Fitness Seller

Zwevende rib oefening

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
8 jan 2020
Berichten
28
Waardering
6
Lengte
1m86
Vetpercentage
23%
Hey gymbro's, het afgelopen half jaar ben ik hard bezig geweest mijn fysiek op orde te krijgen. Na een kilo of 10 te zijn afgevallen, ben ik nu bezig met weer aankomen, nauwlettend op mijn voeding, gecombineerd met 5x per week gym. Als ik 1 ding geleerd heb de afgelopen tijd door dit forum te lezen, is het dat sommige dingen logisch lijken maar absoluut fout zijn en over dit 'probleem' heb ik geen info kunnen vinden dus ik vraag het maar.

Aan mijn rechterkant is 1 van de 'zwevende ribben' naar binnen gedrukt. Ik ben ooit naar een huisarts geweest om ernaar te kijken en volgens hem was het geen medisch probleem, cosmetisch ziet het er een beetje vreemd uit omdat het asymmetrisch is. Eerder was het niet echt zichtbaar omdat er een laag vet overheen zat maar nou zie ik het duidelijk en het stoort me. De huisarts had me geadviseerd buikspieroefeningen te doen om het op te vullen met spier. Nou vroeg ik me af of iemand dit specifieke probleem kent en ermee gedeald heeft. Aan de eene kant ben ik bang de rechterkant meer te trainen dan de linker, aan de andere kant ben ik bang beide kanten hetzelfde te trainen. Met 'bang' bedoel ik dat uiteindelijk de asymmetrie duidelijk zichtbaar blijft.

Heeft iemand tips/advies m.b.t. oefeningen om dit probleem aan te pakken?
 
Kan je er een foto van laten zien?
 
Kan je er een foto van laten zien?

Het is niet heel duidelijk te zien op deze foto's maar even geen zin er een fotoshoot van te maken:emo: Het is echt een deuk in mijn ribbenkast lijkt wel
 

Bijlagen

  • image0.jpeg
    image0.jpeg
    99 KB · Weergaven: 722
  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    87,3 KB · Weergaven: 3.841
Ik zie niets waar ik me druk om zou maken, maar zo’n deukje kan je niet zomaar opvullen met spieren.
 
Ik zie niets waar ik me druk om zou maken, maar zo’n deukje kan je niet zomaar opvullen met spieren.

Het is gewoon storend als ik ernaar kijk, al moet ik zeggen dat sinds ik actief bezig ben met m'n lichaam ik veel sneller me stoor aan bepaalde aspecten. Ik wil voorkomen dat het erger wordt als er meer vet af gaat want dat lijkt de 'vulling' te zijn geweest die het niet zichtbaar maakten eerder.
 
Het is gewoon storend als ik ernaar kijk, al moet ik zeggen dat sinds ik actief bezig ben met m'n lichaam ik veel sneller me stoor aan bepaalde aspecten. Ik wil voorkomen dat het erger wordt als er meer vet af gaat want dat lijkt de 'vulling' te zijn geweest die het niet zichtbaar maakten eerder.
Daar moet je de oplossing voor jouw probleem zoeken.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Daar moet je de oplossing voor jouw probleem zoeken.
Ik snap wat je bedoeld maar juist de dingen die me storen zijn de motivatie die me langzaam maar zeker drijven tot het elke dag iets beter te doen.
 
Ik snap wat je bedoeld maar juist de dingen die me storen zijn de motivatie die me langzaam maar zeker drijven tot het elke dag iets beter te doen.
En ik snap jou ook wel hoor. :)
Ik denk dat iedereen die aan BB begint in meer of mindere mate een perfectionist is.
Echter is jouw probleem niet te verhelpen door middel van training of voeding. Dit is echt iets genetisch. Het enige wat je kunt doen is het verbergen met vet, of een plastisch chirurg vragen om er iets aan te doen. Het 'probleem' bij die laatste optie is echter dat een plastisch chirurg jouw situatie objectief gaat beoordelen, en je naar huis stuurt met het bericht dat het niks is.

Ik weet trouwens niet of ik moet lachen of huilen om het feit dat een huisarts je adviseert hiervoor buikspieroefening te doen. :roflol:

Maar serieus, ik denk dat je je motivatie niet uit dit soort dingen moet putten. Ga lekker en figuurlijk even wat verder bij de spiegel vandaan staan, om het vanaf een afstandje te bekijken..
 
En ik snap jou ook wel hoor. :)
Ik denk dat iedereen die aan BB begint in meer of mindere mate een perfectionist is.
Echter is jouw probleem niet te verhelpen door middel van training of voeding. Dit is echt iets genetisch. Het enige wat je kunt doen is het verbergen met vet, of een plastisch chirurg vragen om er iets aan te doen. Het 'probleem' bij die laatste optie is echter dat een plastisch chirurg jouw situatie objectief gaat beoordelen, en je naar huis stuurt met het bericht dat het niks is.

Ik weet trouwens niet of ik moet lachen of huilen om het feit dat een huisarts je adviseert hiervoor buikspieroefening te doen. :roflol:

Maar serieus, ik denk dat je je motivatie niet uit dit soort dingen moet putten. Ga lekker en figuurlijk even wat verder bij de spiegel vandaan staan, om het vanaf een afstandje te bekijken..

Nouja als het een genetisch iets is moet ik er maar mee leven, plastisch chirurgie is niet aan mij besteed, ik schijt al in mn broek bij de tandarts haha

Thanks voor je replies!
 
Zo een foto met 1 punt laat ook niet veel zien. Maak gewoon eens een volledige foto van de bovenlijf en wijs het dan aan.
Waarschijnlijk is het ook gewoonweg de verhouding van je gehele fysiek nu. Maar dat is lastig beoordelen.
Maar buikspieren trainen gaat je sowieso niet helpen een deukje te vullen.
 
Zo een foto met 1 punt laat ook niet veel zien. Maak gewoon eens een volledige foto van de bovenlijf en wijs het dan aan.
Waarschijnlijk is het ook gewoonweg de verhouding van je gehele fysiek nu. Maar dat is lastig beoordelen.
Maar buikspieren trainen gaat je sowieso niet helpen een deukje te vullen.

Het blijkt echt lastig op de foto te zetten, ik zal het vanavond nogmaals proberen met een andere lichtinval maar hierbij nog een poging.

ps thanks voor het delen van je kennis m.b.t. voeding op dit forum, heb er echt veel aan!
 

Bijlagen

  • image0-2.jpeg
    image0-2.jpeg
    120,1 KB · Weergaven: 2.382
Ik zie eigenlijk gewoon een natuurlijke vorm van je ribben. Er zit alleen weinig massa op dat stuk dus het valt meer op lijkt me.
Denk dat als je gewoon goed doortraint en massa bouwt/vet verliest (volgorde moet je zelf bepalen wat je wil) dat het je niet eens meer op zal vallen.
Vaak in het begin zie je veranderingen in je lijf en dingen die je zef niet "herkent". Probeer je er niet aan te storen maar je op je doelen te richten. Dan zal je ook merken dat dit waarschijnlijk "niets" is maar een tijdelijk iets is waarvan je na een paar jaar trainen niets meer zal zien.

You're welcome. :)
 
Ik zie eigenlijk gewoon een natuurlijke vorm van je ribben. Er zit alleen weinig massa op dat stuk dus het valt meer op lijkt me.
Denk dat als je gewoon goed doortraint en massa bouwt/vet verliest (volgorde moet je zelf bepalen wat je wil) dat het je niet eens meer op zal vallen.
Vaak in het begin zie je veranderingen in je lijf en dingen die je zef niet "herkent". Probeer je er niet aan te storen maar je op je doelen te richten. Dan zal je ook merken dat dit waarschijnlijk "niets" is maar een tijdelijk iets is waarvan je na een paar jaar trainen niets meer zal zien.

You're welcome. :)
‘Weinig massa’ in de context van mijn buik en omstreken is echt een compliment lol

Sinds ik wat afgevallen ben zijn mijn armen en benen non existent dus ik ga toch proberen gestaag wat aan te komen ondanks dat er nog wel wat vet af mag. Met mijn lengte lijk ik al snel een slungel. Ik ga vanaf maandag 150kcal boven behoefte zitten, cardio eruit en vervangen met meer kracht training en vet op 1gr of iets meer per kilo zetten. Kijken of dat iets oplevert in een paar maanden!
 
Het blijkt echt lastig op de foto te zetten, ik zal het vanavond nogmaals proberen met een andere lichtinval maar hierbij nog een poging.

ps thanks voor het delen van je kennis m.b.t. voeding op dit forum, heb er echt veel aan!
Het ziet er normaal en goed uit, ik denkt dat je je druk maakt om niets
 
Het ziet er normaal en goed uit, ik denkt dat je je druk maakt om niets

Het zal wel in mn hoofd zitten en zoals eerder iemand benoemde iets zijn dat ik eerder niet zo zag omdat ik er totaal niet mee bezig was en dingen nu ook iets veranderen aan mijn lichaam aangezien het voor het eerst ooit wordt ingespannen😅
 
Het zal wel in mn hoofd zitten en zoals eerder iemand benoemde iets zijn dat ik eerder niet zo zag omdat ik er totaal niet mee bezig was en dingen nu ook iets veranderen aan mijn lichaam aangezien het voor het eerst ooit wordt ingespannen😅
Denk dat het wel iets menselijk is hoor :) als ik in de spiegel kijk word ik ook heel kritisch en begin ik vanalles te zien waar anderen nog niet eens aandacht aan geven:) feit is dat het perfecte lichaam van vorm niet bestaat en/of subjectief is. Dus je gaat altijd wel een probleem vinden waar je een focus op gaat leggen.
 
Bezoek eens een chiropractor
 
Denk dat het wel iets menselijk is hoor :) als ik in de spiegel kijk word ik ook heel kritisch en begin ik vanalles te zien waar anderen nog niet eens aandacht aan geven:) feit is dat het perfecte lichaam van vorm niet bestaat en/of subjectief is. Dus je gaat altijd wel een probleem vinden waar je een focus op gaat leggen.

Je hebt helemaal gelijk😉

Het perfecte lichaam heeft trouwens wel ooit bestaan, vroeger in de Griekse oudheid en ook wat recenter in de geschiedenis..
 

Bijlagen

  • fe43ba2a632aba08c109e2cc30ef1f49.jpg
    fe43ba2a632aba08c109e2cc30ef1f49.jpg
    26,1 KB · Weergaven: 135
  • d7ecc27843aa1fd375a66adfd03767f5.jpg
    d7ecc27843aa1fd375a66adfd03767f5.jpg
    40,9 KB · Weergaven: 124
Bezoek eens een chiropractor

Hmm ik ben best voorzichtig om naar dokters te gaan die een medische studie vereisen zoals een huisarts, laat staan eentje met een professie waarvan de effecten niet wetenschappelijk bewezen en die geen medische studie vereist zoals een chiropractor😜 Heb je iets van een artikel of studie over?
 
Back
Naar boven