XXL Nutrition

zwemmen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ooow zwembad in Kalmthout, VRESELIJK :D
Leerde daar in vervlogen tijden nog zwemmen... verschillende keren nog op me bek gegaan op die gladde vloeren om vervolgens tegen zeekoeien aan te zwemmen en bijna te verzuipen :rolleyes:
 
Originally posted by Vince
Ooow zwembad in Kalmthout, VRESELIJK :D
Leerde daar in vervlogen tijden nog zwemmen... verschillende keren nog op me bek gegaan op die gladde vloeren om vervolgens tegen zeekoeien aan te zwemmen en bijna te verzuipen :rolleyes:

[edit] sorry maar heb verschillende reports gekregen en kon dit niet laten staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by Bracke
Ja, ik weet niet wat er met me schilt, maar... Ik moet altijd denken aan het feit dat er een bejaardentehuis aan de overkant van het zwembad staat.. Dus zoals ik al zei, zwemmen er constant bejaarde blubberbollen rond in dat zwembad.. En ik kan er ni aan doen maar ik moet steeds denken aan hun "je weetwel"... Dat zich net onder die groene ouwbomma-badpakken bevindt.. Een ineengefrommeld blauw zielig stukske vel dat er hangt met grijze sch@@mharen op :barf: :barf:
En dat er dan water over vloeit en dat dat water mogelijk je lippen raakt.. En dan besef je amper dat er elke dag zo'n 50 rimpelgevallen in ronddobberen..

Ok.....BAH! :)

Dit is geloof ik mijn eerste post op dit forum, maar vond het wel interresant om dit topic te lezen.

Ik heb namelijk zelf jaren gezwommen op een behoorlijk hoog niveau, maar ben 2 jaar geleden gestopt.

Ik lees hier echter een paar dingen die ik vreemd vind, dat het goed is voor ontspanning bla bla bla.

Ik denk persoonlijk dat zwemmen, mits je het behoorlijk kan (dus niet alleen crappy schoolslag) dat het tien keer betere cardio/vetverbranding is dan lopen of fietsen.
Het 2e voordeel is dat het goed is voor je schouders en idd je rug, daarnaast is het ook zeker niet minder bevordelijk voor AL je buikspieren.

Het klopt wel dat zwemmers op hoog niveau geen massa doen, wat logisch is gezien het enigste doel kracht en snelheid en conditie is.

Ik denk dat zwemmen erg goed is voor bbers die niet alleen maar meer meer en meer massa willen, maar vooral een mooi lichaam willen.
 
Zwemmen is niet beter als lopen of fietsen voor vetverbranding zoals al vermeld werd.
 
Originally posted by bestoldschool
Zwemmen is niet beter als lopen of fietsen voor vetverbranding zoals al vermeld werd.

Dat is niet in dit topic gepost, maar dat terzijde....

Ik geef ook aan mits je goed kan zwemmen dat het beter zou zijn dan lopen en fietsen.

Nou weet ik ook wel dat voor vetverbranding het niet uitmaakt wat voor bewegingen je maakt, als je hartslag maar tussen de 110 en 140 zit.
Maar ik bedoel meer dat zwemmen beter zou zijn voor verbranding, conditie, spieropbouw en je krijgt er minder snel blessures door.
 
Ik heb niet gezegd dat het in deze thread vermeld werd maar dat terzijde.

Mits je goed kan lopen is dat dan weer beter als zwemmen en fietsen? En mits je goed kan fietsen...

Nou weet ik ook wel dat voor vetverbranding het niet uitmaakt wat voor bewegingen je maakt, als je hartslag maar tussen de 110 en 140 zit
Stijging van je lichaamstemperatuur speelt ook een rol.
 
Originally posted by bestoldschool
Ik heb niet gezegd dat het in deze thread vermeld werd maar dat terzijde.

Mits je goed kan lopen is dat dan weer beter als zwemmen en fietsen? En mits je goed kan fietsen...


Stijging van je lichaamstemperatuur speelt ook een rol.

Lekker irri...maar je hebt gelijk.... ;)

Je slaat overigens wel mijn belangrijkste punt over.....detail.

Wat ik bedoel met mits je goed kan zwemmen is.......dat schoolslag hoe je het geleerd hebt bij je A/B/C diploma niet echt veel zal helpen.

Kun je echter behoorlijk borstcrawl en een behoorlijke vlinder en zelfs ook de rugslag, dan kun je aardig effectief in het water trainen.

Lopen en fietsen kan uiteraard iedereen uitzonderingen daar gelaten, je kunt er beter of slechter in zijn, maar de beweging zal voor 90 % hetzelfde zijn.

Nogmaals denk ik uit ervaring dat het totaalplaatje van zwemmen dan beter KAN zijn.....
 
Zou je trouwens van de zwembadeigenaar test mogen zetten nadat je klaar bent met je baantjes zwemmen?
 
Back
Naar boven