AndroidHealthClinic

Zwarte vlekken in/op getrainde spieren

Bezoekers in dit topic

martinnoppert

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 aug 2006
Berichten
5.643
Waardering
764
Lengte
1m89
Massa
116kg
Vetpercentage
12%
Ik loop al een tijdje met de vraag in mijn hoofd, het is een medische vraag denk ik, maar aangezien de wetenschap sectie veel van deze vraagstukken behandelt.

Als ik een bepaalde spiergroep train dan zie ik op een gegeven moment zwarte vlekken verschijnen, door de huid heen zie je die opkomen.. Kan ook donkerblauw zijn, maar ik zie het als zwart.
Wat zijn dat voor vlekken? Weet iemand wat er daar exact gebeurt?
Ik weet redelijk veel van trainen op zich, maar dit heb ik nog nooit ergens gelezen, gaat me wat boven m'n pet.

Kan ook aan mij liggen. Maar goed.

Kan AAS gebruik daar ook een veroorzaker van zijn ? En zoja wat kunnen de nadelige gevolgen op termijn zijn?
Die vlekken trekken wel snel weer weg, vaak met enkele tellen/secondes.

IK heb het voornamelijk borst/schouder regio en een beetje op de biceps. Althans, dat is dan wat ik zie, de rest is wat minder droog dus zie daar ook minder defintie dus zwarte plekken ook niet.

Anyway, als er mensen zijn die dat aan me willen uitleggen, alvast bedankt,
groet,
Martin
 
Laatst bewerkt:
Is het vreemd als dit mij niet bekend klinkt??
 
Is het vreemd als dit mij niet bekend klinkt??

Ik weet het niet GetXXL.
Het zijn vreemde vlekken, ook niet gevoelig oid en trekt echt erg snel weer weg.
Wellicht is het zeldzaam, maar er zijn vast wel mensen die er eerder iets over gehoord of gelezen hebben.

Hoe lager mijn bf wordt hoe erger het ook lijkt te zijn/worden.

Maar jij had er dus nog niet eerder van gehoord.
We wachten dan maar af tot de serieuze reacties komen verder.
 
Is dat niet omdat je spieren meer bloed "gebruiken" op zo'n moment?
 
Een vriend van me had dat ook als hij zijn schouders aanspande,verder kan ik je er niks over vertellen sorry
 
Ik heb dat ook op mijn schouders volgens mijn trainingspartner.

Die zei dat mijn schouders blauw werden tijdens de oefening. (rear delts).
 
Martin, kun je anders een foto maken? Maakt het misschien iets duidelijker.
 
@ iedereen,
alvast bedankt voor de reacties.



bloeduitstorting :)
nee aiks, gelukkig niet, dat heb ik wel gehad, was er gelijk 4 weken uit. 1 plek op de linker pec en op beide biceps net onder de delts.
Waren beginnende scheurtjes, gatver. Hoeft voor mij niet meer, was net zo lekker op gang toen...ging wel wat te hard ook wel toen....


---------- Toegevoegd om 00:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:14 ----------

Is dat niet omdat je spieren meer bloed "gebruiken" op zo'n moment?

Dat kan, ik heb wel eens gehoord dat bloedvaten iets kunnen lekken/zweten.
Maar dat is gokken.

---------- Toegevoegd om 00:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:15 ----------

Een vriend van me had dat ook als hij zijn schouders aanspande,verder kan ik je er niks over vertellen sorry

Dat bedoel ik idd bij flinke spanning komt hte tevoorschijn en trekt weg als je even ontspant.
IK heb het boven op de schouders, traps, pec's en biceps.

---------- Toegevoegd om 00:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:16 ----------

Ik heb dat ook op mijn schouders volgens mijn trainingspartner.

Die zei dat mijn schouders blauw werden tijdens de oefening. (rear delts).

yep zelfde dus.

---------- Toegevoegd om 00:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:17 ----------

Martin, kun je anders een foto maken? Maakt het misschien iets duidelijker.

Ik ga morgen proberen foto's er van te maken.
 
Laatst bewerkt:
zijn het niet gewoon je bloedvaten die meer aan het oppervlak komen te liggen door de inspanning en dat je die als zwart ziet?
 
zijn het niet gewoon je bloedvaten die meer aan het oppervlak komen te liggen door de inspanning en dat je die als zwart ziet?

Dan hoor je geen vlekken te zien maar daadwerkelijke aders.
 
zijn het niet gewoon je bloedvaten die meer aan het oppervlak komen te liggen door de inspanning en dat je die als zwart ziet?

nee, aders lopen er wel zat en goed zichtbaar, maar dat zijn echt aders en geen vlekken.
 
Bedoel je echt vlekken of striemen die er uit zien als of een kat er heeft gekrabt?
 
Heb het ook 2 keer gehad op binnenkant van men biceps, 3 tot 4 vlekken.
Lijkt op blauwe plekken, maar zijn zwarter, doen geen zeer en zijn ook relatief snel weg.

Heb er de laatste tijd geen last meer van...

ps: ik neem wel geen AAS
 
Ik weet het niet GetXXL.
Het zijn vreemde vlekken, ook niet gevoelig oid en trekt echt erg snel weer weg.
Wellicht is het zeldzaam, maar er zijn vast wel mensen die er eerder iets over gehoord of gelezen hebben.

Hoe lager mijn bf wordt hoe erger het ook lijkt te zijn/worden.

Maar jij had er dus nog niet eerder van gehoord.
We wachten dan maar af tot de serieuze reacties komen verder.

Hey kerel, ik heb het ook.. heb het alleen bij het trainen met een behoorlijke intensiteit en net als jij vooral borst en schouders en dan schouders meer dan borst. Trekt ook snel weer weg wat mij daarom altijd heeft doen denken dat het iets met de doorbloeding te maken heeft. (Ik gebruik geen aas)
 
Bedoel je echt vlekken of striemen die er uit zien als of een kat er heeft gekrabt?

Nee hoor geen striemen, dus ook geen striaee en geen strepen van de calfraises. Heb beiden ook al meegemaakt en is het niet.

---------- Toegevoegd om 12:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:58 ----------

Hey kerel, ik heb het ook.. heb het alleen bij het trainen met een behoorlijke intensiteit en net als jij vooral borst en schouders en dan schouders meer dan borst. Trekt ook snel weer weg wat mij daarom altijd heeft doen denken dat het iets met de doorbloeding te maken heeft. (Ik gebruik geen aas)



Ik ben wel wezen zoeken via google, maar er is ook vrij weinig over te vinden, iig als je geen naam van het fenomeen hebt.

Ik kwam wel ergens iets tegen wat op leaks duide bij zeer intensieve trainingen, als je bijvoorbeeld van de ene naar de andere oefening rent en gelijk doorpompt, oefening na oefening na oefening enz, met erg weinig tot geen rust en werken met hoge gewichten. Zo train ik dus ook.
Zeer intensief, wat iemand normaal in een uur doet doe ik in een half uurtje. Veel lactaat aanmaak en vetverbranding. Zal de hoeveelheid lactaat een oorzaak kunnen zijn?
De doorbloeding is prima, je ziet dan ook de vlekken komen en gelijk weer weggaan.
 
Jip, heb ook hetzelfde, vooral op schouders..nooit op armen ofzo gehad. Ik ging er altijd vanuit dat het met doorbloeding te zien heeft, want na enige tijd verdwijnt het gewoon terug.
 
ik zag dat volgensmij bij jay cutler ook,

toen ik in een foto topic zat te kijken dat hij in NL was

hele arm vol ermee toen hij ze biceps aanspande
 
ik zag dat volgensmij bij jay cutler ook,

toen ik in een foto topic zat te kijken dat hij in NL was

hele arm vol ermee toen hij ze biceps aanspande

Bedoel je die puntjes? Dat is tanning wat in de porien zit.
 
Je lichaam dat ook (verkeerdelijk) bloed pompt naar de haarvaatjes rond je spier, en dus onder de huid waardoor het even lijkt op een blauwe plek?
 
Back
Naar boven