AndroidHealthClinic

zwaar probleem bij rennen

Bezoekers in dit topic

Dit is zoals door anderen al verteld inderdaad een botvliesontsteking, in de hardloopwereld ook bekend staand als chin splints. Dit is een blessure die vaak komt door overbelasting, harde ondergrond en/of slecht schoeisel. Meerdere malen per dag koelen, door er een ijsblokje op weg te strijken. Als de klachten zijn afgenomen kun je weer langzaam beginnen met lopen: check je schoeisel en begin op een zachte ondergrond (vermijd asfalt en stoep). Voel je de pijn weer opkomen, stoppen. In het begin zal de pijn als je toch doorrent na korte tijd weggaan, dat is echter bedrog en heeft te maken met de doorbloeding. De ontsteking zal bij doorrennen weer erger worden.

Succes
 
ik ben net hertsteld van trombose...en ik had hetzelfde probleem...na 5 minuten werd het ondragelijk...de pijn dan;) elke keer wat langer renne...nu hou ik gewoon 20 minuten vol...maar dr moest wel een maand of 3-4 overheen gaan:(
 
slappiehappie zei:
Dit is zoals door anderen al verteld inderdaad een botvliesontsteking, in de hardloopwereld ook bekend staand als chin splints. Dit is een blessure die vaak komt door overbelasting, harde ondergrond en/of slecht schoeisel. Meerdere malen per dag koelen, door er een ijsblokje op weg te strijken. Als de klachten zijn afgenomen kun je weer langzaam beginnen met lopen: check je schoeisel en begin op een zachte ondergrond (vermijd asfalt en stoep). Voel je de pijn weer opkomen, stoppen. In het begin zal de pijn als je toch doorrent na korte tijd weggaan, dat is echter bedrog en heeft te maken met de doorbloeding. De ontsteking zal bij doorrennen weer erger worden.

Succes


jij hebt het overe koelen door de dag heen en zo? maar als ik 1 min stop met renne is het al weg de pijn?!
 
ai das vervelend! dat heb ik nu ook!

zie alleen dat ik nu niet meer te weten kom hoe het verder is afgelopen?

je bent gebanned?
 
Laatst bewerkt:
Het kan ook zijn dat je je voeten verkeerd neerzet, ik heb dit probleem gehad in elk geval. Ik wikkel mijn loop niet goed af, ik zet veel te veel kracht met afzetten.
Ik heb hiervoor speciale zolen laten maken bij de podo therapeut, en probleem opgelost, ik kon van de ene op de andere week ineens wel een half uur op de loopband.
Bij gewoon lopen merk je er niks van, ik loop op mijn werk iedere dag een kilometer of 10 maar daar heb ik nooit last van gehad, het was alleen met hardlopen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, bij goede sportzaken kan je laten testen of je goed loopt, en/of welke aanpassingen nodig zijn.
 
Back
Naar boven