AndroidHealthClinic

Nieuws Zwakke medemens wederom voorrang!!

Bezoekers in dit topic

Waarom plaats jij dan geen bron bij je uitspraak en verwacht je het wel van mij. Feit is dat niemand het met zekerheid kan zeggen. Niemand is namelijk bij elke selectiegesprek aanwezig geweest, dat er gehouden is de afgelopen jaren.
Ik ben niet zo goed met statistiek, maar er kan vast onderzoek naar gedaan worden.

Het lijkt mij iig verstandig om de juiste man op de juiste plek te verkiezen, boven iemand, die opgedrongen wordt door regelgeving. Lijkt me ook prettiger voor degen, die aangesteld wordt voor de betreffende positie; dat hij het op eigenkracht heeft behaald in plaats van door de hulp van een vaag en slecht verzonnen systeem.
De juiste man voor de baan hoeft overigens lang niet altijd degene te zijn, die de meeste kwaliteit biedt, tenzij je voor "de meeste kwaliteit" ook rekening houdt met wie het beste bij het bedrijf/de functie/afdeling past.

Jeps, kwaliteit boven huidskleur daar ben ik het mee eens.
Mijn punt was dat áls er nog discriminatie plaatsvindt is er reden om hier tegenin te gaan, dmv positieve discriminatie bijvoorbeeld.
 
Ik zeg toch dat ik het niet weet. Maar ik kan het me zo voorstellen, en blijkbaar denken meerderen hierover, waardoor ze positief gaan discrimineren.
ik ben dan wel tegen pesitieve discriminatie,dit maakt van de nabedeelde vaak rasisten.iedereen gelijk aan de wet,denk dat veel mensen zich ergeren aan die positieve discriminatie:rolleyes:
 
Ik ben niet zo goed met statistiek, maar er kan vast onderzoek naar gedaan worden.



Jeps, kwaliteit boven huidskleur daar ben ik het mee eens.
Mijn punt was dat áls er nog discriminatie plaatsvindt is er reden om hier tegenin te gaan, dmv positieve discriminatie bijvoorbeeld.

1. Als er discriminatie plaatvindt, kun je dat nooit achterhalen.
2. Discriminatie met discriminatie bestrijden lijkt me geen goed plan.
De overheid loopt meestal een beetje achter op het bedrijfsleven; vandaar ook de slechte prestaties van alle verschillende overheidsorganen (ze hebben teveel geld en kijken nergens naar, dat is een beetje het credo).
De meeste bedrijven kunnen heel goed voor zichzelf bepalen, wie ze op welke positie hebben, of dat nu een autochtoon of een allochtoon is. Men kan nu kiezen voor het natuurlijke proces, waarbij alles uiteraard op zijn pootjes terecht komt of alles van bovenaf afdwingen (bedacht door bureaucratische ambtenaren, die vaak niet echt goed nadenken over hun beleid), zodat er aversie kan ontstaan tegen allochtone collega's en er wellicht minder waardering zal zijn voor deze collega's. Tevens kan de allochtone collega zich minder gewaardeerd voelen, want hij/zij heeft de functie gekregen en niet verdiend.
 
1. Als er discriminatie plaatvindt, kun je dat nooit achterhalen.
2. Discriminatie met discriminatie bestrijden lijkt me geen goed plan.
De overheid loopt meestal een beetje achter op het bedrijfsleven; vandaar ook de slechte prestaties van alle verschillende overheidsorganen (ze hebben teveel geld en kijken nergens naar, dat is een beetje het credo).
De meeste bedrijven kunnen heel goed voor zichzelf bepalen, wie ze op welke positie hebben, of dat nu een autochtoon of een allochtoon is. Men kan nu kiezen voor het natuurlijke proces, waarbij alles uiteraard op zijn pootjes terecht komt of alles van bovenaf afdwingen (bedacht door bureaucratische ambtenaren, die vaak niet echt goed nadenken over hun beleid), zodat er aversie kan ontstaan tegen allochtone collega's en er wellicht minder waardering zal zijn voor deze collega's. Tevens kan de allochtone collega zich minder gewaardeerd voelen, want hij/zij heeft de functie gekregen en niet verdiend.

Mee eens. Maar mijn vraag is of het wel allemaal op zijn pootjes terecht komt als het niet geregeld is.
Maar goed, aan de andere kant is positieve discriminatie misschien niet de beste optie. Maar aan de andere kant moet je allochtonen wel stimuleren om wat van hun leven te maken lijkt me. Aangezien de meeste toch met een achterstand beginnen.
 
Mee eens. Maar mijn vraag is of het wel allemaal op zijn pootjes terecht komt als het niet geregeld is.
Maar goed, aan de andere kant is positieve discriminatie misschien niet de beste optie. Maar aan de andere kant moet je allochtonen wel stimuleren om wat van hun leven te maken lijkt me. Aangezien de meeste toch met een achterstand beginnen.
er zijn genoeg autochtonen die het ook niet makkelijk hebben en een steuntje in hun rug kunnen gebruiken,maar die krijgen dit dan niet hoe moeten ze zich voelen/denken dat er hun verteld word allochtonen eerst dan pas jij sorry,gevolg gevoel dat ze benadeeld worden door allochtonen,geen slimme zet dus want dit spoort weer eens aan tot rasisme en rasistische organisaties maken hier ook gebruik van tijdens het voeren van hun campange!
 
Nee als overheid hoor je ervoor te zorgen dat je de juiste man/vrouw op de juiste plaats hebt.

Wat jij hier zegt, sluit wat ik zei ook niet uit hé.
De juiste man kon ook een vrouw zijn, maar ze kan blijkbaar de top niet bereiken omdat ze een k*t heeft ipv een piemOl.
 
er zijn genoeg autochtonen die het ook niet makkelijk hebben en een steuntje in hun rug kunnen gebruiken,maar die krijgen dit dan niet hoe moeten ze zich voelen/denken dat er hun verteld word allochtonen eerst dan pas jij sorry,gevolg gevoel dat ze benadeeld worden door allochtonen,geen slimme zet dus want dit spoort weer eens aan tot rasisme en rasistische organisaties maken hier ook gebruik van tijdens het voeren van hun campange!

Ja klopt. Je zou beter naar sociale klasse kunnen kijken dan naar een kleurtje. Maar goed, dat imigranten een grotere achterstand hebben dan autochtonen lijkt me evident.
 
Tegenwoordig heb je het als beroepsallochtoon vele malen beter als autochtoon.
Gaat toch al 40 jaar lang zo door.

Misschien zou je een week als allochtoon moeten leven, dan merk je pas hoe veel er gediscrimineerd wordt. Ik had het vroeger ook nooit door aangezien ik witter dan wit ben, maar sinds ik met nu veel met buitenlanders om ga merk ik hoe veel racisten er wel niet zijn.

Moet je zien hoe snel een Surinamer in een dure auto wordt aangehouden om niks (en dan vaak ook nog een boete krijgt omdat de blanke agent voelt dat hij het zwartje even moet laten zien wie de baas is) of hoe moeilijk een Marokkaan aan werk komt. En ja maak er maar grappen over maar er zijn wel degelijk een hele hoop goed opgeleide Marokkanen in Nederland die gewoon niet aan het werk komen alleen maar omdat het Marokkanen zijn.
 
Misschien zou je een week als allochtoon moeten leven, dan merk je pas hoe veel er gediscrimineerd wordt. Ik had het vroeger ook nooit door aangezien ik witter dan wit ben, maar sinds ik met nu veel met buitenlanders om ga merk ik hoe veel racisten er wel niet zijn.

Moet je zien hoe snel een Surinamer in een dure auto wordt aangehouden om niks (en dan vaak ook nog een boete krijgt omdat de blanke agent voelt dat hij het zwartje even moet laten zien wie de baas is) of hoe moeilijk een Marokkaan aan werk komt. En ja maak er maar grappen over maar er zijn wel degelijk een hele hoop goed opgeleide Marokkanen in Nederland die gewoon niet aan het werk komen alleen maar omdat het Marokkanen zijn.

Je mag ze niet meer Marrokaan noemen. Het juiste woord is knuffelallochtoon.
 
Je mag ze niet meer Marrokaan noemen. Het juiste woord is knuffelallochtoon.
nee dat telt niet voor elke allochtoon,er is maar een echte nederlandse knuffelallochtoon en dat is ali B:p:D
 
Mee eens. Maar mijn vraag is of het wel allemaal op zijn pootjes terecht komt als het niet geregeld is.
Maar goed, aan de andere kant is positieve discriminatie misschien niet de beste optie. Maar aan de andere kant moet je allochtonen wel stimuleren om wat van hun leven te maken lijkt me. Aangezien de meeste toch met een achterstand beginnen.

Die achterstand loopt de huidige generatie "allochtonen" hard in, denk ik.;)
 
Onbekend maakt onbemind.

Onderzoek naar de invloed van bijv. je naam ('inheems'/'uitheems') op de hoogte van je loon in Scandinavië heeft dat vrij aardig aangetoond. Voor mensen die er in geïnteresseerd zijn, wil ik wel even zoeken naar het onderzoek. Ik sta daar ook geen moment van te kijken btw, gezien onze aard. En zo zijn er meer zaken aangetoond in wetenschappelijk onderzoek die a priori je kans op een baan verlagen, buiten zaken als opleiding e.d.

edit: lees hier over het 'namenonderzoek' in Scandinavië: http://observationsofanerd.blogspot.com/2009/03/whats-in-name-perhaps-your-income.html
 
Hupsakee, wederom een slecht idee.
 
Misschien zou je een week als allochtoon moeten leven, dan merk je pas hoe veel er gediscrimineerd wordt. Ik had het vroeger ook nooit door aangezien ik witter dan wit ben, maar sinds ik met nu veel met buitenlanders om ga merk ik hoe veel racisten er wel niet zijn.

Moet je zien hoe snel een Surinamer in een dure auto wordt aangehouden om niks (en dan vaak ook nog een boete krijgt omdat de blanke agent voelt dat hij het zwartje even moet laten zien wie de baas is) of hoe moeilijk een Marokkaan aan werk komt. En ja maak er maar grappen over maar er zijn wel degelijk een hele hoop goed opgeleide Marokkanen in Nederland die gewoon niet aan het werk komen alleen maar omdat het Marokkanen zijn.
Ik heb van al die zogenaamde discriminatie in België alvast nog nooit wat gezien. Integendeel, vaak zie je dat allochtonen de plaats krijgen van een autochtoon die ten gevolge van een quota geweigerd wordt. Ik denk dat er ook heel wat overdreven wordt op dit vlak, werkgevers zijn echt zeer zelden racistisch.
 
Ik heb van al die zogenaamde discriminatie in België alvast nog nooit wat gezien. Integendeel, vaak zie je dat allochtonen de plaats krijgen van een autochtoon die ten gevolge van een quota geweigerd wordt. Ik denk dat er ook heel wat overdreven wordt op dit vlak, werkgevers zijn echt zeer zelden racistisch.
de meeste uitbaters van discotheken in belgie zeggen tegen hun securety personeel,geen vreemde binnenlaten,kan me voorstellen als je 10min ergens hebt moeten wachten en dan geweigerd word met een of ander excuus erg frustrerend en genant moet zijn mits iedereen kan zien dat je niet binnen mag en iedereen weet maar al te goed wat de echte redenen is,en werknemers krijgen subsiedies van de overheid als ze een allochtoon aannemen,waar ik ook geen voorstander van ben want men zou niet op kleur of ras moeten oordelen maar over wie de beste gecwaficeerd is voor de job,dit noemen ze dan positieve discriminatie die voor de bevolking dan weer een slag in het gezicht is en zulke dingen leiden tot rasisme van beide kanten,de marokkaan om dat hij geweigerd word etc..en de belg/nederlander omdat ze het gevoel hebben ze achteraan in rij moeten gaan staan voor een bepaalde job.etc..
 
Back
Naar boven