AndroidHealthClinic

zwakke linkerkant (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

zero86

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 sep 2006
Berichten
19
Waardering
0
Beste mensen, ik zit met een probleempje.. mijn linkerkant is zwakker dan mijn rechter, vooral bij armen en benen zie je echt verschil, mijn linkerarm is echt veel dunner dan de rechter(vooral triceps, biceps ook wel maar triceps is echt nul) en bij mijn benen (vooral kuiten) idemdito. Sommigen zeggen dat het wel bijtrekt, maar ik train al bijna 2 jaar en het lijkt alsof het verschil alleen maar groter wordt. Wat kan ik hieraan doen, of trekt het wel bij? kan het helpen als je echt alleen maar dumbbells pakt, bijvoorbeeld dumbbell drukken ipv bankdrukken? Ik hoop dat iemand er een antwoord op weet, alvast bedankt!
 
heb je al eens geprobeerd linkerkant wat zwaarder te trainen - op hetzelfde peil te brengen - dus bijv met biceps concentration curls te doen en dan links zwaarder te trainen. rechts even laten voor wat het is.
dat lijkt mij de enigste manier om het weer gelijk te trekken.
 
volgens mij heb iedereen wel een zwake kant
 
volgens mij heb iedereen wel een zwake kant

nee hoor dat hoeft niet. ik ben aan allebij de kanten even sterk en heb precies dezelfde omvang van armen enzo. helpt ook als je coördinatie ontwikkeld in de hand die normaal minder gecordineert is, zodat je die in het dagelijks leven ook evenveel gaat gebruiken. ik denk dat je idd meer dumbbell oefeningen moet gaan doen.
 
thnx voor reacties
 
Ik had dit probleem ook met biceps toen ik pas trainde.
Als je je oefeningen doet met dumbbells kan je eerst je oefening doen met je slechte kant, je telt dan hoeveel herhalingen en dan doe je er met je goede kant juist evenveel. Dan zal je waarschijnlijk je goede kant wel minder hard trainen, maar zo is het bij mij wel gelukt.

Veel geluk
 
Ik had dit probleem ook met biceps toen ik pas trainde.
Als je je oefeningen doet met dumbbells kan je eerst je oefening doen met je slechte kant, je telt dan hoeveel herhalingen en dan doe je er met je goede kant juist evenveel. Dan zal je waarschijnlijk je goede kant wel minder hard trainen, maar zo is het bij mij wel gelukt.

Veel geluk

Ik doe ook altijd eerst mijn links, als ik niet zwaarder kan met links doe ik dat ook niet met rechts..

Met losse dumbbells zou dan ook beter zijn dan met een barbell bijvoorbeeld?
 
Ik doe ook altijd eerst mijn links, als ik niet zwaarder kan met links doe ik dat ook niet met rechts..

Met losse dumbbells zou dan ook beter zijn dan met een barbell bijvoorbeeld?

Yup, met de barbell heb je snel de neiging om met je andere arm bij te trekken, wat in het nadeel is van je zwakke kant.
 
Oke thnx, ga ik eens proberen om zoveel mogelijk dumbbells te pakken:cool:
 
Ben linkshandig. Ik heb een sterkere linkerarm (schrijf links)
Ben rechtsbenig. Mijn rechterbeen is sterker (schiet bal bijvoorbeeld ook met rechts).

Maar mijn linkerhand en rechterbeen lijken bij losse dumbbelloefeningen en beenoefeningen eerder op te geven ??? :mad:
 
Ben linkshandig. Ik heb een sterkere linkerarm (schrijf links)
Ben rechtsbenig. Mijn rechterbeen is sterker (schiet bal bijvoorbeeld ook met rechts).

Maar mijn linkerhand en rechterbeen lijken bij losse dumbbelloefeningen en beenoefeningen eerder op te geven ??? :mad:

Ik ben rechtshandig, en toch pak ik meer met links dan rechts. Verklaar me dat maar eens?
 
Ben linkshandig. Ik heb een sterkere linkerarm (schrijf links)
Ben rechtsbenig. Mijn rechterbeen is sterker (schiet bal bijvoorbeeld ook met rechts).

Maar mijn linkerhand en rechterbeen lijken bij losse dumbbelloefeningen en beenoefeningen eerder op te geven ??? :mad:

Handedness - Wikipedia, the free encyclopedia

Mixed-handedness, also known as cross-dominance, is being able to do different tasks better with different hands. For example, mixed-handed persons might write better with their right hand but throw a ball more efficiently with their left hand. This could also refer to pianists, because different sections of pieces are usually composed to fit the abilities of the different hands, considering that the right hand is usually for melodies and the left-hand, harmonies. However, some people often refer to handedness as the hand that a person uses to write, so this form of handedness is not usually referred to.
 
Mijn linkerkant was ook veel minder ontwikkeld voornamelijk me linkerarm en schouder. Ook 1 van de redenen waarom ik ben gaan trainen en nu 20 maanden en 18 kilo later ;) is er niks meer van te zien. Mijn advies dumbbells trainen one arm row,s en bij alles wat je doet heeel goed letten op je uitvoering!
Roep erbij twijfel iemand bij en pak een lager gewicht indien nodig want als je uitvoering niet goed is wordt het alleen maar erger!
Zou niet proberen om bv voor links meer sets te doen om het zo recht te trekken dit kon ook nog weleens avenrechts werken ivm overtraining!

Veel suc6!!
 
is gewoon genetisch, hep het zelf ook alleen ben zelf sterker met me minder ontwikkelde kant ;)
 
Back
Naar boven