AndroidHealthClinic

Zwakke rug + Deadlift?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hazetom

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
22 jul 2007
Berichten
19
Waardering
0
Hallo,

Ik zal me allereerst nog even voorstellen, is al een tijdje geleden dat ik hier om advies heb gevraagd.

Ik ben Tom, 19 jaar. Ik train nu een jaar en 3 maanden waarvan een maand of 7-8 écht serieus. Ben een echte ecto, voor ik begon met trainen woog ik 66-67 en zit nu op ongeveer 78 kilo. Mijn BF% weet ik niet, ik gok rond de 9-10%

Ik vroeg me het volgende af. Ik houd ontzettend van compoundoefeningen als de squat en benchpress en weet dat de deadlift eigenlijk ook niet mag ontbreken. De reden dat ik dit nog nooit gedaan heb is mijn rug:

Ik heb 3 jaar geleden een dubbele operatie gehad aan mijn rug. Het was een soort scoliose, maar dan een stapje ingewikkelder. Ik ben er gelukkig helemaal bovenop gekomen en kan gewoon lekker sporten. Ook mijn rug sla ik niet over: Chins, pulldowns, rows. Maar de deadlift ben ik nog onzeker over, hoeveel 'stress' / 'druk' zet dit nou op je onderrug, en in hoeverre weet iemand of dit een negatief effect kan hebben op mijn rug. Ik heb de oefening wel eens heel licht gedaan en dat kon gewoon perfect maar ik durf nooit echt veel kilo's erbij te gooien omdat mijn gezondheid nou net even iets belangrijker is dan een iets grotere rug.

Kent iemand dit? Wie kan uit ervaring advies geven hierover of weet er meer van? Anything... :rolleyes:

Alvast bedankt.
 
Vraag het aan je dokter of sportarts...
 
Een goede uitvoering is in ieder geval heel belangrijk!
 
beginnen met een laag gewicht en concentreren op een perfecte uitvoering (holle rug)
 
beginnen met een laag gewicht en concentreren op een perfecte uitvoering (holle rug)

rechte rug zou ik aanraden, zowel holle en bolle rug geven een hoop stress op je wervels wat kan zorgen voor een hernia
 
Recht rug bestaat niet onderin is je rug altijd iets hol temindte bij mijn wel.
 
Recht rug bestaat niet onderin is je rug altijd iets hol temindte bij mijn wel.

meh met recht bedoel ik de normale vorm van de ruggengraat dus lichtelijk bol aan de bovenkant en lichtelijk hol aan de onderkant maar niet anders
 
Back
Naar boven