MuscleMeat

zweten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Santoz

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2004
Berichten
5.259
Waardering
0
niet direct een idee in welke forumsectie ik dit kwijt moet...
maar ik heb een vraagje ivm het zweten
mss een onnozele vraag maar maakt het uit of je weinig of veel zweet?
als je veel zweet verlies je dan ook meer vetstoffen of heeft het enkel waterverlies tot gevolg?? en heeft het te maken met je conditie?
greetz ME
 
idd onnozele vraag...
 
geen onnozele vraag....maar enigzins overboden!
de een zweet meer dan de ander.
maar het heeft niets met je ververbranding te maken.
 
Het lijkt me handig voor hem om te weten waar zweten voor dient, namelijk het afkoelen van de huid.
Wanneer de interne temperatuur in het lichaam te hoog oploopt boven de 37 graden dus begint het lichaam zweet door de poriën op de huid te persen dat vervolgens verdampt. Het lichaam koelt af.

De een zweet meer dan de ander, over het algemeen zou je kunnen stellen dat iemand die zwaar is meer/sneller zweet dan iemand die licht is door dat er meer energie verstookt word in het lichaam hoewel dit evenwel persoons gebonden blijft.

Het is dus niets anders dan een verdamping van lichaamsvocht om zodoende de temperatuur op een veilig niveau te houden.
Je droogt natuurlijk wel uit als je meer zweet dus hup zuip wat extra water. :)
 
Met zweten verlies je niet alleen vocht, maar ook mineralen (zouten vooral), dus die dien je (zekeb bij excessief zweten) ook aan te vullen (ehm...electrolyten ?)

Je kunt beter zweten dan oververhit raken.
 
Veel zweten compenseren door veel te drinken. Loopt het echt de spuigaten uit zou je kunnen overwegen wat meer zout te gebruiken bij je eten.
 
Ik weet trouwens niet of het van toepassing is, maar het is erg belangrijk voor je work out en je gemoedstoestand tijdens het trainen.

Als je veel zweet zuip dan zoveel water als je kunt, ook als je geen dorst hebt. Ik heb er ook last van als ik 3 setjes gebankdrukt heb ofzo dan ben ik nat van het zweet, laat staan dat ik benen train dan drupt het zweet uit mijn haar alsof ik gedouched heb.

Nu sinds een paar maanden ofzo blijf ik water aant zuipen, misschien wel 3 liter op een training, zolang ik maar heldere pis heb. En geloof me, het komt je fitheid zeer ten goede.

Je raakt minder vermoeid, je voelt je niet suf en afgebrand enz enz. :)
 
ja het is zo dat ik echt hard zweet ik speel voetbal en ik zweet soms als een malle
en ik ben niet bepaald zwaar (relatief)
87kg voor mn 1m98

had al verschillende theoriën gehoord ivm zweten, sommigen beweerden hoe harder je zweet hoe beter je conditie al leek me dit bullshit
wou het hiermee toch ff checken

anyway thx
 
Nou ik zweet snel en veel.. ECHT veel. Waar andere mensen dan net zweetdruppeltjes krijgen ligt er bij mij al een plasje zweet op de grond zo ongeveer.. :x
 
Back
Naar boven