Fitness Seller

zwemmen

Bezoekers in dit topic

DarkLegion

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
276
Waardering
0
Is het goed om 1x in de week erbij baantjes te gaan zwemmen op bijv. woensdag? Ik train al op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag . Heb dan dus alleen in het weekend rust.. Kan ook natuurlijk een trainingsdag(bijv als ik benen train) skippen en dan zwemmen.
Of kan ik beter het hele zwemmen uit me hoofd zetten ?
 
lijkt mij super!!!

ontspannend voor je spieren
tis lekker
en je gebruikt je spieren goed! (Bijna allemaal!)


ik zou het aanraden.
 
ik zou niet gaan zwemmen ipv benen-trainen. maar het is een goede, leuke bezigheid, dus gewoon doen zou ik zeggen.
en het is ook een goede cardio-bezigheid
 
Originally posted by zoutzak
ik zou niet gaan zwemmen ipv benen-trainen. maar het is een goede, leuke bezigheid, dus gewoon doen zou ik zeggen.
en het is ook een goede cardio-bezigheid

voor benen is het idd geen vervanging maar tis goed voor je schouders etc. Leuk om erbij te doen.
 
Ga maar gewoon een keertje per week zwemmen hoor, doe ik ook... zolang je geen competitietraining doet zal je het krachttraining helemaal niet beinvloeden.
 
ik heb opzich geen cardio nodig, maar wat zijn de positieve dingen dan op de ontspanning na? Zou je er ook een mooiere spierdefinitie van krijgen?
En dan zou ik het dus op zondag of woensdag moeten doen.. krijg dan wel weinig rust.. of maakt dat zwemmen niet zoveel uit ?
 
Laatst bewerkt:
Zoals ze hierboven al zeiden; neen.. Zolang je niet in competitie gaat zwemmen, dan zal het geen kwaad kunnen. Lekker zwemmen opt gemak en jezelf relaxen kan zeker geen kwaad..
 
Originally posted by DarkLegion
ik heb opzich geen cardio nodig, maar wat zijn de positieve dingen dan op de ontspanning na? Zou je er ook een mooiere spierdefinitie van krijgen?
En dan zou ik het dus op zondag of woensdag moeten doen.. krijg dan wel weinig rust.. of maakt dat zwemmen niet zoveel uit ?
ik denk dat het ontspannen en relaxen het hoogst aangeschreven staat om te zwemmen. Daar zou ik het wel voor doen.
 
Ik haat zwemmen, maar het is wel goed voor je! Aanrader!
 
thnx voor de reacties ;) Ik zal het gaan overwegen :)
 
Ander voordeel: meeste (wedstrijd) zwemmers hebben een brede rug en schouder partij, dus extra stimulatie voor die delen van je lichaam.
Opletten dus als je je krachtschema samenstelt waar je je zemmen tussen gooit. De dag na rug of schouder training zwemmen lijkt me niet zo prettig bijv.
 
Originally posted by bestoldschool
Ander voordeel: meeste (wedstrijd) zwemmers hebben een brede rug en schouder partij...

Komt meestal omdat ze krachttraining als ondersteunende sport gebruiken. Bij ons in de gym zit er ook zo'n gozer. Relatief brede rug...en verder pinkeltje :D
 
Nou, niet alleen krachttraining hoor Robin - professionele zwemschema's zijn best wel zwaar (belastend) hoor...
 
maar als ze krachttraining als ondersteuning gebruiken, waarom dan alleen brede rug en schouders?
omdat die veel gebruikt worden bij het zwemmen toch?
 
Ja denk ik ook...

Een zwemmer zal niet gaan voor overall massa omdat TE veel massa hem ook nadelig kan beinvloeden in z'n zwemprestaties. Dus waarschijnlijk de spieren waar hij dmv extra kracht betere zwemprestaties levert zullen ze echt zwaar trainen lijkt mij.
 
je ziet bij die zwemmer meestal dat ze heel droog zijn, heel gedetaileerd en aardig brede schouders en schouderbladen hebben. dus ook brede rug. Maar echt groot zijn ze niet.
 
Dat gedetaileerde is wel strak.. maar helaas gaat dat me massa niet zo goed samen :(
 
Originally posted by DarkLegion
ik heb opzich geen cardio nodig, maar wat zijn de positieve dingen dan op de ontspanning na?



Het is toch leuk om lekkere wijffies in zwembadkledij te zien rondparaderen toch?? :D
 
Originally posted by Olimantado




Het is toch leuk om lekkere wijffies in zwembadkledij te zien rondparaderen toch?? :D


hehe, nog niet eens aan gedacht :D Maar dat valt toch ook onder ontspanning ;)
 
Hier in het zwembad van Kalmthout, recht tegenover het bejaardentehuis, vind je niet zoveel jonge dames.. Enkel Ouw vodden

:barf:
 
Back
Naar boven