XXL Nutrition

Gevonden Zware 30 mm schijven gezocht

Bezoekers in dit topic

Dat is voor zover ik weet het goedkoopst dat je gietijzer nieuw vind, nog geen 2 euro de kilo (de eerste link). Die kunststof gevulde schijven is echt troep. Jaren terug kocht ik via marktplaats veel 30mm gietijzer voor onder de euro de kilo, maar tegenwoordig zie ik 1,25 a 1,5 euro de kilo voorbijkomen en mensen bieden er ook nog op.
 
Waarom is kunstof troep?
 
Kunststof schijven zijn gevuld met zand of cement. Die zijn gevoeliger voor stuk gaan dan gietijzer, vooral als je dumbells zou laten vallen of ermee deadlift. rubber omhulde schijven hebben ook gewoon een metalen kern en zijn stevig, maar die zijn weer een stukje duurder.
 
Kunststof halterschijven zijn inderdaad lang niet so duurzaam als normale halterschijven. Kunststof halterschijven zijn ook een stuk dikker en groter qua diameter, dus er passen minder halterschijven op de halterstang en de halterschijven zitten sneller in de weg bij bepaalde (dumbbell) oefeningen. Ook kan de cementmix vulling die binnenin zit losraken en bewegen.

Goedkope kunststof halterschijven zijn leuk voor beginners en bij weinig budget, maar anders zou ik altijd adviseren om te investeren in gietijzeren of rubberen gewichten.

Professionele 30 mm halterschijven bij Fitness Seller - Fitness Seller
 
Back
Naar boven