Fitness Seller

zwemmen niet goed voor afvallen

Bezoekers in dit topic

2 oorzaken
1 : door de kou krijg je onevenredig verhoogde eetlust
2 : vet is isoleringsmiddel en geeft drijfvermogen.
Ooit een ripped walvis gezien? Of andere zoogdieren, die permanent in het water verblijven? Nee!!!!

Drijfvermogen en isolerende werking van onderhuids vet zal vetverlies beslist remmen. Het is totaal niet voordelig voor een lijf om vet te verliezen als dat zou betekenen dat je het kouder krijgt (afvoer van zweet is in water probleemloos) of dat je sneller zinkt.

Bij hardlopen of fietsen daarentegen zal de afvoer van zweet eenvoudiger zijn als je minder vet hebt. Vetverlies is dan juist wel gunstig.

Ergo, wil je vet verliezen ga dan niet zwemmen. Tenzij het een moetje is vanwege dat je het als sport doet.

En dan hebben we het nog niet eens over de tomeloze en bijna niet in te dammen eetlust die bijna iedereen krijgt na het zwemmen in vergelijking met andere vormen van cardio.
Zwemmen: goed idee voor ectomorfen die niet meer willen/kunnen vreten!
 
Kom terug op aarde!

Wat een verschrikkelijk kortzichtig onderzoek. Zo stom dat wetenschappers meegaan in de gekheid van afvallen. Mensen moeten eens terug op aarde komen en zich realiseren dat ze eerst gezond en in goede conditie moeten zijn, voordat het mogelijk is dat ze op een duurzame manier vet verliezen. Je kunt iemand die weinig beweegt moeilijk verwachten dat hij uit het niets 3 keer per dag gaat hardlopen. Dat zal hij doorgaans toch niet volhouden en daarom zal zijn conditie ook niet verbeteren. Hij slaat de hand aan dure, zinloze afslankproducten die mensen op een manier laten afvallen die totaal niet realistisch is. Op het moment dat ze weer beginnen met normaal eten, direct weer aankomen. Zwemmen is juist zo'n goed vol te houden manier om je lichamelijke en geestelijke conditie te verbeteren! Als je dmv een paar keer zwemmen per week een betere gezondheid opbouwt, kun je daarna een stapje verder gaan. Afvallen is - wat sommigen je ook willen doen geloven - toch nooit een kwestie van dagen en weken. Ik zou zeggen: in de prullenbak met dit onderzoek en lekker beginnen en doorgaan met zwemmen!! Je wordt er gelukkiger van!

Liefs, Charlotte
p.s. Niet achteraf doorzakken met alcohol en patat, hoe gezellig het ook is!
 
Dat kan je wel roepen maar fietsen is voor iedereen geschikt, terwijl echt goed zwemmen een ingewikkelde aangelegenheid is. Bovendien veel minder toegankelijk ivm rare openingstijden.
En waarom zou je gaan zwemmen en een beetje kcals verbranden als je relatief meer verbrandt met fietsen en er GEEN gierende honger van krijgt? Als je het leuk vindt, moet je het niet laten, maar de feiten zijn dat je tegelijk verdomd goed op je dieet moet letten, anders ga je eerder de verkeerde dan de goede kant op met je gewicht!
 
Esperantisto zei:
Dat kan je wel roepen maar fietsen is voor iedereen geschikt, terwijl echt goed zwemmen een ingewikkelde aangelegenheid is. Bovendien veel minder toegankelijk ivm rare openingstijden.
En waarom zou je gaan zwemmen en een beetje kcals verbranden als je relatief meer verbrandt met fietsen en er GEEN gierende honger van krijgt? Als je het leuk vindt, moet je het niet laten, maar de feiten zijn dat je tegelijk verdomd goed op je dieet moet letten, anders ga je eerder de verkeerde dan de goede kant op met je gewicht!

Mee eens, het is nu eenmaal zo dat je met sporten waarbij je een lange tijd onafgebroken rond e 65-75% van je max hartslag relatief meer kcal uit vet haalt dan uit koolhydraten, je moet hiervoor echter wel erg lang >2 uur bezig zijn, heeft ook veel te maken met je insuline spiegel, sporten na een koolhydraatrijke maaltijd zal altijd leiden tot verlies van voornamelijk eiwit, dan van lichaamsvet.

Explosieve sporten zoals zwemmen en boksen draaien voornamelijk op koolhydraten omdat je hartslag er vaak voor naar de max gaat.

Meest effectieve manier om af te slanken is door eerst met krachttraining je koolhydraat reserves te legen en vervolgens interval cardio te doen op een fiets/loopband Het is weliswaar zo dat je hiermee ook richting je max hartslag gaat, waardoor je in een kortere tijd, +- 20 min, meer totale kcal verbrand en dus ook relatief gezien meer vet.
 
Ik ben het met Charlotte eens. Zeker als er sprake is van extreem overgewicht is zwemmen de manier. Ben je op 'normaal' gewicht en wil je wat droger worden dan zijn er betere manieren. Zijn twee verschillende situaties.
Beetje nuancering lijkt me wel op zijn plaats
 
Esperantisto zei:
Dat kan je wel roepen maar fietsen is voor iedereen geschikt, terwijl echt goed zwemmen een ingewikkelde aangelegenheid is. Bovendien veel minder toegankelijk ivm rare openingstijden.
En waarom zou je gaan zwemmen en een beetje kcals verbranden als je relatief meer verbrandt met fietsen en er GEEN gierende honger van krijgt? Als je het leuk vindt, moet je het niet laten, maar de feiten zijn dat je tegelijk verdomd goed op je dieet moet letten, anders ga je eerder de verkeerde dan de goede kant op met je gewicht!

Sorry vriend maar nu ga een beetje kort door de bocht hoor ! Eerste punt ,fietsen is voor iedereen geschikt ... nee dus !! Ik ga daar ni over uitwijken en zal on-topic blijven . Zwemmen ingewikkeld ? Ja als je mee naar de OS wil ..... anders zal iedereen met een beetje oef. en goeie wil zo 2km crowl wel snel aankunnen ! Openingstijden ,hier is de wezemberg van 06 45 doorlopend tot 21 20 open . Meer kcal verbranden met fietsen ... man toch je weet mss niet dat je het eerste uur NIETS verbrand zeker ? Bij lopen is dit na 20 min. en bij zwemmen NA 400 meter !!! Dus neem nu de vergelijking om 2km te zwemmen moet je dus 2 uur op de fiets als jij dan denkt dat je dan geen gierende honger hebt ben je gek ,of rij maar eens me mij mee ! En ALLES heeft opbouw fases nodig en tijd om zich te ontwikkelen ,dat geld ook om afteslanken . Maar kom AUB niet af dat zwemmen niet verbrand want dat is zever !

Verder zijn je post wel interessant en ik wil zeker niet zeggen dat je niet weet wat je zegt . Maar hier vind ik het gewoon een beetje kort door de bocht je antwoord !

En ja mijn mening is wel wil je snelle verbranding ,is mijn ondervinding dat wanneer je op de loopband in de fitness staat het effectiefste is . Wil ik een beetje scherper geraken voor ik gewoon mijn tempo wisselingen op voor een uurtje op de loopeband .
 
Darkman zei:
Mee eens, het is nu eenmaal zo dat je met sporten waarbij je een lange tijd onafgebroken rond e 65-75% van je max hartslag relatief meer kcal uit vet haalt dan uit koolhydraten, je moet hiervoor echter wel erg lang >2 uur bezig zijn, heeft ook veel te maken met je insuline spiegel, sporten na een koolhydraatrijke maaltijd zal altijd leiden tot verlies van voornamelijk eiwit, dan van lichaamsvet.

Explosieve sporten zoals zwemmen en boksen draaien voornamelijk op koolhydraten omdat je hartslag er vaak voor naar de max gaat.

Meest effectieve manier om af te slanken is door eerst met krachttraining je koolhydraat reserves te legen en vervolgens interval cardio te doen op een fiets/loopband Het is weliswaar zo dat je hiermee ook richting je max hartslag gaat, waardoor je in een kortere tijd, +- 20 min, meer totale kcal verbrand en dus ook relatief gezien meer vet.

Ik kan je volgen , maar gewoon om afteslanken ? sorry nee hoor dit is om scherp te staan zelfs bijna wedstrijd gericht . Afslanken kan ook een beetje simpeler hoor .
 
Dan ken jij ons zwembad niet, dat is gemiddeld zeer beperkt open.

Ik blijf bij mijn standpunt dat fietsen en snelwandelen geschiktere bezigheden zijn dan zwemmen, vooral omdat je er GEEN honger van krijgt itt zwemmen. Dan roei je tegen de stroom in.
 
Back
Naar boven