AndroidHealthClinic

Zwakke Gewrichten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RendezVous

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
30 apr 2003
Berichten
458
Waardering
2
Volgens mij heb ik last van zwakke gewrichten. Want bij been oefeningen heb ik al snel last van mijn knie (bij legpress, legcurl, squat enz.) En bij borstoefeningen van mijn pols (benchpress) of mijn schouders (schuine press). Vanmiddag voelde ik bij het squatten zelfs mijn enkels telkens knakken en bij buikspieroefeningen begonnen mijn heupen pijn te doen.

Soms doet het pijn en soms voelt het alleen verkeerd aan. Maar het is volgens mij niet de bedoeling en ik ben bang dat het snel tot blessures kan leiden. :scared:

Wat kan ik doen om het te verminderen?? ???
 
Ben pas 17 vriend :P hoop niet dat het zooo erg is... :(
 
He dude,

Dus je denkt dat je zwakke gewrichten hebt. Als je dat vermoed dan zal ik maar naar de doctor gaan. Het kan zijn dat je een ontsteking hebt of erger nog reuma.
Wat ook helpt is lijnzaadolie. Dat maakt de gewrichten soepeler, zoniet probeer eens gultamine.

ga niet door sukkelen met pijn want je lichaam geeft aan dat het niet goed zit. En het wordt alleen maar erger.

succes er mee

jopie
 
Originally posted by Man-Mountain
je wordt oud jong
Spreekt elkaar tegen he, oud jong :D

maarja ff ontopic, misschien doe je de oefeningen verkeerd?
Misschien squat je teveel vanuit je knie, je moet echt vanuit je hak squatten..
Heb je ook in het dagelijks leven er last van?
 
Jup en wie zegt dat de uitvoering van je oefeningen goed is. Verder kan het juist zijn doordat je zo jong bent dat bepaalde gewrichten en botten nog aan het ontwikkelen zijn waardoor belasting soms pijnlijk kan zijn.

Probeer niets te forceren , neem die supplementen en ga een slangs bij de dokter.
 
/woeps/..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er zelf ook aan gedacht dat ik de oefeningen niet goed uitvoerde, maar dat is het (helaas) niet.
Dit weet ik omdat ik het ook heb bij bv. de legcurl, of de legpress die imho toch niet echt zo vreselijk verkeerd gedaan kunnen worden.
Het feit dat ik er in het dagelijks leven zeer af en toe last van heb (knieen als ik echt heel lang loop ofzo) zegt mij dat het niet mijn oefeningen alleen zijn.

Ik had het wel eens zijdelings met mijn (oude) huisarts besproken, maar hij zei toen vrij lakoniek dat het bij weinig mensen echt soepel ging en dat ik gewoon wat rustiger aan moest doen met fitness.

Ik vroeg me af of het kan komen doordat ik niet goed genoeg opwarm. Voor zover ik weet zorgt opwarmen ervoor dat je gewrichten extra vocht aanmaakt (oid) waardoor je soepeler beweegt. Ik doe normaal gesproken 10 Minuten Crosstrainen voor ik begin met trainen. Ik zal maandag eens proberen om 20 minuten te crosstrainen (saai :( )en zal wel kijken of het helpt.

Mocht dat niet helpen zal ik de supplementen hiergenoemt proberen en eens praten met mijn nieuwe huisarts..

Hartelijk bedankt iig :)
 
Ikzelf heb soortgelijk ietys aan mijn rechterknie (na een operatie) ik gebruik nu een steunkousje voor mijn knie van hansa plats. Dat doet wonderen ! misschien is dat de oplossing voor jouw .... en combinatie van intapen en de juiste oefeningen uit zoeken (ik moet bijvoorbeeld echt niet gaan hardlopen).
 
Een uitkomst voor mensen die last hebben van ochtendstijfheid. MARIANDL® gelatinaat wordt in de volksmond ook wel gewrichtssmeer genoemd, omdat het de gewrichten smeert waardoor de beweeglijkheid behouden blijft. Het middel heeft al bij duizenden mensen met gewrichtsklachten zijn waarde bewezen. MARIANDL® gelatinaat is een unieke samenstelling van gehydrolyseerde aminozuurketens aangevuld met calcium, magnesium en zink.

Verpakking:

MARIANDL® gelatinaat voordeelpak bevat 500 gram gelatinehydrolysaat.

Artikelnummer : 3100
Verpakkingsinhoud : 500 gram voordeelpak
Adviesconsumentenprijs : Hfl. 48,75

[Link niet meer beschikbaar] (weet niet of het mag haal anders maar weer weg maar werkt echt!)

[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven