportschool worden bijv. bijna elke dag van 1000-1015 buikspiertrainingen gegeven.. wel zo gezellig en motiverend met een groep vrouwen (nog geen man gezien daar!). En een andere keer weer heel zwaar gaan....
Buikspieren extreem veel aandacht geven is nergens voor nodig zeggen ze.. je buikspieren zie je pas wanneer je vet% heel laag is, dus extra trainen heeft geen zin.
En ook, als je ze zwaar genoeg aanpakt (hetzij door veel hh/reps, hetzij door veel extra gewicht bijv. met ab machine) dan heb je gegarandeerd VEEL spierpijn en is 2x per week ruim voldoende.
Dus voortaan maar 2x per week voluit en za slechts 1 heel zware set (depletie-oefening).
Heel veel woorden eig. om te zeggen dat het niet superveel uitmaakt, maar dat je in principe bij een goede uitvoering nooit tot heel veel reps/hh zou moeten kunnen komen...
Maar wie ben ik...