AndroidHealthClinic

Zwaartekrachtdeken / gravity blanket

Bezoekers in dit topic

Ik heb er al 2 jaar eentje liggen, maar zit nog in de verpakking. Begin al te zweten als ik ernaar kijk.
Een goede gravity deken zweet niet. Neemt jouw lichaamstemperatuur aan.
Blijft een kwestie van proberen.
 
Mijn vrouw gebruikt dat thuis, als ik thuis kom van de nachtshift gebruik ik het en het is een wereld van verschil, val vrijwel onmiddellijk in slaap en heb de indruk dat ik er ook stukken minder van rond ligt te draaien in mijn slaap. Qua warmte maakt het geen verschil met of zonder.
 
Zou je 't enigsinds kunnen nabootsen om te testen of 't werkt? Bijv door zwaardere kleden bovenop/in je deken te leggen?

Ik word vooral naar als ik druk op m'n borst voel dus vraag me af of dit echt mij zou helpen.
 
Dat kan je proberen maar dan moet je (denk ik) wel rekening houden met dat je warm gaat krijgen. Met zo een echt deken moet je rekening houden met je gewicht, mijn vrouw haar is 7kg maar ik zou eentje van 12kilo moeten hebben.
 
Heb net nog even gekeken en meeste verkopers geven een termijn waarin je kan proefslapen. Op zich wel de moeite om te checken.

En voor een tweepersoonsbed zou je dan idealiter twee losse moeten nemen anders krijg je hetzelfde als jij?
 
Tja ik denk in principe wel maar ik moet zeggen dat ik die 7kg al ruim voldoende vind voor mij, er nog 5kg zie ik eerlijk gezegd niet zitten. Als je zegt dat je niet goed druk op je borst kan verdragen zou ik ook iets lager gaan dan het aangeraden gewicht voor jou.
 
Om het juiste gewicht te berekenen, ga je uit van 10% van het lichaamsgewicht van de gebruiker. Dit betekent dat een volwassene van 80 kg, een verzwaringsdeken van 8 kg of meer nodig heeft.
 
Heb net nog even gekeken en meeste verkopers geven een termijn waarin je kan proefslapen. Op zich wel de moeite om te checken.

En voor een tweepersoonsbed zou je dan idealiter twee losse moeten nemen anders krijg je hetzelfde als jij?
Mijn ervaring is, dat je sowieso al beter slaapt als je beiden je eigen matras en dekbed hebt
 
Zou je 't enigsinds kunnen nabootsen om te testen of 't werkt? Bijv door zwaardere kleden bovenop/in je deken te leggen?

Ik word vooral naar als ik druk op m'n borst voel dus vraag me af of dit echt mij zou helpen.
Ik ben ontzettend claustrofobisch, met name op mijn benen. Het idee dat ik ze niet vrij kan bewegen is genoeg om in paniek te raken. Maar mijn vriend heeft een verzwaringsdeken en ik vind het heerlijk slapen!
Zou het dus zeker proberen.
 
Back
Naar boven