XXL Nutrition

zwaar of licht abs trainen ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by maniac
volgens mij bestaan je buikspieren voornamelijk uit slowtwitchvezels. Wat dus betekent dat het een "uithoudingsvermogen"spier is. Lijkt mij dat je die dan traint met veel herhalingen,als je ze al zou trainen.
Ik train me buikspieren altijd met minstens 15-20 reps per set.

Slowtwitchvezels gebruik je voor aerobic werk, zoals lopen. Zoals je weet bouw je met lopen geen dikke benen. Dus voor hypertrophy moet je je vooral richten op fast twitchvezels, dus zwaar trainen......
 
Maar als er in je buikspieren maar een kleine hoeveelheid Fast-twitch vezels zitten en een hele boel Slow-twitch, dan zullen je buikspieren nooit veel kunnen groeien. Toch?
Af en toe zwaar, maar voornamelijk licht lijkt mij het beste
 
No matter what the workout intensity, slow-twitch motor units are recruited first. If the workout intensity is low, these motor units may be the only ones that are recruited. If the workout intensity is high, such as when lifting heavy weights or per- forming intervals on the track, slow- twitch motor units are recruited first, followed by fast-twitch A and fast- twitch B, if needed.
van: http://www.coachr.org/fiber.htm

Dus altijd zwaar, anders worden alleen de slow twitch fibers gebruikt.....
 
mee eens met IsZ, 3XL en richard.
meer reps is goed voor uithoudingsvermogen van de buikspieren, maximale contractie en spierspanning tijdens de oefening zal je niet veel verder brengen als 15 reps voor een zichtbaar resultaat met diepe seperatie (mits dieet/cardio plan natuurlijk goed is )
 
Wat ook grappig is om te zien, is wanneer mensen de schuine buikspieren erg zwaar lopen te trainen omdat ze dan denken dat die love handles er af gaan, terwijl ze hun middel alleen maar groter maken.
 
terwijl ze hun middel alleen maar groter maken
Dat brengt me op het volgende: wie doet er side bends en op welke manier uitgevoerd?
Even voor die het niet weten: dumbbell in je hand en dan naar de heterolaterale (andere) zijde buigen en dan doorgaan totdat je de hardcore uitdrukking op je gezicht hebt :rolleyes:

Of bedoelde je die oefening River?
 
Als ik ze doe houd ik de dumbbell iets achter me (zeg maar hand tegen bil) en buig dan iets schuin de andere kant op (dus naar voren) de Pull-lijn loopt dus schuin door m'n lichaam
 
Juist 3!!
Ik dacht dat ik gek was geworden, maar de anatomie wijst toch anders uit.
Probeer het maar eens wijs te maken aan de anderen in je sportschool!!
Bij mij op de sportschool kijken ze me alleen vreemd aan als ik ze doe of als ik het ze uitleg en waarom je het zo zou moeten doen.
Volgende keer doen ze weer vrolijk de side bends als tevoren :mad:
Ik ben echt de enige samen met mijn maatje en mijn vriendin die die oefening anatomisch correct uitvoeren.
Dat is echt schandalig!!!

En maar blijven vragen waarom de zwembandjes niet verdwijnen en de obliques maar niet sterker worden!!!

Soms denk ik dat ik beter een seminar kan houden voor simpele basisregels wat betreft training: meesten gaan eerst 45 minuten cardioen, anderen blijven 3 uur in de gym, meesten doen een echte hele korte ROM, bijna niemand heeft een postworkout drink, kortom jaren 80 manier, ik erger me dood.
Kan het ze niet kwalijk nemen, want de begeleider daar zet ze op dat schema en ik heb al 5 jaar ruzie met de beste man en als ik die mensen wat uitleg als ze me iets vragen, en ze proberen het op die andere manier wordt de begeleider boos en legt ze gelijk met een onzinnig verhaal uit waarom het beter is om het op zijn manier te doen. Kijkt mij ook gelijk boos aan.
 
Je moet al blij zijn dat ze het met 1 dumbbell doen.

9 van de 10 keer zie ik het mensen doen met aan iedere kant een dumbbell, en dan maar heen en weer zwaaien :D

En idd uitleggen heeft vaak weinig zin. Of ze zijn niet geinteresseerd in jouw uitleg, of je hebt ruzie met de persoon die ze het in eerste instantie zo aangeleerd heeft.

Beste is gewoon negeren tot iemand het echt aan je vraag. Is soms moeilijk als je iemand zie stuntelen (lijkt me voor jou als fysio helemaal moeilijk, op ehf zitten ook een paar fysio's die er moeite mee hebben) maar is vaak wel de wijste manier (voor je zelf)
 
Originally posted by bestoldschool
Dat brengt me op het volgende: wie doet er side bends en op welke manier uitgevoerd?
Even voor die het niet weten: dumbbell in je hand en dan naar de heterolaterale (andere) zijde buigen en dan doorgaan totdat je de hardcore uitdrukking op je gezicht hebt :rolleyes:

Of bedoelde je die oefening River?

Hebbie hier een plaatje van BOS?
 
Originally posted by bestoldschool
Dat brengt me op het volgende: wie doet er side bends en op welke manier uitgevoerd?
Even voor die het niet weten: dumbbell in je hand en dan naar de heterolaterale (andere) zijde buigen en dan doorgaan totdat je de hardcore uitdrukking op je gezicht hebt :rolleyes:

Of bedoelde je die oefening River?

Idd, die of met een kabel.

Doe hem ook wel, alleen licht, zo'n 12 kg. Dumbbell 1 de ene hand, gaan naar de andere kant.
En niet dumbbells in beide handen:D .
 
Wel een goede oefening om je obliques te trainen, maar niet te zwaar gaan. Als je deze spieren te veel ontwikkelt kunnen ze je taille groter maken. Wanneer je dit juist wel wilt kun je natuurlijk wel zwaarder gaan, maar meestal willen ze een smallere taille.
 
Ik denk niet dat je hier echt bang voor hoeft te zijn. De buikspieren hebben gewoon geen aanleg om echt te verdikken.
 
Back
Naar boven