Fitness Seller

Zwakke (?) spieren trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

erikbijdbb

Cool Novice
Lid geworden
5 sep 2011
Berichten
34
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
66kg
Hallo allemaal,

Ik ben 31 jaar, 1m88 en 66 KG (dunne lat dus).
Tot nu toe heb ik nog nooit iets aan training gedaan (buiten tennis).
Echter; ik heb het idee dat mijn spieren wellicht té zwak zijn. Als ik ze moet inspannen gaat dat letterlijk met horten en stoten. Dit geldt voor zo'n beetje alle spieren.
Daarnaast is mijn motoriek niet erg goed, zou dat er mee te maken kunnen hebben? Als ik met mijn linker hand een schoteltje met een kopje koffie erop vast hou, dan gaat dat vaak niet goed (ik ben rechts).

Hoe kan ik dit het beste aanpakken nu? Zijn er een soort van schema's voor beginners waarmee je alle spiergroepen meeneemt?

Alvast bedankt voor de informatie!

Erik
 
Laatst bewerkt:
Ja, zoek maar eens op rippetoe.
:slotje:
 
Buiten dat heb ik het idee dat je uberhaupt niet goed eet, aangezien je zo licht bent... Gewoon uberhaupt beginnen met trainen en goed eten, welk schema je ook aanhoudt aankomen zou zeker wel gebeuren in het begin :P
 
Buiten dat heb ik het idee dat je uberhaupt niet goed eet, aangezien je zo licht bent... Gewoon uberhaupt beginnen met trainen en goed eten, welk schema je ook aanhoudt aankomen zou zeker wel gebeuren in het begin :P

Bedankt voor je reactie.
Ik eet zeer zeker erg gevarieerd en veel en gezond, daar ligt het niet aan. Ik zou ook graag iets aankomen, maar ik heb die hoop al wat opgegeven.
 
Nooit die hoop opgeven, als je niet aankomt eet je duidelijk niet genoeg.. dat is gewoon zo, dat is onomstotelijk..
Is dezelfde reden als dat iemand die niet afvalt, gewoonweg nog steeds te veel eet... (Tenzij er ziektes in het spel zijn uiteraard, maar dan nog kan het lichaam niet IETS bouwen als er NIETS aanwezig is om mee te bouwen)

Gezond en veel eten wil niet zeggen dat je eet wat er nodig is om aan te komen.. In mijn goede dieet dagen eet ik soms 10 tot 12 maaltijden per DAG, ik zie niet dat jij dat op dit moment eet hoor..
Kortom, je eet niet genoeg ;)
 
Bedankt voor je reactie.
Ik eet zeer zeker erg gevarieerd en veel en gezond, daar ligt het niet aan. Ik zou ook graag iets aankomen, maar ik heb die hoop al wat opgegeven.

Dat vind ik altijd zo raar... Hoe kan iemand nu niet aankomen? Als je eet als een beest kom je echt wel aan, hoe ecto je ook bent.

Flink wat eieren, noten, vis, kip, rijst, kwark, volle melk, pasta etc. en je komt er wel.
 
En wat betreft het traingsschema? Het gaat er dus echt om dat al mijn spieren wat meer ontwikkeld worden. Het gaat me dus niet direct om hoe ik eruit zie.
 
Als je traint op welke manier dan ook, zul je aan moeten komen mits je goed eet.. ook al zou je bijvoorbeeld alleen je benen, armen, onderarmen of schouders of noem maar op.. alleen die trainen..

Zolang het lichaam voldoende voeding heeft bij welke training dan ook, zal er gecompenseerd worden en herstel plaatsvinden waardoor er mogelijkheid is om te groeien..
Dus trainschema is wat dat betreft minder belangrijk, zolang je maar traint wat jij wilt dat groeit (IN mijn geval en de meesten, het hele lichaam)
 
En wat betreft het traingsschema? Het gaat er dus echt om dat al mijn spieren wat meer ontwikkeld worden. Het gaat me dus niet direct om hoe ik eruit zie.

Zoals al is aangegeven, zoek op rippetoe.
Dat is een simpel trainingsschema wat erg effectief is.
Pakt alles mee en je kan er alround sterk mee worden.
Natuurlijk wel in een sportschool trainen en zoals al veel is aangegeven: Meer eten.
Als je helemaal zeker weet dat je genoeg eet post hier dan maar eens wat je zoal op een dag eet. Zal vast lang niet genoeg zijn.

Iig succes met het trainen!
 
Dank jullie hartelijk voor de opbouwende reacties!
Morgen zal ik een uitgebreide reactie posten over mijn eetgedrag en ik zal me verdiepen in rippetoe (nog nooit van gehoord). Nu verjaardag, ik zal er veel pinda's en gevulde eieren eten ;-)
 
Have fun! :) als je er niet uitkomt gewoon weer posten!
 
Zoals hierboven als is aangegeven: van meer eten kom je aan.

Krachttraining zorgt er vervolgens voor dat wat je aankomt ook grotendeels spiermassa is.

Ik raad je aan om een log te maken op de site, dan kunnen we daar feedback geven over je voeding en training. Of kijk eens na de logs van andere (al vermelden de meesten niet hun voeding).
 
..
 
Laatst bewerkt:
Ga je inlezen hier qua voeding en dan trainingschema's.
 
Ik heb me wat verdiept in rippetoe, en dan lijkt me inderdaad een mooie methode om mee te beginnen. Dank daarvoor!

Wat ik nu op een gemiddelde dag eet/drink:

8:00 thee met 2 bruine boterhammen met pindakaas
10:00 koffie met 1 of 2 koeken
12:00 6 tot 8 bruine boterhammen met kaas/vlees/chocopasta/stroop en een glas Yoki
15:00 meestal 2 muesli-repen met chocolade
18:00 2 borden eten (vaak zilvervliesrijst met groente en een gehaktbal of burger)
20:00 vaak nog wat pinda's of cashewnoten en soms een biertje ;)

Tussendoor nog vaak thee en soms koffie.

Ik begrijp dus dat hier wat eieren, noten, vis, kip, rijst, kwark, volle melk, pasta bovenop gegeten mogen worden?
En daarnaast de rippetoe, zou ik dan echt wel wat minder een "lat" worden?

Dank en groeten!
 
Ik heb me wat verdiept in rippetoe, en dan lijkt me inderdaad een mooie methode om mee te beginnen. Dank daarvoor!

Wat ik nu op een gemiddelde dag eet/drink:

8:00 thee met 2 bruine boterhammen met pindakaas
10:00 koffie met 1 of 2 koeken
12:00 6 tot 8 bruine boterhammen met kaas/vlees/chocopasta/stroop en een glas Yoki
15:00 meestal 2 muesli-repen met chocolade
18:00 2 borden eten (vaak zilvervliesrijst met groente en een gehaktbal of burger)
20:00 vaak nog wat pinda's of cashewnoten en soms een biertje ;)

Tussendoor nog vaak thee en soms koffie.

Ik begrijp dus dat hier wat eieren, noten, vis, kip, rijst, kwark, volle melk, pasta bovenop gegeten mogen worden?
En daarnaast de rippetoe, zou ik dan echt wel wat minder een "lat" worden?

Dank en groeten!
dit is helemaal k*t!
 
Ik heb me wat verdiept in rippetoe, en dan lijkt me inderdaad een mooie methode om mee te beginnen. Dank daarvoor!

Wat ik nu op een gemiddelde dag eet/drink:

8:00 thee met 2 bruine boterhammen met pindakaas
10:00 koffie met 1 of 2 koeken
12:00 6 tot 8 bruine boterhammen met kaas/vlees/chocopasta/stroop en een glas Yoki
15:00 meestal 2 muesli-repen met chocolade
18:00 2 borden eten (vaak zilvervliesrijst met groente en een gehaktbal of burger)
20:00 vaak nog wat pinda's of cashewnoten en soms een biertje ;)

Tussendoor nog vaak thee en soms koffie.

Ik begrijp dus dat hier wat eieren, noten, vis, kip, rijst, kwark, volle melk, pasta bovenop gegeten mogen worden?
En daarnaast de rippetoe, zou ik dan echt wel wat minder een "lat" worden?

Dank en groeten!

Je traint goed de grote spiergroepen, dus je zal (mits je goed eet) massa aankomen.

Op je eten: Als je nu zal uitrekenen hoeveel je nu binnenkrijgt aan kcal, en wat je nodig hebt om aan te komen (+500 boven onderhoud bijv.), zal je zien dat je nu niet genoeg binnenkrijgt. Dus voor 12 ipv koeken iets beters. En tussen 12 en 6 krijg je alleen 2 repen binnen. Dat moeten 2 maaltijden worden.;)
 
Je traint goed de grote spiergroepen, dus je zal (mits je goed eet) massa aankomen.

Op je eten: Als je nu zal uitrekenen hoeveel je nu binnenkrijgt aan kcal, en wat je nodig hebt om aan te komen (+500 boven onderhoud bijv.), zal je zien dat je nu niet genoeg binnenkrijgt. Dus voor 12 ipv koeken iets beters. En tussen 12 en 6 krijg je alleen 2 repen binnen. Dat moeten 2 maaltijden worden.;)

Wat zie jij als iets beters ipv een paar koeken? En "tussendoormaaltijden", waaruit bestaan die?
 
8:00 thee met 6 bruine boterhammen met pindakaas
9:00 Proteine Shake (Optioneel, anders gewoon een maaltijd)
10:00 koffie met bord rijst en kip / grote bak brinta met melk
12:00 8 tot 12 bruine boterhammen met pindakaas/honing/appelstroop
15:00 meestal 2 muesli-repen met chocolade en bord rijst met kip
18:00 2 borden eten (vaak zilvervliesrijst met groente en een gehaktbal of burger)
20:00 Pinda's en biertje naast bord rijst met kip.
22:00: Proteine shake (Optioneel, anders gewoon een maaltijd)
Voor het slapen: 500 Gram Kwark

Ik heb niet gelet op wat je zelf binnen krijgt of nodig hebt, maar dit lijkt er toch iets meer op!
 
Back
Naar boven