AndroidHealthClinic

Zwakke deadlift vergeleken met de rest (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Foxyice

Cool Novice
Lid geworden
6 aug 2019
Berichten
220
Waardering
139
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Hey allen,

In mijn log merk ik dat mijn deadlift erg zwak is vergeleken met mijn andere lifts.
Momenteel doe ik stronglifts 5x5 en dit zijn mijn hoogste succesvolle lifts op dit moment:
Squat 85kg
Bench press 67,5kg
Pendlay row 67,5kg
Overhead press 40kg
Deadlift 75kg

Mijn enkel stabiliteit is wat minder en mijn heup flexibiliteit ook, dit merk ik ook terug in mijn squats.
Verder heb ik anterior pelvic tilt, door zwakke glutes en buikspieren.
Deadlifts en squats zijn juist goed voor je glutes, toch?
Zouden jullie aanraden om assistance oefeningen voor deadlift te doen of gewoon op deze voet doorgaan?
 
Squats en deads zijn inderdaad goed voor glutes, en buikspieren, rug recht houden, benen, etc. Dezelfde spieren in een gunstigere positie waardoor je altijd zou verwachten meer te kunnen deadliften dan squatten. Of je moet echt zeer geringe half squats doen.

Ik denk niet dat assistance dat verhelpt. Wellicht vervangen met een rdl/top-down variant, maar dat kun je net zo fout doen als het niet alleen aan de startpositie ligt.

Denk dat er iets niet lekker gaat met de uitvoering en de problemen die je noemt. Moet denk ik gezien worden om wat over te kunnen zeggen.

Filmpje?
 
Hoe lang train je al?
Voer je alle bovengenoemde oefeningen uit met full range of motion?
Bedoel je met succescolle lifts 5RM of 1RM?
 
Zwakke DL vergeleken met squat is bijna altijd glutes/hips toch (buiten rare afmetingen en grip)?
 
Zwakke DL vergeleken met squat is bijna altijd glutes/hips toch (buiten rare afmetingen en grip)?
Daarom vraag ik ook naar de ROM. Als je quarter squats doet, wordt het al logischer dat je squat hoger is dan je deadlift.
 
Daarom vraag ik ook naar de ROM. Als je quarter squats doet, wordt het al logischer dat je squat hoger is dan je deadlift.

Ja dat zou ook kunnen.

@OP: Kun je een filmpje posten van je squat en je deadlift? Allebei van de zijkant.
 
gewoon oefenen en filmpjes kijken van technieken. ez pz
 
Ja dat zou ook kunnen.

@OP: Kun je een filmpje posten van je squat en je deadlift? Allebei van de zijkant.

Ga ik doen, ik ga morgen proberen om even filmpjes te maken van de zijkant van de squat en vrijdag van de deadlift.

Hoe lang train je al?
Voer je alle bovengenoemde oefeningen uit met full range of motion?
Bedoel je met succescolle lifts 5RM of 1RM?

Ik train ongeveer 2 jaar maar heb altijd een hekel gehad aan squats en deadlifts omdat ik balans issues heb door mijn enkel etc.

Ik voer ze met volledige rom uit en zal hier deze week wat filmpjes van posten. Alle succesvolle lifts hierboven zijn 5x5 behalve deadlift, die is 1x5.

Squats en deads zijn inderdaad goed voor glutes, en buikspieren, rug recht houden, benen, etc. Dezelfde spieren in een gunstigere positie waardoor je altijd zou verwachten meer te kunnen deadliften dan squatten. Of je moet echt zeer geringe half squats doen.

Ik denk niet dat assistance dat verhelpt. Wellicht vervangen met een rdl/top-down variant, maar dat kun je net zo fout doen als het niet alleen aan de startpositie ligt.

Denk dat er iets niet lekker gaat met de uitvoering en de problemen die je noemt. Moet denk ik gezien worden om wat over te kunnen zeggen.

Filmpje?

Ik denk haast ook dat hier iets foutgaat, ik zal deze week eens wat filmpjes hierop gooien.
 
Waar gaat het mis bij de DL? Is het gewicht daadwerkelijk te zwaar of is het meer de grip?
Heb zelf namelijk last gehad van de grip maar dit heb ik opgelost door mijn werkset met mixed grip te doen en de opwarmsets bovenhands. Merk dat mijn grip nu meer 'meegroeit' met de progressie in gewicht.
 
Waar gaat het mis bij de DL? Is het gewicht daadwerkelijk te zwaar of is het meer de grip?
Heb zelf namelijk last gehad van de grip maar dit heb ik opgelost door mijn werkset met mixed grip te doen en de opwarmsets bovenhands. Merk dat mijn grip nu meer 'meegroeit' met de progressie in gewicht.

Grip is het probleem niet, mijn grip strength is best goed. Heb zelf van die grijpers voor grip strength en heb weinig last van onderarm etc
 
Zullen we een betting pool starten?

Mijn geld is op ruk set-up met de bar niet over middenvoet maar 10m ver weg.
 
Zullen we een betting pool starten?

Mijn geld is op ruk set-up met de bar niet over middenvoet maar 10m ver weg.

Die doe ik ook gedeeltelijk, maar dan op een andere dag onder de naam pendlay rows :p
 
Back
Naar boven