Fitness Seller

zwakke schouders....

Bezoekers in dit topic

Metal^militia

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
14 mei 2003
Santino88 zei:
hij heeft geen zwakke schouders hij neemt gewoon teveel gewicht!

Causaliteit fijn uitgelegd :rolleyes: :)

ALs je een 9kg DB maar 2 a 3 reps kunt raisen vind ik dat je dat wel zwak kunt noemen ja. Minder gewicht nemen? OK, hij kan misschien 8 raises met zeg 5kg.. schouders blijven even zwak bro ;)

Ano_1982_9

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
30 nov 2004
Lengte
1m79
Massa
112kg
Bodybuilding gaat niet om hoeveel gewicht je kan benchen, curlen, raisen what so ever! (tenzij je stoer wilt doen voor de 16-jarige boys die in de gym rondlopen)

Het gaat erom zoveel mogelijk spiermassa te winnen (en natuurlijk definitie, separatie, symmetrie) en als je dat met 2 kg moet doen, dan doe je dat! begin gerust met 4 a 5 kg voor side-raises. Je wordt er vanzelf wel sterker in!

Adema

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
10 mrt 2004
sossa zei:
(tenzij je stoer wilt doen voor de 16-jarige boys die in de gym rondlopen)

No need for it, I pwn ya :D

Arminius

Epic Schmoe
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
4 jul 2005
Lengte
1m87
je moet toch ergens beginnen je kunt toch moeilijk verwachten dat je bij iedere oefening al hoog gewicht aankan?

OP
A

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
5 nov 2004
wat bij mij oa het probleem is dat ik, ik denk met 6 a 7 kilo een 8 reps maak....
als ik dan verder een verdeling maak, met een aantal reps lager dan 8 ( dus zeg de volgende set 6 reps of 4...) dan kan ik het gewicht, wat ik daar dan voor wil gebruiken.... ( verhoudingsgewijs een hoger gewicht in dit geval voor minder reps...) niet maken..... bijv; 4 reps met 9 kilo om bijv. mijn laaste set af te sluiten ! omdat het te zwaar is. Terwijl ik met 2/3 kilo lichter een 8 reps maak ! ???

Daar komt bij dat ik ook nog vrij snel verzuur, wat in dit gaval ten kosten gaat van de oefeningen en vaak de correcte uitvoering !

Komt bij dat mijn schouder press bij vele van jullie niks voorstelt !
als ik lees 8 reps met per hand 40 kilo ??? Of een rep of 3/4 met 50 kilo per hand, nou das knap hoor !!

dan slaat die onzin wat ik vaak hoor van; 'maar bbérs zijn niet echt sterk te noemen' werkelijk helemaaaaaaaaaaaaaal nergens op !!
( je hoort dit namelijk nogal vaak zeggen, door buitestaanders !)

D.D.

Dutch Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
14 jan 2005
en kun je 3 setjes van 8 reps doen met die 6-7 kg?

spiertje16

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
6 dec 2004
RubenSossa zei:
Bodybuilding gaat niet om hoeveel gewicht je kan benchen, curlen, raisen what so ever! (tenzij je stoer wilt doen voor de 16-jarige boys die in de gym rondlopen)

Het gaat erom zoveel mogelijk spiermassa te winnen (en natuurlijk definitie, separatie, symmetrie) en als je dat met 2 kg moet doen, dan doe je dat! begin gerust met 4 a 5 kg voor side-raises. Je wordt er vanzelf wel sterker in!
goed gezegt en niks aan toe te voegen

Arminius

Epic Schmoe
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
4 jul 2005
Lengte
1m87
doe gewoon eens 10 10 8 8 reps met lichter gewicht dan ga je toch zo vooruit ???

Naar boven