AndroidHealthClinic

Zweetband (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

moopie

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
8 mei 2004
Berichten
24
Waardering
0
Heeft een zweetband om je middel nut als je cardio doet of is het schadelijk omdat het de zuurstof blokkeert naar de buik toe? Wat zijn de voor en nadelen van zo een zweetband?
 
Wat is een zweetband ?

Ik ken alleen die dingen die je om je polsen doet om het zweet van je voorhoofd te vegen, of die dingen die je omje voorhoofd doet om te zorgen dat het zweet niet in je ogen loopt. Hoe wat voor band ook ooit de zuurstof naar je buik zou kunnen belemmeren ....

en WTF heeft dat met voeding en dieten te maken ?

PS: welkom op het board, volgende keer beter opletten waar je wat plaatst :)
 
Ten eerste heeft dit inderdaad geen kont met voeding te maken, ten 2e heb ik nog nooit van een zweedband om je middel gehoord (bestaat het eigenlijk wel) en ten 3e is extra zweten alleen maar vervelend en zal je er echt niet sneller van afvallen ofzo. Hoogsten sneller uitdrogen als je niet genoeg drinkt...
 
dr. Gonzo zei:
Ten eerste heeft dit inderdaad geen kont met voeding te maken, ten 2e heb ik nog nooit van een zweedband om je middel gehoord (bestaat het eigenlijk wel) en ten 3e is extra zweten alleen maar vervelend en zal je er echt niet sneller van afvallen ofzo. Hoogsten sneller uitdrogen als je niet genoeg drinkt...

Punt 3 ben ik het niet met je eens. Van zweten alleen zul je misschien niet direct afvallen, maar het is wel een gevolg van je lichamelijke activiteit. Ga jij maar eens 45 minuten stevig cardio-en, je zult zweten als nooit tevoren. Of wat dacht je van een killer leg-workout met zware squats en korte rustpauzes? Goh, zou je daar nou echt van afvallen? Niet als je teveel eet nee! Training en voeding hangen met elkaar samen, net als zweten en lichaamsactiviteit. Je kunt dingen dus niet los van elkaar zien en zeggen dat je er alleen sneller van uitdroogt. :hello:
 
kingnbajam zei:
Punt 3 ben ik het niet met je eens. Van zweten alleen zul je misschien niet direct afvallen, maar het is wel een gevolg van je lichamelijke activiteit. Ga jij maar eens 45 minuten stevig cardio-en, je zult zweten als nooit tevoren. Of wat dacht je van een killer leg-workout met zware squats en korte rustpauzes? Goh, zou je daar nou echt van afvallen? Niet als je teveel eet nee! Training en voeding hangen met elkaar samen, net als zweten en lichaamsactiviteit. Je kunt dingen dus niet los van elkaar zien en zeggen dat je er alleen sneller van uitdroogt. :hello:

Als jij een plastic pak of gewoon veel te veel kleren aan doet zweet je wel, maar zul je echt geen vet kwijt raken. MAW van zweten an sich val je niet af. Oorzaak en gevolg niet door elkaar halen graag.

Andersom is niet of weinig zweten ook niet een teken dat je niet afvalt. (sommige mensen zweten gewoon veel makkelijker dan anderen, en toch vallen ze niet sneller af)

Zweten is wat je lichaam doet om oververhitting tegen te gaan.
 
Heeft iemand van jullie zoiets eigenlijk al ooit gezien? Mss één van de laatste gadgets op kooptelevisie? :D
 
"ook u kunt in bezit komen van dit prachtige gepatenteerde stukje techniek. De band bevat 3 lagen materiaal voor een optimaal effect. Nu voor maar 75 euro!!!!"
 
Er zijn van die banden (denk idd van de shoplijn) die je rond je middel hebt en die de lokale warmte verhogen waardoor je daar meer zou afvallen

:)
 
dr. Gonzo zei:
ten 2e heb ik nog nooit van een zweedband om je middel gehoord (bestaat het eigenlijk wel)
Tja ga eens naar Zweden en bindt een lokale bewoner om je middel, dan heb je een zweedband ;)
 
Zweten is een natuurlijke reactie van het lichaam bij temperatuursverhoging om het lichaam af te koelen....door temperatuursverhoging gaat je lichaam verbranden...dus ook VET. De hoeveelheid die je zweet zegt echter weinig over de hoeveelheid vet dat je verbrand.
 
moopie zei:
Heeft een zweetband om je middel nut als je cardio doet of is het schadelijk omdat het de zuurstof blokkeert naar de buik toe? Wat zijn de voor en nadelen van zo een zweetband?
Je ademt niet door je huid bro.

En ik zie geen voordelen van zo'n zweetband.
 
zulke zweetbanden bestaan wel, ik heb er eentje gezien maar ik ben benieuwd of het echt helpt...
ik wil weten waar je zulke gadgets kan kopen zit al maanden naar te zoeken...
 
Back
Naar boven