AndroidHealthClinic

Het zal wel weer niet... onderrug klachten...

Bezoekers in dit topic

GThomas

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
316
Waardering
473
Lengte
1m86
Massa
93kg
Vetpercentage
14%
Môgguh,

Het is weer eens raak, deadliften gaat echt niet door pijn in mn onderrug. Wat ooit mijn beste en fijnste lift was voelt nu awkward as fuck en gaat me niet meer af zonder pijn. Ik snap er dan ook geen snars van aangezien er met mijn form niks aan de hand is en was en ik dit zelf elke training check voor ik begin en ook door de nodige mensen met het verstand heb laten checken. Vandaar dat ik met vragen zit en er misschien iemand van jullie is die het herkend of er evt zo via het interwebs mee kan helpen.

Nu de klachten: wanneer ik zonder iets aan gewicht tot een gewicht van 60kg deadlift voel ik niks, mobility is niet een probleem aangezien ik wel in mn strakke positie kom. Echter wnn we plates gaan toevoegen 100kg-140kg en verder voel ik een verdomd zeurend gevoel in mn onderrug richting mn stuitje. Echt een knellend gevoel wat me echt zegt om te stoppen. Ik weet niet of ik t echt als een soort stijf gevoel kan aanduiden maa het lijkt er wel op, het is dan ook vooral wanneer ik het gewicht til en het laten zakken is minder dramatisch.

Wat form betreft let ik overal op, gewicht tegen lichaam houden, lats strak, hamstrings geladen en glutes geactiveerd, ook buikspieren natuurlijk hard aanspannen en de slack uit de bar tillen. Ik deadlift conventional met double overhand.

Ik vraag me af of dit probleem nou in mn onderrug zit, in de spieren of met de wervels of ergens in mn bekken/heup. Ik heb dit nou al een tijdje en soms heb ik er geen last van en dan weer opeens heel erg. Warming up is ook iets wat ik nooit over sla. Maar de pijn schiet er echt in op het moment dat ik het gewicht ga tillen en voelt diep in mn onderrug, ik kan het ook niet voelen als ik er op druk in dat gebied ofzo dan voel ik geen pijn.

Dit is alles wat ik er over kan zeggen, hoop dat iemand er iets mee kan of het herkend, mij hindert het iig heel erg... thanks ;)
 
Goede vorm wil helaas niet zeggen dat je niets kan voorkrijgen.

En via een forum gaan ze je niet kunnen zeggen wat het is. Kan nl vanalles zijn.

Bulging,hernia....of iets heel banaals. Wil je zekerheid dan ga je best bij een sportdoc of fysio op consultatie.
 
Even laten checken bij een fysio.
 
Zal ik ook maar eens doen dan ja :cool:
 
Back
Naar boven