Fitness Seller

zwak/trillerig na paar uur niet eten (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

kaluro

Trust the process.
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
17 jun 2007
Berichten
5.380
Waardering
1.891
Lengte
1m92
Massa
98kg
Vetpercentage
12%
Beste DBB'ers

Een vraag:

---
0730
100g havermout
500ml volle melk
30g whey protein

1000
120 á 150 g rijst (ongekookt gewogen)
200g kip
groente
35g nootjes

1230
8 boterhammen met willekeurig beleg
500ml kwark(magere franse)

1500
400g aardappelen
200g vis oid
groente
wat nootjes, tenzij het vette vis is
---------

Dit is een standaard dag voor me van 0730 tot 1500 zeg maar. De rest laat ik achterwege omdat het niet interessant is.

Nu is het zo dat als ik bijvoorbeeld al mijn maaltijden netjes gehad heb maar mijn maaltijd van 1500 niet haal en het dus uitloopt tot bijvoorbeeld 1700, ik rond die tijd helemaal trillerig ben en zwakjes en moeite heb met te concentreren.

Dus dan zit ik maar van 1230 tot 1700 zonder eten en heb toch zat voedingsstoffen tot me genomen zou je zeggen..

Tenzij ik echt elke 3 uur eet, wordt ik gewoon zwakjes/trillerig.

Iemand een idee waar dit ligt of ervaringen ermee?

EDIT: Ik drink ook netjes 8 á 12 glazen water per dag; 2 á 4 koppen koffie en gemiddeld een litertje melk.
 
Heb hetzelfde, moet wel elke 2a3 uur eten, anders is m'n concentatievermogen echt nul. Inderdaad trillen, weinig evenwicht, gewoon zwak.

Maakt waarschijnlijk ook weinig uit of die maaltijd om 12:00 groot is?
Dat is bij mij het geval, dus splits die meestal maar in tweeën, zodat ik s'middags nergens last van heb. Of je eet die nootjes gedurende de dag.

Schijnt iets met je insuline te maken te hebben. Probeer maar eens een maaltijd met veel suiker te eten om 12:00, dan stort je om 15:00 helemaal in.

Maar ik wacht nog even af, of er reacties komen van mensen die er meer verstand van hebben ;)
 
+1 als het echt erg is, zou je eens kunnen testen op diabetis.
 
Nee maakt niet uit of die maaltijd om 12:00 nou 4 of 15 boterhammen zijn. Tot ca. 1500 á 1530 gaat het goed maar daarna gaat het berg afwaards

Overigens is het zilvervliesrijst(AH Merk) en bruin brood dat ik consumeer.. dus geen witte rijst of wit brood of iets dergelijks.
 
Ik denk dat het gewoon er mee te maken heeft, dat je op gezette tijden eet en ook behoorlijk veel (qua voedingswaarden e.d.). Als je dan een maaltijd overslaat heeft je lichaam hier gewoon behoefte aan en dan merk je dat door die trillingen enzo. Ik heb het zelf ook dat ik begin te trillen als ik 3+ uur niet gegeten heb. Daarnaast heb ik het gevoel alsof me knieën elk moment kunnen knikken van ellende. Niet bepaald fijn, maar het went wel en het is wel een duidelijk signaal ;)

Ik ken iemand die helemaal begint te shaken als hij ze pis inhoudt, terwijl de druk niet eens hoog is. Het lijkt me dus niet iets om heel erg zorgen over te maken.
 
Ik denk dat het gewoon er mee te maken heeft, dat je op gezette tijden eet en ook behoorlijk veel (qua voedingswaarden e.d.). Als je dan een maaltijd overslaat heeft je lichaam hier gewoon behoefte aan en dan merk je dat door die trillingen enzo. Ik heb het zelf ook dat ik begin te trillen als ik 3+ uur niet gegeten heb. Daarnaast heb ik het gevoel alsof me knieën elk moment kunnen knikken van ellende. Niet bepaald fijn, maar het went wel en het is wel een duidelijk signaal ;)

Ik ken iemand die helemaal begint te shaken als hij ze pis inhoudt, terwijl de druk niet eens hoog is. Het lijkt me dus niet iets om heel erg zorgen over te maken.

Ja ik zit rond de 4500kcal per dag, gewenning zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Toen ik net begon met sporten en veel eten had ik er nooit last van, het is iets van het afgelopen jaar ofzo.

Maar dit klinkt wel logisch inderdaad!

+1 karma :D
 
Ik durf het iig niet met zekerheid te zeggen, maar ik merk bijvoorbeeld wel dat ik veel sneller trillerig en zenuwachtig word wanneer ik de dag ervoor getraint hebt en slecht eet. Ik hou me er dan maar aan vast dat het lichaam brandstof nodig heeft, dus eten.
 
heb dat ook vaak, bij mij gaat het over als ik wat vetten eet .
 
ik ken het gevoel dat je ervaarten heb eens medische info hierover gevraagd.
Als je op gezette tijden gaat eten ga je een regelmaat in verbranding hebben en ga je dus na één maaltijd overslaan of zelfs het uitstellen naar een later uur last krijgen omdat er niets te verbranden is. Voor mij hielp om echt om de twee uur te eten. Zelfde hoeveelheden maar verdeeld om de twee uur. :) all 4 the couse!
 
Best wel zielig als je al niet meer kunt functioneren als je 2 uur niet gegeten hebt.....
 
Waarom 'zielig'?
 
Had precies hetzelfde toen ik om de 2-3 uur at.

Nu eet soms wel 18-20 uur aan een stuk niet.... en het is weg! Ik heb de hele dag energie en zet trainingen neer als nooit tevoren. (ik train dus na ong 15-18 uur niks gegeten te hebben) Daarna laad ik me vol.



Juist die vele kleinere maaltijden op een dag kunnen juist zorgen voor die schommelingen in je bloedsuiker = slap.zwak.trillen. Dat was dus bij mij het geval.

Theorethisch gezien zou dus 6-8x eten op 18 uur tjd een stabielere bloedsuiker geven i.p.v 2 of 3x eten op 6 uur tijd.... helaas gaat theorie niet altijd op... en is veel ''bodybuilding science'' achterhaald en wordt gecategoriseerd als ''broscience''

www.leangains.com
 
Had precies hetzelfde toen ik om de 2-3 uur at.

Nu eet soms wel 18-20 uur aan een stuk niet.... en het is weg! Ik heb de hele dag energie en zet trainingen neer als nooit tevoren. (ik train dus na ong 15-18 uur niks gegeten te hebben) Daarna laad ik me vol.



Juist die vele kleinere maaltijden op een dag kunnen juist zorgen voor die schommelingen in je bloedsuiker = slap.zwak.trillen. Dat was dus bij mij het geval.

Theorethisch gezien zou dus 6-8x eten op 18 uur tjd een stabielere bloedsuiker geven i.p.v 2 of 3x eten op 6 uur tijd.... helaas gaat theorie niet altijd op... en is veel ''bodybuilding science'' achterhaald en wordt gecategoriseerd als ''broscience''

www.leangains.com

Ik denk niet dat ik in 3 maaltijden 4500+ kcal weg krijg.. Het lijkt me ook allerminst prettig :D.
 
Theorethisch gezien zou dus 6-8x eten op 18 uur tjd een stabielere bloedsuiker geven i.p.v 2 of 3x eten op 6 uur tijd.... helaas gaat theorie niet altijd op... en is veel ''bodybuilding science'' achterhaald en wordt gecategoriseerd als ''broscience''

www.leangains.com

Wanneer ik 2x eet op 6 uur tijd, eet ik dus 6x op 18 uur tijd. En wanneer ik 8x eet op 18 uur tijd, eet ik net geen 3x op 6 uur tijd. Klopt dus niet wat je zegt, want je rekt alleen de tijd uit en niet de frequentie van je maaltijden. Of zie ik het nu verkeerd?
 
Waarom 'zielig'?

Waarom het medelijden opwekt ? Echt, snap je niet dat het een probleem is dat iemand die 2 uur niet gegeten heeft een zielig hoopje mens wordt die niet meer kan functioneren totdat hij zijn volgende maaltijd gehad heeft (klinkt verdomd veel als een verslaafde trouwens).
 
Ik neem aan dat elk levend wezen verslaafd is aan eten :D

Maar ik zie niet in waarom het meelijwekkend is als je wat eerder dan een ander last van honger hebt. IF uitgezonderd eet elk mens wel geregeld en krijgt honger als dat niet gebeurd.
 
Waarom het medelijden opwekt ? Echt, snap je niet dat het een probleem is dat iemand die 2 uur niet gegeten heeft een zielig hoopje mens wordt die niet meer kan functioneren totdat hij zijn volgende maaltijd gehad heeft (klinkt verdomd veel als een verslaafde trouwens).

Meer 3.5 dan 2uur en niet meer kunnen functioneren is een groot woord. Functioneren met bijverschijnselen zullen we het maar noemen.

De verschijnselen zijn niet zó extreem dat ik helemaal niks meer kan, maar prettig is anders. ;)
 
Ik heb hetzelfde 'probleem', ben zelf wel eens bijna flauwgevallen als ik langer dan 3 of 4 uur niks had gegeten.
Wat voor mij altijd werkt (mocht ik écht niet in staat zijn gewoon een fatsoenlijke maaltijd binnen te krijgen) is een dextro'tje nemen.
Zou mezelf eigenlijk op diabetes moeten laten testen..
 
Wow... Dit klinkt serieus als een zooitje aanstellerij.

En wat is dit nou weer "Tot ca. 1500 á 1530 gaat het goed maar daarna gaat het berg afwaards". Marge van 30kcals, geloof je het zelf lol.


Sorry hoor, maar dit moest even gezegd worden. Tis gewoon een kwestie van gewenning.
 
Back
Naar boven