MuscleMeat

zwaar werk+Actief fitness.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

s1ckness

Novice
Lid geworden
8 dec 2012
Berichten
29
Waardering
0
Hey !

Kleine inleiding : > ben sinds 2 jaar zelfstandige bakker

En heb werk dagen van ongveer 4u smorgens tot 5-6 Savonds
Weekends van 24H tot 13.00 H ongeveer

Ik fitness nu al actief een jaar( 3-4keer de week ) maar het probleem is
dat ik vaak oververmoeid ben als je rekend dat ik na mijn werk al de papieren moet in orde brengen en pas rond 8h savonds naar de gymm kan trekken
en smorgends er weer snel uit !
Gebruik ook intensief mijn armen de hele dag door , wat dus na een jaar zijn eerste blessure heeft opgebracht heb momenteel een geknelde zenuw in mijn elleboog wat ontzettend veel pijn doet tijdens het werken..

ik had niet bepaald een schema , maar deed wel alle spiergroepen op verschillende dagen ... Wel dat zou ik dus vervangen of proberen tevervangen door een goed ''algemeen" schema en ik vroeg me af of sommige mensen hier mij een beetje verstaan

Want ik kan niet elke dag trainen soms komen er dingen tussen waarje als zelfstandige totaal geen rekening kunt houden of verwachten...
ik begrijp dat mijn beroep niet simpel is om tecombineren vermits weinig slaap (wat enorm belangrijk is voor spiergroei)

Anyways... Ik denk wel dat jullie mijn situatie ongeveer begrijpen en naar waar ik naar toe wil, zijn er mensen met tips of ervaring?
Of een schema dat een beetje '' buigbaar" is

Greetz !
 
Misschien een split dat je je armen vrijdags traint, zodat ze in het weekend kunnen herstellen. Maar vooral in een gevalletje zwaar werk-bb moet je echt zorgen dat je genoeg eet (eigenlijk altijd maar you get the point)
 
geen ervaring mee.
maar zorg dat je genoeg eet, wanneer je intensief bezig bent de hele dag lijkt me dat moeilijk (misschien 2x eiwitshake met havermout tussendoor?)

zou in jou geval 3x per week trainen en zou geen split doen maar fullbody of UB/LB pakken.
denk dat je stuk minder zal groeien bij een split bij intensief werk.
 
ik trainde men armen meestal dinsdags ( mijn vrije dag )

Ging meestal Ma/Di/Donderdag en soms na het werk zaterdags maar dat is na 12h werken soms ellendig.. Het gaat altijd perfect maar moet het soms bekopen de dag erna

En weet ook niet goed wanneer ophouden maar ja mss werkt dat wel als ik armen donderdag doen ipv begin van de week :o

---------- Post toegevoegd Sat 8 Dec 2012 om 14:18 ----------

geen ervaring mee.
maar zorg dat je genoeg eet, wanneer je intensief bezig bent de hele dag lijkt me dat moeilijk (misschien 2x eiwitshake met havermout tussendoor?)

zou in jou geval 3x per week trainen en zou geen split doen maar fullbody of UB/LB pakken.
denk dat je stuk minder zal groeien bij een split bij intensief werk.

neem smorgens een shake smiddags en na training omdat ik bijna niet kan eten zoals kip/Rijst is enorm moeilijk om dat tijdens mijn werk tegebruiken
Het enigste wat om handen is,is ongezond haha :-) veel fruit eet ik wel
Maarja dat zet hem ook om in suikers maar de vitaminen voor energie heb ik dan weer wel!
 
Als ik het goed begrijp is buiten je vermoeidheid ook de tijd ervoor hebben of op vaste tijdstippen trainen moeilijker.

Daarom zou ik een FB training schema hanteren waardoor je ook makelijker minder kunt gaan en zelf eventueel een FB schema van rippetoe, daar heb je geen isolatie arm oefeningen bij, wat voor jou ook weer kan baten.

natuurlijk is dit wel een sport waar je je eigen lichaam moet leren kennen. Maar deze tips geef ik je al mee. Natuurlijk speelt voeding hier ook zijn rol bij;)
 
Ik zou ook FB gaan doen, dan is niet heel je planning in de war als je een avond niet gaat... en zorgen dat je genoeg binnenkrijgt!
 
Ok. Ten eerste: 3 maal per week, Full body, niet te hoog in reps ( max 12, liever). Als je goed traint moet je je armen nog prima kunnen gebruiken ( trainen en werken= verschillende energiesystemen/spiervezels).

Verder kun je in ieder geval 1 training naar het weekend doen. Je zou een homegym kunnen aanschaffen om tijd te besparen of....

Je kijkt kritisch naar de uren die je maakt en kijkt waar je tegen lage kosten hulp in kan schakelen. Bedenk namelijk: Je hebt gewoon voldoende slaap nodig om effectief te trainen, maar ook om psychisch sterk in je schoenen te staan.

Succes met trainen en je bedrijf!
 
thanks for de replys dus fb , nu nog een aanpassend schema zoeken rippetoe , nog andere aanraders?:-)
 
Ik wens je veel succes met deze combinatie, dat vraagt echt veel doorzettingsvermogen !

Zelf ben ik ook 7 jaar zelfstandige geweest met een glastuinbouwbedrijf, dus 24/7 paraat voor storingen en al het papierwerk wat je ook beschrijft.

Wat mij toen de das omdeed is dat door de vermoeidheid m`n stats achteruit gingen en de motivatie naar nul zakte. Later begreep ik dat ik gewoon had moeten doen wat ik kon en niet kijken naar de kg`s.

Echte tips heb ik niet voor je maar laat je niet uit het veld slaan door mindere resultaten of de klappen die je soms als zelfstandige kan krijgen.

En thuis trainen is zeker wel een optie, maar dan wel de telefoon uitzetten en batterij uit de deurbel...

Succes
 
Ik wens je veel succes met deze combinatie, dat vraagt echt veel doorzettingsvermogen !

Zelf ben ik ook 7 jaar zelfstandige geweest met een glastuinbouwbedrijf, dus 24/7 paraat voor storingen en al het papierwerk wat je ook beschrijft.

Wat mij toen de das omdeed is dat door de vermoeidheid m`n stats achteruit gingen en de motivatie naar nul zakte. Later begreep ik dat ik gewoon had moeten doen wat ik kon en niet kijken naar de kg`s.

Echte tips heb ik niet voor je maar laat je niet uit het veld slaan door mindere resultaten of de klappen die je soms als zelfstandige kan krijgen.

En thuis trainen is zeker wel een optie, maar dan wel de telefoon uitzetten en batterij uit de deurbel...

Succes



hehe idd, het is niet simpel kdoe ook gewoon mijn best op mijn eten lukt practisch niet zal wel veel tevettig/gesuikerd eten ook door beroep tis maar tepakken en alsje hard fitnessed/Werkt heb je honger als een beest :D!
Maar eet wel zoveel mogelijk eiwitten///
Thuis trainen kan ik al een beetje heb me onlangs bench en wat halters gaan halen...

Probeer vooral veel teslapen wanneer ik kan normaal slaap ik tussen de 4-6 uur probeer dit naar 8uur per dag temaken maar dan moet ik 100% thuis fitnessen mss toch wel eens tijd om teinvesteren in homegym !
 
Jezus ik dacht dat ik het al druk had :') Respect dat je toch doorgaat met BB, maar bedenk wel dat je dit niet heel lang vol gaat houden als je maar 4-6 uur per nacht slaapt en je niet genoeg kan eten tussendoor. Vroeg op laat raak je een keer overtraind/overspannen en dat gaat zowel je bakkerij als je BB carriere niet ten goede komen (Overspannen kan zo een paar maanden duren). Denk idd dat zelf het een en ander voor thuis kan aanschaffen zodat je thuis kan trainen. Dan kan je evt ook vaker maar minder intens trainen (Minder spiergroepen per dag) zodat je sneller hersteld.

Succes er mee!
 
Jezus ik dacht dat ik het al druk had :') Respect dat je toch doorgaat met BB, maar bedenk wel dat je dit niet heel lang vol gaat houden als je maar 4-6 uur per nacht slaapt en je niet genoeg kan eten tussendoor. Vroeg op laat raak je een keer overtraind/overspannen en dat gaat zowel je bakkerij als je BB carriere niet ten goede komen (Overspannen kan zo een paar maanden duren). Denk idd dat zelf het een en ander voor thuis kan aanschaffen zodat je thuis kan trainen. Dan kan je evt ook vaker maar minder intens trainen (Minder spiergroepen per dag) zodat je sneller hersteld.

Succes er mee!


Wel ik denk dat ik een beetje burn out heb momenteel kerstdagen komen er aan en alles doet gelijk zeer, achja het is een goede uitlaatklep hoor alle stress er even af ! en na de training ben ik altijd ''wakerder" dus het geeft op een gegeven moment wel energie in de plaats
Bezig om 6-8 uur teslapen op zijn minste moet wel lukken !
 
inderdaad respect dat je dit kunt combineren.. heb in de vakantie een tijdje fysiek redelijk zwaar werk gedaan, ook lange werkdagen met dan nog s'avonds een training erbij en het sloopte me.. vooral omdat je zo weinig kunt slapen.
 
inderdaad respect dat je dit kunt combineren.. heb in de vakantie een tijdje fysiek redelijk zwaar werk gedaan, ook lange werkdagen met dan nog s'avonds een training erbij en het sloopte me.. vooral omdat je zo weinig kunt slapen.


Wel ik denk wel dat het een gewoonte is hoor ik heb het altijd al zo gedaan en ben ook in deze omstandigheden begonnen ik denk alleen dat de ''groei'' totaal niet optimaal kan zijn:( maar ben aan het overwegen om ook kleine thuis gym als ik fitness niet haal ik nog altijd iets kan doen !=)
 
Back
Naar boven