XXL Nutrition

Clean and press

Bezoekers in dit topic

Als je meer verbrandt dan dat je eet dan val je af. Het is goed mogelijk dat 2440kcal minder is dan je verbruik en je dus afvalt. Zo niet dan moet je verder verlagen.
Alleen heb geen zin om een week dit te eten en dan erachter komen dat het te hoog is en ik ben bijgekomen :/ . Ik ben aan het denken om kcal te verlagen naar 2200kcal. Eens of niet?
 
dus clean and press doen ipv dumbbell shoulder press zou geen slecht idee zijn?

Afwisselen, ene keer Dumbell Press en andere keer C&P dus niet samen in dezelfde week ivm overbelasting
 
Alleen heb geen zin om een week dit te eten en dan erachter komen dat het te hoog is en ik ben bijgekomen :/ . Ik ben aan het denken om kcal te verlagen naar 2200kcal. Eens of niet?

Ik weet niet wat jouw verbruik is en kan daar dus niets over zeggen. Een week is ook niet lang als je 20kg moet afvallen. Daar gaan aardig wat maanden overheen. Geduld is een schone zaak.

Afwisselen, ene keer Dumbell Press en andere keer C&P dus niet samen in dezelfde week ivm overbelasting

Wil je hier nou echt zeggen dat je niet twee keer in de week schouders kan trainen of begrijp ik je niet goed?
 
Ik weet niet wat jouw verbruik is en kan daar dus niets over zeggen. Een week is ook niet lang als je 20kg moet afvallen. Daar gaan aardig wat maanden overheen. Geduld is een schone zaak.



Wil je hier nou echt zeggen dat je niet twee keer in de week schouders kan trainen of begrijp ik je niet goed?

Als Novice zou dat nog wel gaan
Narmate je vordert en je pressed richting je BW, nee dan niet
Alles hangt af van je doelstelling
Gegarandeerd dat dat fout gaat
Schouders zijn nou eenmaal gevoelig voor blessures
Ja, dat wil ik zeggen, heb je het nou begrepen dan?
 
Als Novice zou dat nog wel gaan
Narmate je vordert en je pressed richting je BW, nee dan niet
Alles hangt af van je doelstelling
Gegarandeerd dat dat fout gaat
Schouders zijn nou eenmaal gevoelig voor blessures
Ja, dat wil ik zeggen, heb je het nou begrepen dan?

Dan ben ik overduidelijk nog een novice :D
 
Dan ben ik overduidelijk nog een novice :D

Jaa ik ook...ik ben n beetje terughoudend met de schouders,
OT op donderdag LB C&P en vrijdag UB schouder press lijkt mij niet verstandig....misschien heavy en Light?
 
Als Novice zou dat nog wel gaan
Narmate je vordert en je pressed richting je BW, nee dan niet
Alles hangt af van je doelstelling
Gegarandeerd dat dat fout gaat
Schouders zijn nou eenmaal gevoelig voor blessures
Ja, dat wil ik zeggen, heb je het nou begrepen dan?
Als je het hebt over een bodypart split waarin je, naast al je presses voor tricpes en borst, ook nog eens 2 dagen specifiek voor schouders gaat doen, dan kan je misschien nog gelijk hebben. Maar er zijn genoeg mensen die met een UB/LB of een fullbody schema trainen, en dus hun schouders 2-4 keer per week belasten. En dat gaat lang niet alleen over beginners. Het draait allemaal rond totaalvolume en intensiteit (en oefeningenkeuze).
Dan ben ik overduidelijk nog een novice :D
Ik heb eens in je log gekeken en je bent verkeerd bezig. Als ik jou was zou ik me focussen op enkele basisoefeningen 3x per week fullbody totdat je die goed onder de knie hebt. Zo maak je ook optimaal gebruik van het novice effect. Zoek maar eens op "starting strength" en "stronglifts".
Welkom op het forum en veel succes :thumbs:
 
Ik heb eens in je log gekeken en je bent verkeerd bezig. Als ik jou was zou ik me focussen op enkele basisoefeningen 3x per week fullbody totdat je die goed onder de knie hebt. Zo maak je ook optimaal gebruik van het novice effect. Zoek maar eens op "starting strength" en "stronglifts".
Welkom op het forum en veel succes

Ik zoek het op, bedankt voor de informatie !!
 
Jaa ik ook...ik ben n beetje terughoudend met de schouders,
OT op donderdag LB C&P en vrijdag UB schouder press lijkt mij niet verstandig....misschien heavy en Light?

Kan prima imo
 
Ik weet niet wat jouw verbruik is en kan daar dus niets over zeggen. Een week is ook niet lang als je 20kg moet afvallen. Daar gaan aardig wat maanden overheen. Geduld is een schone zaak.



Wil je hier nou echt zeggen dat je niet twee keer in de week schouders kan trainen of begrijp ik je niet goed?
ben vorig jaar in 2 maanden 25kg vet verloren en heb er toen ooknog rond de 10kg spieren bijgekregen. Helaas kreeg ik een zware onderrug blessure erna en ben hierdoor moeten stoppen met BB voor 3 a 4 maanden. Ik ben hierin erg veel bijgekomen, omdat ik gewent was om veel te eten ivm trainingen, en heb sowieso aanleg om sneller bij te komen. Dus de 25kg is er weer bij gekomen. Zat toen op 12% BF en nu weer terug rond de 20-25%. toen zat ik rond 2600kcal inname per dag en deed 4x per week BB en 1x per week cardio en boksen, nu wil ik dit verminderen naar 2200 of 2400kcal met 3 dagen per week BB, dit komt omdat ik niet veel tijd meer over heb. maar nu was de vraag dus, zal ik op 2400kcal blijven of toch nog omlaag naar 2200kcal?
 
Als je het hebt over een bodypart split waarin je, naast al je presses voor tricpes en borst, ook nog eens 2 dagen specifiek voor schouders gaat doen, dan kan je misschien nog gelijk hebben. Maar er zijn genoeg mensen die met een UB/LB of een fullbody schema trainen, en dus hun schouders 2-4 keer per week belasten. En dat gaat lang niet alleen over beginners. Het draait allemaal rond totaalvolume en intensiteit (en oefeningenkeuze).en herstel
Ik heb eens in je log gekeken en je bent verkeerd bezig. Als ik jou was zou ik me focussen op enkele basisoefeningen 3x per week fullbody totdat je die goed onder de knie hebt. Zo maak je ook optimaal gebruik van het novice effect. Zoek maar eens op "starting strength" en "stronglifts".
Welkom op het forum en veel succes :thumbs:
 
Ja, uiteraard draait het rond herstel, maar dat bedoel ik net. Spelen met frequentie, volume en intensiteit hebben een effect op je herstel.
 
Als Novice zou dat nog wel gaan
Narmate je vordert en je pressed richting je BW, nee dan niet
Alles hangt af van je doelstelling
Gegarandeerd dat dat fout gaat
Schouders zijn nou eenmaal gevoelig voor blessures
Ja, dat wil ik zeggen, heb je het nou begrepen dan?

Ok, dan is het onzin wat je zegt.
 
ben vorig jaar in 2 maanden 25kg vet verloren en heb er toen ooknog rond de 10kg spieren bijgekregen. Helaas kreeg ik een zware onderrug blessure erna en ben hierdoor moeten stoppen met BB voor 3 a 4 maanden. Ik ben hierin erg veel bijgekomen, omdat ik gewent was om veel te eten ivm trainingen, en heb sowieso aanleg om sneller bij te komen. Dus de 25kg is er weer bij gekomen. Zat toen op 12% BF en nu weer terug rond de 20-25%. toen zat ik rond 2600kcal inname per dag en deed 4x per week BB en 1x per week cardio en boksen, nu wil ik dit verminderen naar 2200 of 2400kcal met 3 dagen per week BB, dit komt omdat ik niet veel tijd meer over heb. maar nu was de vraag dus, zal ik op 2400kcal blijven of toch nog omlaag naar 2200kcal?
Als dit klopt zou ik me focussen op een bodybuildcarriere.
 
Als dit klopt zou ik me focussen op een bodybuildcarriere.
dit klopt 100% ik was 15 en woog 90kg, ben toen afgevallen tot 70kg, ben wel bijgekomen in spieren toen. En ben erna bijgekomen tot 74kg aan alleen maar spieren. Dus inderdaad ik zat rond 12%BF, 15 jaar, 174cm, 74kg. En ben dus inderdaad rond de 25kg vet verloren en 10kg spieren bijgekomen
 
Als dit klopt zou ik me focussen op een bodybuildcarriere.
enige probleem wat ik kreeg was dat ik een onderrug blessure kreeg, hierdoor dus al t gewicht weer terug en terug op BF van 20-25%, wil dit dus weer omlaag krijgen met 3x per week sporten en dieeten. Zou graag een BBcarriere willen beginnen, maar probleem is dat ik maar 3 dagen per week kan, en sinds die blessure vorig jaar in november heb ik nu last van mn onderrug als ik hoger deadlift dan 5x5 met 50kg
 
maar kan iemand met ervaring ff reageren hierop, hoeveel kcal zou ik moeten eten iedere dag voor 3x per week krachttraining week 1: UB-LB-UB week 2: LB-UB-LB enz.. Is 2200kcal dan het beste of 2400kcal. Op t moment 93kg, 174cm en 16 jaar.
Doel is afvallen en spieren erbij krijgen, maar hoofddoel is afvallen
 
enige probleem wat ik kreeg was dat ik een onderrug blessure kreeg, hierdoor dus al t gewicht weer terug en terug op BF van 20-25%, wil dit dus weer omlaag krijgen met 3x per week sporten en dieeten. Zou graag een BBcarriere willen beginnen, maar probleem is dat ik maar 3 dagen per week kan, en sinds die blessure vorig jaar in november heb ik nu last van mn onderrug als ik hoger deadlift dan 5x5 met 50kg
En dan wil je gaan cleanen ??
 
En dan wil je gaan cleanen ??
raar genoeg als ik iets onder de 50kg gebruik, voel ik totaal niks, behalve spierpijn een beetje na alle sets van alle rugoefeningen. Boven de 50kg aan de andere hand krijg ik een vervelende pijn. Dus ik dacht dat ik met cleanen erbij voegen, uiteindelijk ook mijn deadlift weer hoger op kan bouwen, wil uiteindelijk weer fatsoenlijk deadliften. Daarom doe ik de clean, hierbij voel ik niks omdat ik maar 20kg erbij gebruik.
 
raar genoeg als ik iets onder de 50kg gebruik, voel ik totaal niks, behalve spierpijn een beetje na alle sets van alle rugoefeningen. Boven de 50kg aan de andere hand krijg ik een vervelende pijn. Dus ik dacht dat ik met cleanen erbij voegen, uiteindelijk ook mijn deadlift weer hoger op kan bouwen, wil uiteindelijk weer fatsoenlijk deadliften. Daarom doe ik de clean, hierbij voel ik niks omdat ik maar 20kg erbij gebruik.
Een goede techniek gaat je deadlift verbeteren dus ik zou eerst daar mee beginnen voordat je een complexe oefening als de clean gaat doen.
Als jij de deadlift al niet beheerst zal de clean echt niet veel beter gaan.
 
Back
Naar boven