XXL Nutrition

zweten effect op vetverbranding

Bezoekers in dit topic

NewbieNeo

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
404
Waardering
0
ik vraag me af of de mate waarin je zweet gerelateerd is aan de effectiviteit waarin je vet verbrandt...

kheb een keer in een thread gelezen dat sommigen (profs geloof ik) tijdens 't trainen een trui dragen, zodat ze nog meer zweten. is dit tijdens de cut-periode? en is 't dan zo dat hoe meer je zweet, hoe meer vet er verbrandt wordt?
 
Zweten is een indicatie van een verhoogde lichaamstemperatuur. Dit kan veroorzaakt worden door hitte die je zelf produceert of door hitte van buitenaf. Wanneer je de hitte zelf produceert zal dat komen door een versnelde energieverbruik. Hoe meer energie je verbruikt hoe meer hitte er ontstaat hoe meer je zweet, logisch toch ? Dat je zweet wil niet meteen zeggen dat je vet verbrandt. Kan ook zijn dat je glycogen verbruikt. Het is handig om te weten dat bij anaerobische training het lichaam glycogen afbreekt voor energie. Bij aerobische training gaat de voorkeur naar vet als brandstof uit.
 
Idd en sommigen geloven er in dat door extra kleding aan te doen of zelfs met een vuilzak rond je bovenlijf te lopen, je lichaamstemperatuur omhoog gaat en daardoor je nog meer verbrand...
Dit is echter nooit wetenschappelijk bewezen.
 
maar wat ik gelezen heb over die stacks of ECA-stacks, dat je lichaamstemperatuur dus hoger is en je zoveel zweet?
 
Originally posted by admin
Idd en sommigen geloven er in dat door extra kleding aan te doen of zelfs met een vuilzak rond je bovenlijf te lopen, je lichaamstemperatuur omhoog gaat en daardoor je nog meer verbrand...
Dit is echter nooit wetenschappelijk bewezen.


Hoooiii!!

Dit werkt dus wel echt, een meisje van bij me in de klas doet judo op een hoog niveau en enkele dagen voordat ze competitie moet doen slaapt ze in een vuilzak of een regenjasje zodat ze nog enkele kilo's afvalt. Anders zit ze in een andere gewichtsklasse....

mzzls
 
De vraag is of ze dan vet verlies of gewoon lichaamsvocht...
Als je in een sauna gaat zitten ben je na een paar uur ook 4 kilo lichter, maar geen gram vet kwijt...
 
Dat zou ik niet weten admin, zal het eens vragen maandag....
 
Juist, gewoon vocht.
 
tis gewoon vocht wat je verliest dan, net als wanneer je naar een houseparty gaat en je een pilletje neemt en je de tering zweet...
bent de ochtend erna ook zo'n 3kg lichter, maar grotendeels vocht...

maar hoe zit 't dan met die stacks tijdens cutten? velies je daarmee ook alleen meer vocht of ook vet?
 
Invloed dieet op vochtafscheiding

Dat je met bepaalde diëten en ook handelswijzen vocht verliest heeft toch invloed op je gewicht. Bij judo en sommige andere sporten is die gew. klasse vreselijk belangrijk.. dat je dan net iets minder presteert wegens de geringere hoeveelheid vocht in je lijf weegt dan op tegen het moeten uitkomen in een zwaardere gewichtsklasse!

Zelf was ik eerst nogal geschrokken toen ik zag dat ik in slechts 3 weken tijd 1,7 kg magere lichaamsmassa kwijt was... shit, zoveel spieren kwijt dacht ik eerst... maar nee, het was vocht. Met het verwijderen van KH stoot je veel overtollig vocht af.. KH houden vocht vast.. dus als je nog eens aan een keto-dieet begint weet je dat alvast.
Overdadig zweten is een teken van snellere verbranding (wellicht ook van extra glycogeen), maar normaal moet je dat dus ruim compenseren met extra water... ik drink nu bijv. bij dit KH-vrij dieet veel meer dan voorheen omdat het water niet meer vast wordt gehouden maar weer wordt uitgeplast.. en ook zweet ik nu meer /sneller/eerder dan voorheen.

Espi
 
Re: Invloed dieet op vochtafscheiding

Originally posted by Esperantisto
Dat je met bepaalde diëten en ook handelswijzen vocht verliest heeft toch invloed op je gewicht. Bij judo en sommige andere sporten is die gew. klasse vreselijk belangrijk.. dat je dan net iets minder presteert wegens de geringere hoeveelheid vocht in je lijf weegt dan op tegen het moeten uitkomen in een zwaardere gewichtsklasse!

Zelf was ik eerst nogal geschrokken toen ik zag dat ik in slechts 3 weken tijd 1,7 kg magere lichaamsmassa kwijt was... shit, zoveel spieren kwijt dacht ik eerst... maar nee, het was vocht. Met het verwijderen van KH stoot je veel overtollig vocht af.. KH houden vocht vast.. dus als je nog eens aan een keto-dieet begint weet je dat alvast.
Overdadig zweten is een teken van snellere verbranding (wellicht ook van extra glycogeen), maar normaal moet je dat dus ruim compenseren met extra water... ik drink nu bijv. bij dit KH-vrij dieet veel meer dan voorheen omdat het water niet meer vast wordt gehouden maar weer wordt uitgeplast.. en ook zweet ik nu meer /sneller/eerder dan voorheen.

Espi

Is ook zo, maar de vraag: of je meer vet verbrand naarmate je meer zweet.
Nee dus.
 
tenzij 't meer zweten door stackers komt...
 
Originally posted by NewbieNeo
tis gewoon vocht wat je verliest dan, net als wanneer je naar een houseparty gaat en je een pilletje neemt en je de tering zweet...
bent de ochtend erna ook zo'n 3kg lichter, maar grotendeels vocht...

maar hoe zit 't dan met die stacks tijdens cutten? velies je daarmee ook alleen meer vocht of ook vet?

En spiermassa wat je kwijt raakt. XTC zorgt ervoor dat je een stof aanmaak die je spieren opvreet. Wat je kwijt raakt is een hoop vocht en vet maar ook zeker spiermassa
'Wat gebeurt er met je spierweefsel als je XTC slikt? Breekt XTC spieren af?


Ja.


XTC - de wetenschappelijke naam is MDMA - verhoogt in de hersenen de hoeveelheid van de neurotransmitter serotonine. Daardoor krijg je meer energie, kun je urenlang dansen en allerlei gevoelens waar ik als geharde ijzervreter met een fetish voor net zulke harde wetenschap liever niet over praat. A guy-thing.


In die rush merk je niet dat er in je lichaam een aantal processen anders verlopen.


Allereerst stijgt je lichaamstemperatuur. Artsen heb bij overmoedige XTC-slikkers temperaturen tot 42,9 graden celsius gevonden. Bij die temperaturen werken enzymen niet meer goed.


De door serotonine gestimuleerde spieren verbranden meer suikers dan ze kunnen binnenkrijgen. Ze gaan zichzelf opeten en omzetten in suikers. Daarbij komt soms genoeg melkzuur vrij om de leverfuncties van XTC-slikkers te saboteren. Dat heet: keto-acidosis.


Tegelijkertijd zakt de suikerspiegel. Soms genoeg om op de intensive care terecht te komen. Oorzaak van het suikertekort is, behalve de inspanning, de watervergiftiging door MDMA. De stimulerende stof stimuleert de aanmaak van een hormoon dat water vasthoudt, waardoor de hoeveelheid suikers en zouten in het lichaam verdunnen. De opstapeling van water in de hersenen leidt soms tot dodelijke vormen van oedeem.


De hoge lichaamstemperatuur, het tekort aan suikers en zouten en de spieren die zichzelf opeten kunnen vervolgens leiden tot een syndroom met een onuitspreekbare naam: rhabdomyolisis. Dat houdt in dat de wanden van spiercellen oplossen en hun inhoud in de bloedbaan terechtkomt.


In sommige gevallen zijn het de cellen van de hartspier die bezwijken en ontstaat een hartaanval.


Soms beschadigt het syndroom de nieren, omdat die de stroom moleculen uit het gesloopte spierweefsel niet meer kunnen verwerken. Vaak rapporteren artsen bijvoorbeeld dat de bekende probleemgevallen op de intensive care een verhoogde afgifte van creatinine fosfatase in hun urine hebben, een enzym dat vrijkomt als het lichaam spierweefsel afbreekt.
 
Originally posted by Diver2000


een onuitspreekbare naam: rhabdomyolisis. .


wie verzint dat soort termen joh???Verder een interessant stuk waarvan ik toch wel van een aantal dingen opkeek. Ik heb het jaren geleden weleens gedaan, maar gelukkig doe ik het nooit meer. Heb een aantal vreemde dingen meegemaakt die ik niet meer wil meemaken:D
 
Back
Naar boven