XXL Nutrition

bedrijf starten

Bezoekers in dit topic

kyle84

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
10 jun 2011
Berichten
1.688
Waardering
50
Lengte
1m85
Ben een tijdje geleden afgestudeerd in fiscaliteit accountancy en werk nu al ruim 8 jaar als accountant in een boekhoud kantoor (België). Sinds een half jaartje ben ik aan het denken om voor mezelf te beginnen maar dan niet in boekhouden want daar ben ik een beetje op uit gekeken.

Ik fitness nu ook al ruim 6 jaar en ik doe dit enorm graag maar ik denk dat het geen goed idee is om een fitness centrum te openen aangezien basic fit overal vestigingen heeft waar je onmogelijk kan tegen concurreren.

Als jullie de mogelijkheid zouden hebben om voor jezelf te beginnen, in wat zouden jullie dit dan doen? Misschien dat ik hierdoor wat inspiratie op doe.

Alvast bedankt.
 
Als je wilt concurreren tegen een basic fit moet je allereerst datgene leveren dat ze zelf niet brengen vanwege de lage prijs. SERVICE.
 
een musclemeat winkel in wevelgem dan moet ik geen verzendingskosten meer betalen :D
 
Starten in iets waar je goed bent.
Iets nieuws wat je niet kent? En hopen dat het wat word?

Het kan natuurlijk, maar niet een heel logische stap. Een bedrijf starten dien je toch zelf goede ideeen en inspiratie te hebben, vragen wat een ander zou doen, zou ik persoonlijk nooit doen.
 
Derksen: Service zal denk ik geen probleem zijn aangezien er in de meeste basic fits geen coaches zijn. De openingsuren zouden ook van 7 uur 's morgens tot 23.30 zijn, zon- en feestdagen ook open. Nog dingen die ik zou kunnen doen die basic fit niet doen?

Florianknetter : ben woonachtig in Antwerpen dus dat zal niet gaan, anders direct! :)

Stephen Graham : Hoe gaat dit in zijn werk dan? begeleiding is persoonlijk als de mensen aan het sporten zijn.

markd1984 : Ik ben goed in boekhouden en fiscaliteit maar daar heb ik het even mee gehad. Een bedrijf opstarten is op zich niets nieuws voor me, heb in die 8 jaar tijd dat ik nu werk al 100-tal mensen geholpen met starten van bedrijven, geven van advies enz.

De reden waarom ik aan jullie vraag wat jullie zouden doen als jullie een bedrijf zouden starten is dat ik misschien interessante dingen over het hoofd zie die wel leuk zijn om een bedrijf in te beginnen, maar ik begrijp je redenering volledig.
 
Misschien een idee om dit te doen icm fysio, masseur, pedicure.. Meer de medisch gerichte kant. Zou je een stuk ruimte kunnen laten huren als zzp, heb je gelijk een stuk van je kosten er uit.
 
Stephen Graham : Hoe gaat dit in zijn werk dan? begeleiding is persoonlijk als de mensen aan het sporten zijn.
.
Admin van dit board deed dat toch ook? Maar door omstandigheden er niet mee door kon gaan. Aangezien jouw interesse in trainen ligt dacht misschien is dat wat.
 
Gym die 24op 24 open is en 7op7 maar met een gym ga je niet veel verdienen al zeker niet in BE.

Misschien een meal prep service ?
 
Drunkenmaster nee ik denk het ook niet.

Misschien typisch Amerikaanse dingen die hier in België nog niet zijn maar wel veel succes hebben in Amerika.
 
Basic fit heeft wel coaches. Basic-fit werkt samen met zelfstandige personal trainers

Online begeleiding wordt ook al erg veel gedaan. De markt is verzadigd.
Idem met supplementen winkels.
Meal prep is zinloos. Nederland heeft er al, en geef toe, een Belg bestelt al even snel in Nederland als in België door de snellere levering vanuit Nederland naar België dan binnen België zelf...
Daarbij zijn de verzendkosten of het bedrag om gratis te verzenden binnen België vaak hoger dan vanuit Nederland.

En de fitness kledij markt is ook al hopeloos verzadigd...
 
p2I: Kan allemaal wel zijn, maar mijn eerste vraag was eigenlijk als jij een bedrijf(je) zou opstarten in wat zou je dat dan doen.
 
dmv misleidende reclame en marketing trucjes mensen zover krijgen dat ze shit loads betalen voor 1.5/10 begeleiding omdat de fitness scene stampvol zit met goedgelovige en onwetende mensen
 
Zelf ben ik personal trainer, dus dat zou ik uiteraard doen als bedrijf :)
Maar ik zie ze ook als paddestoelen uit de grond schieten!
 
Pleurklaat Is inderdaad zo, enorm veel mensen die geloven dat ze met weinig moeite, iets kunnen behalen maar daar doe ik niet aan mee.

Wat voor bedrijf zou jij starten, als je op jezelf zou willen beginnen?
 
Als jullie de mogelijkheid zouden hebben om voor jezelf te beginnen, in wat zouden jullie dit dan doen? Misschien dat ik hierdoor wat inspiratie op doe.

Alvast bedankt.
Ik werk voor mezelf als software engineer en fitnessconsultant. Maar allebei is nu niet direct iets waar je direct mee kunt starten, met name software engineering moet je heel veel van weten voordat je een beetje kunt meedraaien. Fitness kun je relatief makkelijk instappen omdat de basis vrij simpel is en al genoeg biedt om beginners goede resultaten te laten behalen. Vraag is vooral waar je interesse ligt met fitness? Zie je het zitten om beginners op weg te helpen als personal trainer? Of voel je meer voor het contestpreppen van wedstrijdbodybuilders, of misschien zelfs van andere competitieve atleten? Een voordeel voor jou is in ieder geval dat je niet iemand hoeft in te huren voor je boekhouding. Dat bespaart je geld en frustratie :D Ik heb me blauw betaald aan accountants en zit nu weer zonder omdat de vorige grapjas er op los klootvioolde.

Een fitnesscentrum openen is een dure grap :o
 
De mogelijkheden zijn eindeloos, een gym openen zou niet de beste keuze zijn. Het is goed om te weten dat de wereld altijd opzoek is naar nieuwe ideëen, uitvindingen, concepten , ... Dan hoef je in ieder geval geen bar of restaurant te openen, gym te starten of de 72527ste kledingwinkel in het leven te roepen. In al die gevallen zal je hard moeten werken en daar weinig voor terug krijgen.

Verder zal je uit zo'n topic weinig inspiratie halen denk ik. Ik zou wat boeken gaan lezen en effectief dingen ondernemen/in werking beginnen te zetten (want je kan erover blijven filosoferen). Maar het waardevolste bezit dat je hebt is natuurlijk je kennis die je reeds opgedaan hebt, daar kan je ook veel kanten mee uit.
 
Ga stage lopen bij Ruben Baars, hij leert je de kneepjes van het vak wel
 
Zelf woon ik vandaag ook precies een half jaar in Belgie. Zoals jij hierboven al aangeeft is de Basic-Fit inderdaad razend populair. De vestigingen schieten als paddestoelen uit de grond en het is (bij het merendeel van de vestigingen) altijd druk. Het valt mij echter wel op dat er maar weinig echte Belgen trainen! Het gaat vooral om expats en internationale studenten etc. Volgens mijn collega's en bekenden hier geven Belgen over het algemeen dan ook weinig om hun uiterlijk en gaan ze liever een stukje fietsen, om vervolgens gezellig een pint te pakken! Het blijven bourgondiers natuurlijk :).

Bodybuilding, is maw niet echt weggelegd voor de Belgen in mijn ogen. Echter, verbaast het mij dat er hier nog zo weinig te doen is op het gebied van strongman en crossfit! Waar deze sporten in de rest van West-Europa snel populairder worden, lijkt het in Belgie niet echt van de grond te komen. Allicht dat er in deze hoek nog kansen liggen.. Wat dacht je van een ruim opgezette gym aan de rand van Antwerpen/Brussel met louter losse gewichten, en strongman attributen met daarnaast .. een kleine eetgelegenheid! Het idee is dan om een plek te creeeren waar je niet gewoon even gaat sporten, maar waar men in het weekend en op doordeweekse avonden SAMEN komt om te trainen in groepsverband en een goede, vers bereide, maaltijd te eten.

De afgelopen tijd heb ik een beetje over een concept als dit lopen dromen zeg maar.. :rolleyes:
 
Back
Naar boven