XXL Nutrition

zware schouderblessure. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RKfitness

Cool Novice
Lid geworden
22 nov 2015
Berichten
176
Waardering
78
Ik heb voor de 2de keer een schouder blessure opgelopen, zo erg dat ik me linker arm amper kan bewegen of ik ga dood van de pijn.

Nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen? kan ik nog wel trainen uberhaupt? want met borst gebruik je natuurlijk een beetje schouder met alles eigenlijk.

En wat hebben jullie gedaan toen je een schouder blessure hebt gehad, want het komt veel voor lees ik.
 
Kan arm amper bewegen van de pijn, vraagt of hij wel kan trainen...:rolleyes:
 
Ik heb voor de 2de keer een schouder blessure opgelopen, zo erg dat ik me linker arm amper kan bewegen of ik ga dood van de pijn.

Nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen? kan ik nog wel trainen uberhaupt? want met borst gebruik je natuurlijk een beetje schouder met alles eigenlijk.

En wat hebben jullie gedaan toen je een schouder blessure hebt gehad, want het komt veel voor lees ik.
hospital-morgue.jpg
 
Die reactie gaat wel ver :p

Wat zei de fysio?
 
Naar de huisarts (en psycholoog maybe ;))
 
Hier krijgt men nogal raad hoor man man man [emoji34][emoji34][emoji34]
Ik zit ook met dat probleem RKfitness. Ik ben in behandeling door nu al éénmaal een epidurale infiltratie cervicaal te laten doen. Ik hoop dat door de tweede het probleem is opgelost. Ik zit namelijk met arthrose in mijn halswervels waardoor de pijn onverdraaglijk is over geheel de rechtse kant van mijn hals en schouder. Ik heb dan ook geheel daar geen kracht. Mij werd aangeraden om licht te trainen, dus trainen mag maar zeker niet forceren bij pijn.
 
Wat zei je fysio/dokter?
 
Hier krijgt men nogal raad hoor man man man [emoji34][emoji34][emoji34]
Ik zit ook met dat probleem RKfitness. Ik ben in behandeling door nu al éénmaal een epidurale infiltratie cervicaal te laten doen. Ik hoop dat door de tweede het probleem is opgelost. Ik zit namelijk met arthrose in mijn halswervels waardoor de pijn onverdraaglijk is over geheel de rechtse kant van mijn hals en schouder. Ik heb dan ook geheel daar geen kracht. Mij werd aangeraden om licht te trainen, dus trainen mag maar zeker niet forceren bij pijn.

Moet er niet aan denken om ook nog is bij je hals pijn te hebben, zonder overdrijven dit is de ergste pijn dat IK ooit heb meegemaakt, dat in me schouder, heb vaker arm gebroken, grote schaafwonden, vroeger een steen op me grote teen laten vallen.
Was der bijna af. En wel is ergens aanverbrand.. ect. Maar deze pijn kon me schouder er wel afhakken het liefst. sterkte met je hals en shouder.
 
Hoe heb je deze opgelopen dan? Doe je een warming up? Wat zei de dokter of fysio > wat is het precies? Misschien voer je je oefeningen verkeerd uit? Te veel volume voor schouders? Wat doe je voor je mobiliteit? Rotator cuff oefeningen? Train je je rug goed of misschien te weinig waardoor imbalans ontstaat? Hoe is je houding, zit je toevallig veel? Etc etc, allemaal zaken die mee kunnen spelen. Laatst ook zo een kerel in mijn sportschool, ja ik heb al erg lang een schouderblessure terwijl hij als een mongool traint, geen warming up doet of mobiliteit voor zijn schouders, veel te veel borst traint.
 
Ik zelf roei met regelmaat als warm up en meer focus voor bovenrug en cuff spiertjes. Ik merkte dat het daardoor lekkerder voelt in mn schouders :)
 
Back
Naar boven