XXL Nutrition

Nieuws Zwakke medemens wederom voorrang!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik snap de hele hype "positieve discriminatie" überhaupt niet.

Bedrijven die voor 10% van het topmanagement vrouwen willen. Why, why, why? Waarom wordt er niet enkel en alleen gesorteerd op kwaliteiten voor de desbetreffende functie, of het nou onderwijs of een baan is interesseert mij niet.

Vind ik dus ook. Allemaal zo geforceerd, gewoon de beste wie het ook mag zijn aannemen.
 
Als overheid moet je toch iedereen evenveel kansen enzo geven. Alé ja, dat verwacht ik toch van een overheid.
Het is niet meer dan een ideologie die een bepaalde stroming aanhangt.
 
zal zijn om het imago van de school wat op te krikken,zie je ook steeds meer bij bedrijven waar ze expliciet om allochtonen vragen,denk dat ze daar door de overheid subsidies voor krijgen ofzo,iedereen gelijk aan de wet,zulke ideeen vind ik dom,het benadeelde ras/geslacht zou hier toch ergens klacht voor moeten kunnen indienen???
 
zal zijn om het imago van de school wat op te krikken,zie je ook steeds meer bij bedrijven waar ze expliciet om allochtonen vragen,denk dat ze daar door de overheid subsidies voor krijgen ofzo,iedereen gelijk aan de wet,zulke ideeen vind ik dom,het benadeelde ras/geslacht zou hier toch ergens klacht voor moeten kunnen indienen???

yep, net als voor gehandicapten.
 
Als overheid moet je toch iedereen evenveel kansen enzo geven. Alé ja, dat verwacht ik toch van een overheid.
Het is niet meer dan een ideologie die een bepaalde stroming aanhangt.

Nee als overheid hoor je ervoor te zorgen dat je de juiste man/vrouw op de juiste plaats hebt.
 
Nee als overheid hoor je ervoor te zorgen dat je de juiste man/vrouw op de juiste plaats hebt.

De vraag blijft echter:
Als een autochtoon en allochtoon evenveel kwaliteit hebben. Waarvoor wordt er dan gekozen?

Zolang daar vaker autochtoon op geantwoord wordt, zal er ook positieve discriminatie nodig zijn.
 
Hoe bedoel je? Werkgevers krijgen subsidie als zij gehandicapten in dienst nemen..
was een grapje van me:p,maar idd zoals gehandicapten.1 subsidies,2 goed voor het imago van het bedrijf,ze zouden mensen niet mogen discrimineren of alsnog voorang geven als het om ras of geslacht gaat,gehandicapten ook niet en denk dat ze dat zelf ook niet zouden willen???
 
was een grapje van me:p,maar idd zoals gehandicapten.1 subsidies,2 goed voor het imago van het bedrijf,ze zouden mensen niet mogen discrimineren of alsnog voorang geven als het om ras of geslacht gaat,gehandicapten ook niet en denk dat ze dat zelf ook niet zouden willen???

Hehe oh :o Nou ja wat dat betreft zit ik gebeiteld, voel me regelmatig alsof ik op de sociale werkplaats werk :p

Nou ja het ergste van de regeling is dat ze gehandicapten gelijk stellen aan allochtonen.... ;)
 
Je bent zelf een allochtoon man.
 
Who gives a **** anyway.... het blijft MBO... ze kunnen zich imo beter bezighouden met het verhogen of beter gezegd handhaven van het niveau.
 
De vraag blijft echter:
Als een autochtoon en allochtoon evenveel kwaliteit hebben. Waarvoor wordt er dan gekozen?

Zolang daar vaker autochtoon op geantwoord wordt, zal er ook positieve discriminatie nodig zijn.

Tegenwoordig is het vaker allochtoon, dus kan discriminatie wel weer afgeschaft worden, lijkt me.
 
Tegenwoordig is het vaker allochtoon, dus kan discriminatie wel weer afgeschaft worden, lijkt me.

Bron?
Ik weet het niet hoor, maar klinkt mij erg onwaarschijnlijk.

Als dat inderdaad zo is dan heeft de positieve discriminatie weinig nut.
 
De vraag blijft echter:
Als een autochtoon en allochtoon evenveel kwaliteit hebben. Waarvoor wordt er dan gekozen?

Zolang daar vaker autochtoon op geantwoord wordt, zal er ook positieve discriminatie nodig zijn.

Bron?
 
Ik zeg toch dat ik het niet weet. Maar ik kan het me zo voorstellen, en blijkbaar denken meerderen hierover, waardoor ze positief gaan discrimineren.

Waarom plaats jij dan geen bron bij je uitspraak en verwacht je het wel van mij. Feit is dat niemand het met zekerheid kan zeggen. Niemand is namelijk bij elke selectiegesprek aanwezig geweest, dat er gehouden is de afgelopen jaren.

Het lijkt mij iig verstandig om de juiste man op de juiste plek te verkiezen, boven iemand, die opgedrongen wordt door regelgeving. Lijkt me ook prettiger voor degen, die aangesteld wordt voor de betreffende positie; dat hij het op eigenkracht heeft behaald in plaats van door de hulp van een vaag en slecht verzonnen systeem.
De juiste man voor de baan hoeft overigens lang niet altijd degene te zijn, die de meeste kwaliteit biedt, tenzij je voor "de meeste kwaliteit" ook rekening houdt met wie het beste bij het bedrijf/de functie/afdeling past.
 
Back
Naar boven