AndroidHealthClinic

Zware benen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

B_R_I_T_T

Novice
Lid geworden
1 apr 2020
Berichten
5
Waardering
1
Lengte
1m66
Beste,
2 dagen geleden had ik 11km gelopen (1h14min) en vandaag voel ik er nog altijd iets van. Het is niet dat mijn conditie het niet aankan maar mijn benen voelen zwaar zelf na de kleinste inspanning. Normaal loop ik altijd 2-3 keer ik een week dus ik ben geen beginner. Weet er iemand tips? Liefst wil ik er zo snel mogelijk af zodat ik terug normaal kan lopen.

mvg
 
Is vrij normaal na intensieve belasting , als je een goede benen training hebt heb je dat ook.

wanneer heb je voor het laatst een duurloop gedaan van 10 km of meer ?
als je weken enkel 5 km hebt gelopen is het vrij logisch dat je na 11 km het eea voelt
 
het is eigenlijk zo dat ik de week ervoor 5km liep en pas de week erachter voor de 1ste keer 10km liep. Weet je wat ik moet doen zodat het sneller hersteld?
 
Dus als ik het goed begrijp heb je 2 weken geleden 10 gelopen , vorige week 5 en deze week 11 ?
Ja je kan 2 dingen doen , rust houden of heel rustig gewoon gaan wandelen om alles soepel te houden ..
 
het is eigenlijk zo dat ik de week ervoor 5km liep en pas de week erachter voor de 1ste keer 10km liep. Weet je wat ik moet doen zodat het sneller hersteld?
Je benen rust geven en voorzien van voldoende voedingsstoffen om te kunnen herstellen. Dat is de basis.
Verder kun je stretchen om de spierpijn wat te verminderen.
 
Oke bedankt! Ik heb ook ergens gelezen voor soepel herstel dat je het best 30-45 heel rustig loopt.
 
Als je zo langzaam loopt, ben je ook niet aan het hardlopen.
Werk eerst maar aan de snelheid door middel van intervallen.
Rustig wandelen helpt ook bij het herstellen.
 
Back
Naar boven