AndroidHealthClinic

Pindakaas

Bezoekers in dit topic

Psvcr7

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
2 dec 2013
Berichten
3.800
Waardering
2.000
Lengte
1m85
Massa
86kg
Ik vind pindakaas heerlijk maar je hebt er veel verschillende varianten in. Zo heb ik ooit die van b&f gehad wat echt droge rommel is die ik niet naar binnen kreeg en nu heb ik bijvoorbeeld die van Hi-Pro die dan wel weer lekker is. Ik ben benieuwd naar wat de lekkerste pindakaas is en of iemand ervaring heeft met die van myprotein? het is bij myprotein namelijk meteen 1kg wat je besteld
 
Die van My Proteïne is wel OK.

Maar als je Calve gewend ben gaan alle 100% pinda varianten toch wat tegenvallen. Geen suiker, zout, etc. Maar wel superieure macro's!
 
Nuts about nature 100% pindakaas drool:
 
Biologisch van Jumbo, alleen pinda's en beetje zeezout. Lastig smeerbaar (heel dun), maar zonder geheel gehard palmvet, andere troep en errug lekker :)
 
Ik heb nu wel een aantal potjes van Myprotein met veel plezier weggewerkt! Het is inderdaad even wennen als je Calvé oid gewend bent, maar ook die van MP is 100% pindaatjes en ik vind 'm heerlaik.
 
Als het maar niet zon zelfde spul is als van b&f, als ik dan pindakaas op een bruine boterham doe ben ik 3 jaar bezig met eten zo droog..
 
Oo hemel nee die ik eet is behoorlijk smeuïg. Als je die pot voor het eerst opent moet je 'm ook echt even goed doorroeren (hels karwei), de olie uit de pinda's gaat op de een of andere manier naar de bovenkant van de pot.
 
Die uit de Albert Heijn valt goed mee van droogte en vind ik echt lekker. Maar ik heb dan nooit die van Calve gegeten.
 
Ah huismerk met extra noot of Calvé met extra noot

Wel gelijk de groot verpakking hier overigens
 
idd gewoon die Calvé is de beste,
Van 1Kg kan je een tijdje mee weg dan ;)
 
Die van My Proteïne is wel OK.

Maar als je Calve gewend ben gaan alle 100% pinda varianten toch wat tegenvallen. Geen suiker, zout, etc. Maar wel superieure macro's!
Ik ben altijd al gek geweest op pindakaas, en pas vorige jaar overgegaan op 100% en dat vind ik persoonlijk een stuk lekkerder, ondanks jarenlang calvé. Smaken verschillen ofc, een snufje zout erbij gaat anders ook geen schade aanrichten. Doe zelf ook wel een beetje zeezout er in, maar dat is misschien een xtje 2g voor 400g pinda's.

Zelf pindakaas maken is het lekkerst, al cheat ik soms wel daardoor de dag dat ik het maak:o. Vers brood + pindakaas dat net een tijdje in de hakmolen heeft gezeten en enorm smeuïg en warm is is echt het lekkerste wat er is.
 
Zelf pindakaas maken is het lekkerst, al cheat ik soms wel daardoor de dag dat ik het maak:o. Vers brood + pindakaas dat net een tijdje in de hakmolen heeft gezeten en enorm smeuïg en warm is is echt het lekkerste wat er is.
Vers brood + pindakaas... drool:
 
Wat hierboven ook al een paar keer gezegd is: Nuts about nature 100% (en dan de variant met stukjes noot). Goddelijk met een grote G!

De pindakaas is wat dunner, maar dat komt omdat er bovenop een laagje olie staat. Dat is het gevolg van het feit dat de pindakaas enkel uit pinda's bestaat. Als je voor gebruik goed door de pot roert, mengt de olie zich weer met de pinda's en wordt het geheel weer wat dikker. Al blijft het minder dik dan "gewone" pindakaas, maar ik vind dat eigenlijk geen probleem.
 
Wat hierboven ook al een paar keer gezegd is: Nuts about nature 100% (en dan de variant met stukjes noot). Goddelijk met een grote G!

De pindakaas is wat dunner, maar dat komt omdat er bovenop een laagje olie staat. Dat is het gevolg van het feit dat de pindakaas enkel uit pinda's bestaat. Als je voor gebruik goed door de pot roert, mengt de olie zich weer met de pinda's en wordt het geheel weer wat dikker. Al blijft het minder dik dan "gewone" pindakaas, maar ik vind dat eigenlijk geen probleem.
Hakmolen kopen > zelf maken, 0,96 per 235g, vaak goedkoper en niet zo'n olielaag bovenop. Met die potten had ik altijd dat het onderste laag erg droog was, waardoor de eerste boterhammen significant meer olie(en dus kcal) bevatte dan de laatste paar met dat droge stuk wat ook minder lekker is.
 
Back
Naar boven