AndroidHealthClinic

Zwaar Schema!

Bezoekers in dit topic

Sjonnies

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
7 sep 2003
Berichten
203
Waardering
1
Dit schema wil ik de komende 2 maanden gaan hanteren:

Dag1
Borst Peckdeck 4sets 15-10-8-6
Borst Bench-press 3sets 12-10-8
Borst Incline Bench-press 3sets 12-10-8
Borst Decline Bench-press 3sets 12-10-8
Borst Bent-Arm Dumbbell Pullover 3sets 12-10-8
Borst Decline Dumbbell Flyes 3sets 12-10-8
Bi-ceps Preacher-curls 3sets 21-21-21
Bi-ceps Front-pulldown 3sets 12-10-8
Bi-ceps Barbell curl 3 sets12-10-8
Bi-ceps Hammer curl 3sets 12-10-8

----------------------------------------------------------------------
Dag2
Rug Lat Pulldown (wijde greep, tot borst) 4sets 15-10-8-6
Rug Straight arm pulldown 3sets 12-10-8
Rug Dumbbell Shrug 3sets 12-10-8
Rug Bent Over Barbell Row 3sets 12-10-8
Rug Seated Cable Rows 3sets 20-15-10
Tri-ceps Bench Dips 40/70 kg. 3 10-8-6 of failure
Tri-ceps Close-Grip Bench Press 3sets 10-10-8
Tri-ceps Decline Barbell Triceps Extension 3sets 12-12-12
Tri-ceps Cable rope over head Triceps Extension 3sets 12-12-12

----------------------------------------------------------------------
Dag 3
Quadriceps Barbell Full Squat 4sets 15-10-8-6
Quadriceps Dumbbell Lunges 3sets 12-10-8
Quadriceps Barbell Hack Squat 3sets 8-8-8
Hamstrings Seated Leg Curl 3sets 12-10-8
Calves Barbell Seated Calf Raise 3sets 20-15-10
Schouders Front Dumbbell Raise. 3sets 8-8-8
Schouders Front Incline Dumbbell Raise 3sets 10-10-8
Schouders Dumbbell Lateral Raise 3sets 12-12-12
Schouders Cuban Press 3sets 12-12-12
 
teveel setjes bij armen en borst, en bij schouders ook. en waar is de deadlift?
 
Hoe lang ben je daar wel niet mee bezig?

Als het meer dan een uur is, ben je fout bezig geweest vertellen ze hier altijd..

Als je toch per sé veel sets wilt doen, dan beter de basisoefeningen.
Zoals: squats, dead lifts, bankdrukken en chinnen/optrekken.

Espi
 
Vinny zei:
teveel setjes bij armen en borst, en bij schouders ook. en waar is de deadlift?
Precies wat ik wilde zeggen.
Als je dit afkan, train je volgens mij niet intensief genoeg.
 
Vinny zei:
teveel setjes bij armen en borst, en bij schouders ook. en waar is de deadlift?

Deadlift kan ik niet door blessures in hamstring zoals al eerder gezegt. Teveel setjes valt wel mee ik heb er wel nog maar een week mee gewerkt.
 
Zwaar schema?

Je kan beter spreken van een onzinnig "meerzalwelbeter" schema spreken.

Vooral borst en armen krijgen veel te veel werk. Over de voorkant schouder zal ik maar niet te veel zeggen, maar ik tel 12 oefeningen die de voorkant in meer of mindere mate belast
 
1. Te veel oefeningen, wat dus leid tot te veel sets.
2. Een te lange training, tegen dat je je laatste oefeningen doet zou je normaal geen energie meer moeten hebben, waardoor de te belasten spiergroep op lange termijn achter blijft.
3. Een zekere vorm van overtraining, Als je dit een paar weken(als het zo lang duurt) doet ben je overtraind en kun je waarschijnlijk de blessures niet meer op één hand tellen.

ben vroeger ook zo geweest, ik wou altijd heel veel doen omdat ik dacht dat het beter was(zoals 3xl al zei). De blessures stapelden zich op en ik moest om goed te zijn na elke training een week rusten. en uiteindelijk was de vooruitgang veel minder dan dat ik een gewoon schema zou gevolgd hebben.

Wat wil je met dit schema eigenlijk bereiken.
3-4 uur trainen??
 
Als je het echt goed doet en elke set diep gaat tot je echt niet meer kan, jezelf flink sloopt dan is na een uur de pap echt wel op... zo niet, dan train je niet intensief genoeg. Hou het bij basisoef. pak die zwaar en ga tot het uiterste.
 
wow gemiddeld bijna 30 setjes per training. Het lijkt mij haast onmogelijk dat je de intensiteit dan in je training kan houden. En al lukt dat je wel, is het toch nog vrij nutteloos. Dump de helft van je setjes zou ik zeggen. Zelf doe ik er max 15 per training
 
Ik ben een uur hooguit anderhalf bezig en over dat meer zal wel beter dat lijkt misschien wel zo maar voor mij lijkt hij goed te werken.
 
In het begin zal het zeker werken, want je lichaam krijgt dan een soort schok. Maar na een tijdje zal het het omgekeerde effect hebben.
 
je raakt overtraind met dit schema!
 
Sjonnies zei:
maar voor mij lijkt hij goed te werken.


Dit snap ik ff niet. Ben je er nu mee bezig? Als het werkt hoelang doe je het dan al en wat is de winst die je ermee gemaakt heb?

Of ga je er nog mee beginnen "Dit schema wil ik de komende 2 maanden gaan hanteren". Als dit laatste het geval is hoe weet je dan of het goed werkt?
 
Ik ben het roerend eens met degenen die het schema te zwaar vinden. Als je dan al zonodig dit schema wil volgen, zou ik de biceps en tricepsoefeningen wisselen, dus triceps na de borst en biceps na de rug.
Nu train je die spiergroep dus 2 dagen achtereen en behoorlijk pittig. Zo zal die spiergroep zich niet voldoende herstellen en werk je je groei juist tegen.
 
gymr@t zei:
Ik ben het roerend eens met degenen die het schema te zwaar vinden. Als je dan al zonodig dit schema wil volgen, zou ik de biceps en tricepsoefeningen wisselen, dus triceps na de borst en biceps na de rug.
Nu train je die spiergroep dus 2 dagen achtereen en behoorlijk pittig. Zo zal die spiergroep zich niet voldoende herstellen en werk je je groei juist tegen.


Je kunt op deze manier je 2de spiergroep nooit op een deftige manier trainen, dus het heeft niet veel zin om ze te wisselen of niet, ze zijn toch al overtraind.
 
Maandag: Borst + Anterior Deltiod
Incline Db press - 3x 12/6
Incline Fly's - 3x 12/6
Incline of Flat Db press - 3x 12/6
Military/shoulder Press - 3/4x 12/6

Dinsdag: Rug + Posterior Deltiod
Deadlift 3x 12/6
Barbell Row 3x 12/6
Cable Row 3x 12/6
Chins 3x 12/6
Front Pulldown 3x 12/6
Reverse peckdeck,Bent over raises of BB row-elbows out - 3x 12/6

Woensdag: Rust

Donderdag: Benen
Squat - 3x 12/6
Leg press - 3x 12/6
Leg curls - 3x 12/6
Standing calf raises 3x 12/6

Vrijdag: Biceps + Triceps + lateral deltiod
Barbell Curl - 3x 12/6
Incline DB Curl - 3x 12/6
Incline Hammer Curl 3x 12/6
Close Grip Benchpress / JM Press / Neutral grip DB Presses - 4x 12/6
Skullcrushers - 4x 12/6
Lateral Raise - 4x 12/8 + 1* Static hold 25-30 secs
Shrugs - 3/4x 12/6
 
3XL zei:
Dit snap ik ff niet. Ben je er nu mee bezig? Als het werkt hoelang doe je het dan al en wat is de winst die je ermee gemaakt heb?

Of ga je er nog mee beginnen "Dit schema wil ik de komende 2 maanden gaan hanteren". Als dit laatste het geval is hoe weet je dan of het goed werkt?

Ik heb het laatste half jaar met dezelfde intensiteit gehanteert alleen had ik toen de spiergroepen anders ingedeelt.
 
Als je het schema zo op het eerste oog bekijkt zonder inhoudelijke factoren bij te sluiten zal het inderdaad duiden op overtraining. Maar ik vind dat sommige te snel grijpen naar het begrip overtraining. Ik denk dat het niet voor iedereen contraproductief zal voortzetten op lange termijn. Vele gaan voor een training met een explosief vermogen en kortere duur, daarin tegen kan (tijdelijke) volume training ook een positief effect hebben op je progressie. Er zijn ook pro's die elke spiervezel van een bepaalde spiergroep aanspreken en tot massieve failure gaan om de boel vervolgens langer te laten herstellen. In het begin zal je zeker merken dat alles wat voller wordt, maar op termijn valt dat nog te betwisten.

Ik las recentelijk in een interview met Greg Valentino (oke, de grootste zak syntol op aarde maar goed :p ) dat voordat hij ging gebruiken 30 setjes voor biceps geen overbodige zaak vond. :eek: Hij is dan wel niet representatief voor wat bodybuilding inhoudt, maar hij had wel 21 inch armen voordat hij met die troep begon.
 
En hij is nog eigenwijs ook.........................
 
Back
Naar boven